Τοπικά

Διαδικτυακό “γιουρούσι” από τους υποψηφίους για τη μάχη των δημοτικών εκλογών στον Βόλο

Εδώ και μερικές εβδομάδες ο Βόλος ζει στον πυρετό των εκλογών. Οι διάφορες παρατάξεις κλήθηκαν να προσεγγίσουν το εκλογικό σώμα, ψηφοφόρους πιστούς και εν δυνάμει, μέσα από τα social media.

Σήμερα, όλα τα εκλογικά επιτελεία έχουν ισχυρή παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα και κυρίως σε facebook, twitter και youtube. Την ίδια ώρα, αξίζει να σημειώσουμε το γεγονός ότι τα ηλεκτρονικά ειδησεογραφικά μέσα έχουν αυξηθεί. Οι ειδησεογραφικές ιστοσελίδες, με τη σειρά τους, έχουν τα δικά τους κοινωνικά δίκτυα, με αποτέλεσμα η προβολή των θέσεων των υποψηφίων και η διακλάδωση του υλικού που αναρτούν να διαδίδεται με απίστευτη ταχύτητα.
H παρουσία των υποψηφίων στα social media γίνεται κάθε μέρα εντονότερη και όλα δείχνουν ότι η «μάχη του πληκτρολογίου» θα φουντώνει όσο πλησιάζουμε τον μήνα των εκλογών. Οι χρήστες είναι σαφώς πιο ώριμοι, εκπαιδευμένοι και υποψιασμένοι, χωρίς ωστόσο να μπορούμε να πούμε το ίδιο και για τους υποψηφίους δημοτικούς και περιφερειακούς συμβούλους. Τα μάτια μας έχουν ήδη αρχίσει να πονάνε βλέποντας τα πρώτα δείγματα από τις προβολές στο διαδίκτυο.

Ανενεργές σελίδες στα κοινωνικά δίκτυα επανεργοποιήθηκαν από τους υποψηφίους για να μας θυμίσουν την παρουσία τους και καταγράφονται δεκάδες πρόσωπα που ανακάλυψαν τα social media λίγο πριν τις εκλογές. Η σελίδα του Facebook που είχαν φτιάξει και παρέμενε ανενεργή άλλαξε φωτογραφία προφίλ και ξεκίνησε το διαδικτυακό «γιουρούσι».
Σοβαρό ύφος, ξύλινος λόγος, όψιμες κοινωνικές ανησυχίες και υψηλά οράματα. Όσο ειλικρινή και να είναι όλα αυτά η εντύπωση που προκαλεί η απότομη αλλαγή στους χρήστες είναι τουλάχιστον αρνητική. Πρόσωπα της διπλανής πόρτας εμφανίζονται αγνώριστα στις φωτογραφίες… επαγγελματικού τύπου με τα φίλτρα να αλλοιώνουν εντελώς τα χαρακτηριστικά του προσώπου.
Προσεγμένες καμπάνιες στο διαδίκτυο έχουν οι επικεφαλής για τις δημοτικές εκλογές, Ιάσονας Αποστολάκης και Νάνσυ Καπούλα. Προτάσεις για την πόλη τους, κοινωνικά μηνύματα, διαδικτυακές μετρήσεις για τα προβλήματα της πόλης και συνεχόμενη προβολή των προσώπων των συνδυασμών τους. Εξίσου προσεκτική αλλά περισσότερο προσωποκεντρική είναι η καμπάνια του Α. Παπαδούλη, που περιλάμβανε και μετάδοση συζήτησης με φοιτητές του πανεπιστημίου.
Ο Α. Μπέος με τη σειρά του ακολουθείται μονίμως από μια κάμερα και καταγράφονται ως reality οι κινήσεις του.

Όποιος υποψήφιος απουσιάζει από τον ψηφιακό κόσμο είναι ουσιαστικά ανύπαρκτος για την πλειοψηφία του κοινού, αλλά αυτό που παρατηρείται σε αυτές τις εκλογές σε σύγκριση με άλλες αναμετρήσεις είναι ότι οι υποψήφιοι των συνδυασμών Νάνσυς Καπούλα, Ιάσονα Αποστολάκη και Απόστολου Παπαδούλη ανταπαντούν θετικά , αλληλοκοινοποιούν σχόλια και αλληλοσυμπληρώνονται. Τα λογότυπα των συνδυασμών ξεκάθαρα, τα μηνύματα διαφορετικά αλλά στον διαδικτυακό κόσμο οι υποψήφιοι των τριών συνδυασμών έχουν αλληλεπίδραση χωρίς αντιπαλότητα – παρότι με εντελώς διαφορετικές ιδεολογικές αναφορές και διαφορετικές απόψεις – έχουν κοινή στόχευση και αλληλοϋποστήριξη. Είναι ένα ακόμα «φαινόμενο» στον εκλογικό Βόλο του 2019, αλλά με θετική αναφορά.
Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι χρήστες γίνονται μάρτυρες ταυτόχρονα ενός πολέμου που δέχονται κυρίως η Νάνσυ Καπούλα και ο Ιάσονας Αποστολάκης από άτομα που είτε επώνυμα είτε χρησιμοποιώντας ως ασπίδα ασφαλείας την ανωνυμία, εξαπολύουν μύδρους κατά των δύο υποψηφίων προσπαθώντας ακόμα και να τους διασύρουν με ανυπόστατες κατηγορίες, ενίοτε ακόμα και με ευθείες βολές ή και απειλές.
Να σημειωθεί πως ο υποψήφιος του ΚΚΕ κ. Ριζόπουλος δεν χρησιμοποιεί τα κοινωνικά δίκτυα.
Γεγονός είναι ότι η μάχη των εκλογών δίνεται και στα κοινωνικά δίκτυα όπου οι περισσότεροι τα χρησιμοποιούν για κοινωνικούς λόγους και την επαφή τους με φίλους. Έχουν όμως συνειδητοποιήσει ότι έχει γίνει ένας σημαντικός πολιτικός παίκτης.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το