Lifestyle, Θ Plus

Χόλιγουντ εναντίον τενχητής νοημοσύνης – Οι ηθοποιοί αντιδρούν στην πρόταση για «ψηφιακά ομοιόματα»

Το Χόλιγουντ δεν έχει βρεθεί ποτέ ξανά αντιμέτωπο με δύο ταυτόχρονες απεργίες από το 1960, με σεναριογράφους και ηθοποιούς να ξεχύνονται στους δρόμους για να διεκδικήσουν αποζημιώσεις από την πώληση ταινιών σε τηλεοπτικά δίκτυα. Αυτή τη φορά, η απειλή της τεχνητής νοημοσύνης ένωσε τους δύο κλάδους που ξεκινούν κινητοποιήσεις με το Χόλιγουντ να ζει ιστορικές στιγμές, όπως σχολιάζουν τα αμερικανικά ΜΜΕ.

Σε μία προσπάθεια να αποφευχθεί η ιστορική αυτή απεργία, η Ένωση Κινηματογραφικών και Τηλεοπτικών Παραγωγών (AMPTP), που διαπραγματεύεται εκ μέρους του Netflix, της Walt Disney και άλλων εταιρειών, προέβη σε μία πρόταση για την τεχνική νοημοσύνη θεωρώντας ότι θα έπειθε τους καλλιτέχνες ότι δεν απειλούνται τα δικαιώματά τους. Εν συνεχεία, η ένωση (AMPTP) εξέφρασε «την βαθιά απογοήτευση που το Σωματείο των Ηθοποιών και η Αμερικανική Ομοσπονδία Καλλιτεχνών Τηλεόρασης και Ραδιοφώνου (SAG-AFTRA) αποφάσισε να αποχωρήσει από τις διαπραγματεύσεις» δίνοντας το γενικό πρόσταγμα για την έναρξη των κινητοποιήσεων.


Στην απεργία συμμετέχουν συνολικά 11.500 σεναριογράφοι ενώ πλέον και με την συμμετοχή των ηθοποιών οδηγούνται σε υποχρεωτικό κλείσιμο όλα τα μεγάλα στούντιο στις ΗΠΑ. Η προστασία έναντι της τεχνολογίας που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη και χρησιμοποιεί ομοιώματα ηθοποιών χωρίς τη συγκατάθεσή τους ή την αποζημίωση τους ήταν ένα από τα ακανθώδη ζητήματα που έχει απασχολήσει το Σωματείο των Ηθοποιών και η Αμερικανική Ομοσπονδία Καλλιτεχνών Τηλεόρασης και Ραδιοφώνου (SAG-AFTRA), αναφέρει εκπρόσωπός τους.

Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης ήταν ένα από τα σημαντικότερα σημεία στα οποία είχαν «κολλήσει» οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών. Είναι επίσης ένα από τα σημαντικότερα θέματα για τα οποία απεργούν οι συγγραφείς. Ο Εθνικός Εκτελεστικός Διευθυντής της SAG-AFTRA, Ντάνκαν Κάμπτριι Άιρλαντ αποκάλυψε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το τι πρόσφεραν τα στούντιο του Χόλιγουντ σε σχέση με την τεχνητή νοημοσύνη που απειλούν τις θέσεις εργασίας των καλλιτεχνών.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με αυτό που η Ένωση Παραγωγών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης -ο οργανισμός που διαπραγματεύεται για λογαριασμό των στούντιο του Χόλιγουντ- χαρακτήρισε ως «πρωτοποριακή» πρόταση τεχνητής νοημοσύνης για την προστασία των ψηφιακών ομοιοτήτων των καλλιτεχνών, ο Άιρλαντ δεν δίστασε να δηλώσει:

«Σε αυτήν την «πρωτοποριακή» πρόταση τεχνητής νοημοσύνης, τα στούντιο του Χόλιγουντ πρότειναν ότι οι κομπάρσοι (ηθοποιοί) θα πρέπει να μπορούν να σαρώνονται, να πληρώνονται για την αμοιβή μιας ημέρας και οι εταιρείες θα μπορούν να έχουν και να χρησιμοποιούν τα ψηφιακά τους ομοιόματα, την εικόνα τους για το υπόλοιπο της αιωνιότητας σε όποιο έργο θέλουν χωρίς συναίνεση και καμία αποζημίωση για αυτό. Εάν πιστεύετε λοιπόν ότι είναι μια πρωτοποριακή πρόταση, σας προτείνω να το ξανασκεφτείτε», είπε χαρακτηριστικά.

«Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι αυτή η πρόταση ακούγεται σαν να είναι βγαλμένη από δημοφιλή δυστοπική σειρά «Black Mirror». Αυτή ήταν βασικά η αρχή του επεισοδίου «Joan Is Awful», πρόσθεσε. Η πρόταση που αναφέρθηκε σε συνέντευξη Τύπου δεν έγινε αποδεκτή με την πρόεδρο της Αμερικανικής Ομοσπονδίας Καλλιτεχνών Τηλεόρασης και Ραδιοφώνου (SAG-AFTRA), Φραν Ντρέσερ, να υπογραμμίζει ότι «Όλο το επιχειρηματικό μοντέλο έχει αλλάξει από την τεχνητή νοημοσύνη”.

«Αν δεν σηκώσουμε το ανάστημά μας τώρα, θα κινδυνεύσουμε όλοι», τόνισε. Μεταξύ των αιτημάτων των σεναριογράφων και των ηθοποιιών είναι αυξήσεις στον βασικό μισθό και ποσοστά επί των πνευματικών δικαιωμάτων στις επαναλήψεις και την αναπαραγωγή στην εποχή του τηλεοπτικού streaming και προστασία από τη τεχνητή νοημοσύνη.

Στα social media, πολλοί είναι οι σταρ του Χόλιγουντ, οι οποίοι εξηγούν την απόφαση της συμμετοχής στην απεργία καταγγέλλοντας τα στούντιο για αρπαγή των ποσοστών τους από τα κέρδη που φέρνει η δική τους δουλειά. Πριν από λίγο μάλιστα, ο Αμερικανοβρετανός σκηνοθέτης Κρίστοφερ Νόλαν ανακοίνωσε την αποχώρηση του καστ από την πρεμιέρα του «Oppenheimer» προκειμένου να συμμετέχουν στην απεργία.

Ήδη τα μεγάλα στούντιο αναζητούν διεξόδους για να καλύψουν το κενό των προγραμμάτων των τηλεοπτικών δικτύων με παραγωγές που δεν επηρεάζονται από την απεργία, γεγονός αρκετά δύσκολο.

Πηγή:protothema

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το