Τοπικά

Χάσμα βαθμών μαθηματικών μεταξύ σχολείου – πανελλαδικών

Να διαβάσουν και μόνοι τους τα μαθηματικά στο σπίτι, να έχουν κριτική σκέψη και να μην αντιμετωπίζουν τα θέματα μόνο με την νοοτροπία της ασκησιολογίας είναι μερικές από τις συμβουλές των ειδικών στους υποψήφιους των πανελλαδικών εξετάσεων Λυκείων Μαγνησίας, οι οποίοι θα διαγωνιστούν στα μαθηματικά.
Ημερίδα με θέμα «Τα Μαθηματικά της Γ’ Λυκείου και οι Πανελλαδικές εξετάσεις» διοργάνωσε χθες η Ελληνική Μαθηματική Εταιρία–Παράρτημα Ν. Μαγνησίας στο κατάμεστο από μαθητές αμφιθέατρο του ΤΕΕ Μαγνησίας. Η ημερίδα έγινε σε συνεργασία με το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Φροντιστών Μαγνησίας.
Ο Μαθηματικός Συντονιστής Εκπαιδευτικού έργου Περιφέρειας Θεσσαλίας κ. Κωνσταντίνος Παναγιώτου ανέφερε πως «οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ακούσουν πράγματα από ειδικούς με εμπειρία για να εντοπίσουν κάποια σημεία στα οποία πρέπει να προσέχουν στις εξετάσεις. Οι υποψήφιοι πρέπει να μαθαίνουν με εννοιολογικό βάθος και να μην μαθαίνουν μόνο διαδικασίες. Το πρόβλημα στις πανελλαδικές είναι ότι οι μαθητές στις εξετάσεις γνωρίζουν διαδικασίες, αλλά δεν ξέρουν τις έννοιες. Και, όταν στις εξετάσεις αντιμετωπίζουν μια διαδικασία που δεν την έχουν κάνει ξανά, τότε χάνονται».


Ο Δρ. Μαθηματικών, τ. Σχολικός Σύμβουλος κ. Ιωάννης Θωμαΐδης ανέφερε πως «αυτή η περίοδος είναι κρίσιμη για τους υποψήφιους των πανελλαδικών εξετάσεων, καθώς είτε έχουν ολοκληρώσει την διδακτέα ύλη είτε την ολοκλήρωσαν και βρίσκονται στην τελική ευθεία για τις πανελλαδικές. Οι μαθητές στην ημερίδα μπόρεσαν να ενημερωθούν πώς βαθμολογούνται τα γραπτά στα εξεταστικά κέντρα, μια βαθμολόγηση που διαφέρει από τα σχολεία, καθώς είναι πολύ πιο αυστηρή και σχολαστική, γίνεται από δύο βαθμολογητές που δεν γνωρίζουν τα στοιχεία των υποψηφίων. Και εκεί χάνονται πολύ εύκολα μονάδες που οι μαθητές θεωρούν ότι δεν θα τις χάσουν. Και γι’ αυτό υπάρχει μεγάλη απόκλιση των βαθμών στο σχολείο από τους αντίστοιχους των πανελλαδικών εξετάσεων. Για παράδειγμα σε ένα θέμα του βιβλίου που θεωρείται εύκολο, οι μισοί υποψήφιοι στις πανελλαδικές δεν γράφουν τίποτα. Ο καθηγητής του σχολείου που διορθώνει ένα γραπτό, ξέρει τον μαθητή και προσμετρά και άλλα πράγματα. Τελείως διαφορετικές είναι οι συνθήκες βαθμολόγησης στις πανελλαδικές. Επίσης, οι μαθητές νομίζουν ότι τα μαθηματικά μαίνονται στη Γ’ Τάξη Λυκείου και αγνοούν τι έχει γίνει στις προηγούμενες τάξεις. Και νομίζουν ότι όσα μάθουν στη Γ’ τάξη, θα τους λύσουν όλα τα προβλήματα, κάτι που είναι λάθος».

Να μαθαίνουν μόνοι τους στο σπίτι

Ο Μαθηματικός, M.Sc. Μαθηματικών Δημήτρης Μπαρούτης, ανέφερε πως «έχει περάσει μια νοοτροπία πως οι μαθητές μπορούν να μάθουν μόνο με τους καθηγητές, κάτι που δεν αρκεί. Όσες ώρες και να κάτσει με τον καθηγητή, ο μαθητής αν δεν διαβάσει μόνος του, να συνειδητοποιήσει τι ξέρει και τι δεν ξέρει, δεν πρόκειται να έρθει σε μια καλή κατάσταση για να γράψει καλούς βαθμούς. Έτσι πρέπει να διαβάζει και στο σπίτι μόνο του. Στο σχολείο ή στο φροντιστήριο ο μαθητής διδάσκεται και στο σπίτι μαθαίνει».
Και συμπλήρωσε πως η δυσκολία των μαθηματικών έγκειται στο γεγονός ότι πρέπει να κουβαλούν οι υποψήφιοι όλες τις προηγούμενες γνώσεις.
Μάλιστα σημείωσε πως το γνωστικό επίπεδο των μαθητών δυστυχώς πέφτει και ευθύνεται γι’ αυτό το γεγονός ότι δεν σκέπτονται, γιατί έχουν το κινητό, τον υπολογιστή που «γκουγκλάρουν» και βρίσκουν έτοιμη τη λύση, γιατί σκέπτονται οι μηχανές γι’ αυτούς».
Αναφορικά με το χάσμα στις βαθμολογίες του σχολείου και των πανελλαδικών, είπε πως η απόκλιση μπορεί να φτάνει και τις έξι μονάδες. Και συμβαίνει αυτό, γιατί ο καθηγητής στο σχολείο σκέπτεται συγκριτικά, δηλαδή βάζει θέματα λαμβάνοντας υπόψη και το επίπεδο της τάξης του, ενώ στις πανελλαδικές έχουμε να κάνουμε με διαγωνισμό».
Η πρόεδρος της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας–Παράρτημα Ν. Μαγνησίας κ. Στέλλα Δημητρακοπούλου επισήμανε πως οι υποψήφιοι των μαθηματικών θα πρέπει να είναι καλά προετοιμασμένοι, να έχουν πολύ καλή ψυχολογική διάθεση και να διαθέτουν κριτική σκέψη. Γίνονται λάθη στα μαθηματικά στις πανελλαδικές και χάνονται λάθη από μη καλή ανάγνωση ή λανθασμένη εκφώνηση. Είναι κρίμα να χάνουν μόρια, γιατί παρερμηνεύουν τις εκφωνήσεις. Έχουν μάθει κάποιες συγκεκριμένες μεθοδολογίες και μπλοκάρουν κάποιες φορές».

Προηγούμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το