Τοπικά

Χαμηλές προσδοκίες για το αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου –  Η πορεία των αφίξεων τα προηγούμενα χρόνια “Θ”

aerodromio

Το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου διεκδικεί τον τίτλο του πλέον σύγχρονου και αισθητικά άρτιου αεροδρομίου της χώρας. Δεν συγκρίνεται σε αισθητική με κανένα περιφερειακό αεροδρόμιο, αλλά σύντομα μπορεί να ρημάξει όπως δεκάδες πολυδάπανες υποδομές στην Ελλάδα.

Τα στοιχεία είναι ενδεικτικά της απαξίωσης μιας υποδομής για την οποία κανείς δεν επιθυμεί να βάλει το χέρι στην τσέπη για να λειτουργήσει, με προσέλκυση πτήσεων. Η Μαγνησία και οι αιρετοί φορείς της αρνούνται να παρακολουθήσουν το παγκόσμιο μοντέλο, που θέλει τις αεροπορικές low cost να προσεγγίζουν αεροδρόμια, εφόσον οι κοινωνίες συμβάλλουν με ένα ποσό στην κάλυψη του μεταφορικού κόστους. Η κυρίαρχη «πολιτική εκτίμηση» είναι ότι δεν θα πληρώσουν κανέναν για να έρθει στην πανέμορφη αυτή περιοχή… Την υιοθεσία του αεροδρομίου ανέλαβαν το Επιμελητήριο και η Ένωση Ξενοδόχων, μέχρι να βρει πραγματικά ένα «σπίτι» για να στεγαστεί.
Η Rayan Air δημιούργησε τεράστιες προσδοκίες, μετέφερε μεγάλο όγκο επιβατών, αλλά από την ώρα που σταμάτησε η συμβολή της τοπικής κοινωνίας στο μεταφορικό κόστος, σταμάτησαν και οι πτήσεις που αυξάνονταν με γεωμετρική πρόοδο. Ο Δήμος Βόλου δεν έδωσε ούτε ένα ευρώ για το αεροδρόμιο και η Περιφέρεια άλλαξε τη στρατηγική της πρώην Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης που την ήθελε να συμβάλλει οικονομικά στις εταιρείες, καθώς τα οφέλη ήταν πολλαπλασιαστικά.
Το 2010 το αεροδρόμιο είχε 22.227 αφίξεις, το 2011 είχε 46.510 αφίξεις και από το 2012 που όλα έδειξαν πως ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση οι αφίξεις άγγιξαν τις 38.323. Το 2013 ήταν 35.330, το 2014 ήταν 33.417 και το 2015 12.722. Οι πτήσεις σήμερα αφορούν μόνο τράνσιτ, όπως και το 2015 και το 2014.

airport 1
Πώς διαμορφώθηκαν οι πτήσεις και οι αναχωρήσεις όλα αυτά τα χρόνια

Οι πτήσεις για το 2016 είναι 8 την εβδομάδα από εταιρείες που δεν είναι low cost. Ξεκίνησαν οι πτήσεις στις 22 Απριλίου και θα φέρνουν 800 άτομα την εβδομάδα. Το ισχυρό χαρτί του αεροδρομίου για προσελκύσει πτήσεις low cost είναι το γεγονός ότι ανταποκρίνεται και στα δημογραφικά στοιχεία που ζητούν οι εταιρείες, δηλαδή σε ακτίνα 90 χιλιομέτρων να κατοικούν 2 εκατομμύρια άνθρωποι.

airport 2
Ποιοι τουρίστες προτίμησαν να επισκεφθούν τη Μαγνησία τις ελάχιστες χρονιές που είχε ζωή το αεροδρόμιο
Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το