Τοπικά

Απώλειες τζίρου πάνω από 60% στην εμπορική αγορά του Βόλου το 2020

Ολοκληρώνονται στις 5 Μαρτίου οι χειμερινές εκπτώσεις στην εμπορική αγορά του Βόλου, με πληροφορίες να αναφέρουν ότι μπορεί να παραταθεί η περίοδος. Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου κ. Απ. Οντόπουλος σημείωσε πως ούτως ή άλλως είτε δοθεί παράταση είτε όχι η αγορά θα έχει χαμηλές τιμές. Τα φυσικά καταστήματα κατέγραψαν το 2020 απώλειες τζίρου άνω του 60% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, με το 2019 να χαρακτηρίζεται το χειρότερο έτος της κρίσης για τις μικρές επιχειρήσεις, ενώ η δράση για την επιδότηση δημιουργίας ηλεκτρονικών καταστημάτων έχει πολλές αστοχίες.

Ο πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Βόλου κ. Απόστολος Οντόπουλος τόνισε πως με βάση τα σημερινά δεδομένα οι χειμερινές εκπτώσεις ολοκληρώνονται στις 5 Μαρτίου στη Μαγνησία, όπως και σε όλη τη Θεσσαλία.
«Φημολογείται η παράταση των χειμερινών εκπτώσεων, όμως μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κάτι σίγουρο» σημείωσε για να προσθέσει ότι «δεν υπάρχει η ανάγκη παράτασης των εκπτώσεων, καθώς με τον νόμο περί προσφορών και εκπτώσεων που είναι σε ισχύ, επιτρέπεται οποιαδήποτε περίοδο ή μέρα του χρόνου ο καταστηματάρχης να προβεί σε προσφορές».
Σύμφωνα με τον ίδιο, το τελευταίο χρονικό διάστημα οι τιμές έχουν κρατηθεί σε πολύ χαμηλά επίπεδα: «Είτε υπάρξει παράταση εκπτώσεων είτε όχι είναι δεδομένο ότι η αγορά θα έχει χαμηλές τιμές».

Όσον αφορά στην κίνηση στην εμπορική αγορά ο κ. Απ. Οντόπουλος ανέφερε πως «είναι δύσκολο να μπούμε σε μια φάση αποτίμησης της περιόδου, καθώς δεν μπορεί να συγκριθεί με την προηγούμενη περίοδο, αφού λειτουργήσαμε λιγότερες μέρες και με περιορισμούς. Οπότε η απώλεια τζίρου ήταν δεδομένη εξαρχής και με κλειστή την εστίαση που αποτελεί έναν σημαντικό κρίκο στην αλυσίδα της επιχειρηματικότητας».
Για τις απώλειες των 4,5 δισ. ευρώ στο λιανεμπόριο, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η ΕΛΣΤΑΤ, ο ίδιος επισήμανε πως τα νούμερα είναι πολύ χειρότερα αν εξεταστούν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά αυτών των στοιχείων.

«Στα φυσικά καταστήματα οι απώλειες του τζίρου είναι ακόμη μεγαλύτερες. Υπολογίζουμε ότι την περίοδο της πανδημίας τα φυσικά καταστήματα απώλεσαν άνω του 60% του τζίρου τους σε σχέση με το 2019, περίοδος που ήταν η χειρότερη της κρίσης για τις μικρές επιχειρήσεις» τόνισε για να προσθέσει: «Δεν θα μπορούσε να ήταν διαφορετική η κατάσταση, καθώς 4 μήνες το 2020 τα καταστήματα ήταν κλειστά με κρατική εντολή και δυστυχώς δεν διέθεταν εναλλακτικά κανάλια πώλησης των εμπορευμάτων, αφού μόνο ένα 15% διέθετε e-shop».

Για τη δράση επιδότησης δημιουργίας ηλεκτρονικών καταστημάτων ο κ. Απ. Οντόπουλος ανέφερε πως υπάρχει ενδιαφέρον, καθώς η υγειονομική κρίση έδειξε τον δρόμο προς το ηλεκτρονικό εμπόριο.
«Ενώ περιμέναμε με μεγάλη ανυπομονησία το εν λόγω πρόγραμμα για την επιδότηση e-shop, είδαμε ότι οι όροι και τα κριτήρια δεν ευνοούν την ένταξη των μικρών επιχειρήσεων. Θεωρούμε ότι έχει πολλές αστοχίες το συγκεκριμένο πρόγραμμα και πετάει εκτός αρκετές επιχειρήσεις. Έτσι κρίνεται αναγκαίο περισσότερο από ποτέ να υπάρξουν ουσιαστικές επιχορηγήσεις για τη δημιουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων για τις μικρές επιχειρήσεις, ούτως ώστε να οχυρωθούν σε ένα νέο ενδεχόμενο υγειονομικής κρίσης και όχι μόνο. Εξάλλου το εμπόριο μεταλλάσσεται και μάλιστα έγιναν πολύ γρήγορα βήματα, λόγω της νέας κατάστασης, με νέες καταναλωτικές συνήθειες» κατέληξε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το