Τοπικά

Bολιώτες θύματα χάκερ μέσω online υπηρεσιών τουριστικού πρακτορείου

Δεκάδες Βολιώτες θα κληθούν τις επόμενες ημέρες από τα τραπεζικά υποκαταστήματα της περιοχής, να αντικαταστήσουν τις πιστωτικές και χρεωστικές τους κάρτες, προκειμένου να προστατευθούν από τυχόν παράνομες χρεώσεις, που θα τους γίνουν, καθώς μεγάλο τουριστικό πρακτορείο με πανελλαδική εμβέλεια, που προσφέρει υπηρεσίες διαδικτυακά, φέρεται να έχει γίνει στόχος χάκερ.

Σύμφωνα με έγκυρη πληροφορία, στόχος χάκερ φέρεται να έπεσε το τουριστικό πρακτορείο, που δραστηριοποιείται στον χώρο των online πωλήσεων τουριστικών υπηρεσιών, δηλαδή κρατήσεων αεροπορικών, ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, ξενοδοχείων, αυτοκινήτων, ταξιδιωτικών ασφαλίσεων. Πρόκειται για τουριστικό πρακτορείο που δεν είναι μέλος του ΗΑΤΤΑ, ωστόσο φέρεται να έχει δώσει καλά δείγματα γραφής στην ελληνική αγορά.
Πρόκειται για μία εκ των ελληνικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον εν λόγω κλάδο, αν και τα κρούσματα χρεώσεων πελατών για συναλλαγές που ουδέποτε πραγματοποίησαν, ήταν μερικές δεκάδες μέχρι σήμερα. Οι τράπεζες αποφάσισαν να λειτουργήσουν προληπτικά και εκτός από την «παρακολούθηση» των εν λόγω καρτών, προχωρούν σταδιακά στην αντικατάστασή τους, ακυρώνοντας σύμφωνα με πληροφορίες, όλες τις κάρτες πελατών τους που είχαν ήδη πραγματοποιήσει έστω και μία συναλλαγή κατά το παρελθόν στον σχετικό ιστότοπο. Εκτός από το κόστος αντικατάστασης των καρτών, οι τράπεζες έχουν επωμιστεί και το κόστος των όποιων συναλλαγών πραγματοποιήθηκαν, το οποίο δεν επιβαρύνει τους κατόχους των καρτών.

Σύμφωνα με τουριστικό πράκτορα του Βόλου, πολύ καλό γνώστη της αγοράς, προφανώς υφίσταται και συνευθύνη των τραπεζών, που δεν θωράκισαν, ως όφειλαν, τις συναλλαγές τους με το συγκεκριμένο τουριστικό πρακτορείο.
Για το πρόβλημα φέρεται να έχει ενημερωθεί και η Τράπεζα της Ελλάδος όσο και τα δύο μεγάλα σχήματα πληρωμών, δηλαδή η Visa και η MasterCard, που έχουν αρχίσει έρευνα, προκειμένου να εντοπίσουν πώς έγινε η υποκλοπή.
Σε επίπεδο Μαγνησίας οι χρήστες των συγκεκριμένων υπηρεσιών, που ίσως έγιναν στόχοι των χάκερ, υπολογίζονται σε 100-200, αν και δεν αποκλείεται να είναι περισσότεροι.
Για τη διαρροή των στοιχείων χιλιάδων πιστωτικών και χρεωστικών καρτών (περίπου 15.000) από το πρακτορείο διεξάγεται ήδη έρευνα, ενώ θα του επιβληθεί πρόστιμο και μεγαλύτερη ζημία γι’ αυτό θα είναι η δυσφήμισή του.

Όπως είναι γνωστό, για πληρωμές ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce), απαιτείται από τον εκδότη της κάρτας (π.χ. τράπεζα, ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος, κ.λπ.), η ισχυρή ταυτοποίηση του κατόχου της και της συναλλαγής του. Η ισχυρή ταυτοποίηση επιτυγχάνεται, μόνο αν χρησιμοποιούνται συνδυαστικά παράγοντες ασφαλείας όπως δακτυλικό αποτύπωμα, κωδικοί e-banking, PIN κάρτας, password, μοναδικός κωδικός μιας χρήσης με μήνυμα sms, κ.λπ. Βασικός κανόνας για την ασφάλεια των online πληρωμών είναι η αποφυγή διενέργειας οικονομικών συναλλαγών πλην του προσωπικού υπολογιστή κάποιου, δηλαδή από χώρους στους οποίους έχουν πρόσβαση πολλοί χρήστες (π.χ. internet café). Οι χρήστες του διαδικτύου για πληρωμές θα πρέπει επίσης να έχουν απενεργοποιημένη τη λειτουργία «Αυτόματης Καταχώρισης» του browser. Η λειτουργία αυτή αποθηκεύει τους κωδικούς στον υπολογιστή, γεγονός που τους καθιστά έκθετους. Αναφορικά με τους κωδικούς πρόσβασης που χρησιμοποιεί κάποιος για διαδικτυακές συναλλαγές, αναγκαίο είναι η συχνή αλλαγή τους, η αποφυγή χρήσης της ημερομηνίας γέννησης, του αριθμού τηλεφώνου ή άλλων προσωπικών στοιχείων που μπορούν να βρεθούν και από άλλα έγγραφα, η αποφυγή χρήσης των ίδιων κωδικών σε περισσότερες από μια ιστοσελίδα, κάρτα κ.λπ. και η μη δημοσιοποίηση του κωδικού πρόσβασης σε οποιονδήποτε και υπό οποιεσδήποτε περιστάσεις.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το