Τοπικά

Από την Κορυτσά στο 3ο Γυμνάσιο Βόλου… Αγώνας εκμάθησης ελληνικών για δύο μαθήτριες

Ήρθαν από την Κορυτσά, χωρίς να γνωρίζουν την ελληνική γλώσσα και καταβάλλουν προσπάθεια για την ένταξή τους στη δημόσια εκπαίδευση. Πρόκειται για δύο μαθήτριες που από φέτος φοιτούν στο 3ο Γυμνάσιο Βόλου, σε ένα σχολείο, όπου οι αλλοδαποί μαθητές αποτελούν περίπου το 20%.
«Έχουμε τη χαρά από φέτος να φοιτούν στο σχολείο δύο αδελφές από την ηρωική Κορυτσά. Η μία μαθήτρια φοιτά στην Α’ Τάξη και η δεύτερη στη Β’ Τάξη. Οι δύο μαθήτριες δεν γνώριζαν καθόλου τα ελληνικά και σε επικοινωνία με την οικογένειά τους ξεκινήσαμε μια μεγάλη προσπάθεια για να τα μάθουν. Μάλιστα μετά από ένα 20ήμερο μαθημάτων έχουν σημειώσει πρόοδο» τόνισε ο διευθυντής του 3ου Γυμνασίου Βόλου κ. Παναγιώτης Μανδράκης.

Ο ίδιος πρόσθεσε πως «οι δύο μαθήτριες έχουν ενταχθεί στο πρωινό διδακτικό ωράριο και παρακολουθούν τα μαθήματα, ενώ στις διδακτικές ώρες ορισμένων μαθημάτων εντάσσονται στο τμήμα Ένταξης, όπου διδάσκονται πιο εξειδικευμένα, προκειμένου να μάθουν για παράδειγμα πιο γρήγορα τα ελληνικά».
Το 3ο Γυμνάσιο ζήτησε από τη Διεύθυνση δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας να συνδράμει στο πλαίσιο της Παράλληλης Στήριξης με την τοποθέτηση δεύτερου καθηγητή με γνώσεις και αλβανικής γλώσσας στην Τάξη που βρίσκονται οι μαθήτριες, προκειμένου να βοηθιούνται ακόμη περισσότερο. Αυτό όμως δεν κατέστη δυνατόν και γι’ αυτό, όπως τονίστηκε από τη διεύθυνση, προωθήθηκε η λύση της ένταξης για λίγες ώρες και στο Τμήμα Ένταξης.

Ο κ. Μανδράκης επισήμανε τον ρόλο των καθηγητών του σχολείου που με θέρμη διδάσκουν τα ελληνικά στις δύο μαθήτριες. Μάλιστα ανέφερε πως είναι συγκινητικό που άλλοι μαθητές του σχολείου με αλβανική καταγωγή οι οποίοι γνωρίζουν τη γλώσσα, βοηθούν μεταφράζοντας, τις δύο μαθήτριες από την Κορυτσά, αλλά και πάλι αυτό δεν μπορεί να αποτελέσει μόνιμη λύση.
«Εμείς διαπιστώνουμε ότι υπάρχει πρόοδος στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας των δύο μαθητριών και αυτό είναι πολύ σημαντικό» επισήμανε ο κ. Μανδράκης συμπληρώνοντας πως εδώ φαίνεται και ο ρόλος που έχει το σχολείο στην ένταξη των μαθητών στην ελληνική κοινωνία.
Στο 3ο Γυμνάσιο φοιτούν 60 αλλοδαποί μαθητές από τους 285 συνολικά. Βέβαια οι περισσότεροι από αυτούς είτε γεννήθηκαν στην Ελλάδα, είτε ήρθαν πολύ γρήγορα στην Ελλάδα και πλέον γνωρίζουν πολύ καλά τα ελληνικά.

Στα παλιότερα χρόνια, αρχές του 2000, το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα αντιμετώπισε την πρόκληση και συνάμα δυσκολία να έρχονται μαθητές από την Αλβανία και να μην γνωρίζουν καν τα ελληνικά. Και δημιουργήθηκαν διάφοροι θεσμοί, όπως οι Τάξεις Υποδοχής, για να βοηθηθούν στην εκμάθηση της ελληνικής. Με τη μείωση της έλευσης των μεταναστών και της γέννησης των αλλοδαπών παιδιών στην Ελλάδα από οικογένειες μεταναστών, αυτό το φαινόμενο περιορίστηκε.
Γι’ αυτό και είναι κάτι ασυνήθιστο να εμφανίζονται σε ένα σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μαθητές που δεν γνωρίζουν καθόλου τα ελληνικά, οπότε επαφίεται στο σχολείο να αναλάβει αυτό τον ρόλο.
Από την άλλη υπάρχουν αλλοδαποί μαθητές που εισήχθησαν σε παιδαγωγικά τμήματα και μελλοντικά μπορεί να στελεχώσουν την ελληνική εκπαίδευση γνωρίζοντας παράλληλα και τα αλβανικά.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το