Τοπικά

Ανέλεγκτα από ΚΤΕΟ χιλιάδες οχήματα στη Μαγνησία “Θ”

kteo-708_2

Χιλιάδες οχήματα στη Μαγνησία παραμένουν ανέλεγκτα από ΚΤΕΟ, παρά την προθεσμία που δόθηκε στους ασυνεπείς ιδιοκτήτες να ρυθμίσουν τις εκκρεμότητές τους. Την ίδια ώρα ταλαιπωρία περιμένει χιλιάδες ιδιοκτήτες δικύκλων μέχρι 50 κυβικών, που υποχρεώνονται κάθε χρόνο να ανανεώνουν την άδεια κυκλοφορίας του δικύκλου τους στην Τροχαία Βόλου, καθώς άλλαξε πάλι η σχετική διαδικασία…
Σε 10.000 περίπου υπολογίζονται τα αυτοκίνητα στη Μαγνησία, που δεν έχουν ελεγχθεί εντός των προθεσμιών που ορίζει ο νόμος από ΚΤΕΟ, ενώ άλλα τόσα περίπου είναι και τα ανέλεγκτα δίκυκλα, που κυκλοφορούν στους δρόμους της περιοχής.
Παρά το ότι οι σχετικές προθεσμίες που είχαν δοθεί παρήλθαν, η προσέλευση στα ΚΤΕΟ ήταν τέτοια που, σύμφωνα με υπολογισμούς των αρμοδίων, ελέγχθηκαν το 20-25% των εκπρόθεσμων οχημάτων. Υπολογίζεται ότι τα ανέλεγκτα ακόμη οχήματα είναι χιλιάδες στη Μαγνησία.
Ωστόσο ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί από το υπουργείο Υποδομών η διασταύρωση των στοιχείων των οχημάτων που «πέρασαν» από ΚΤΕΟ, με εκείνα των κυκλοφορούντων οχημάτων που υπάρχουν στη βάση δεδομένων του υπουργείου Οικονομικών. Παρά το γεγονός ότι το χρονικό περιθώριο που δόθηκε στους ασυνεπείς ιδιοκτήτες Ι.Χ. και δικύκλων να περάσουν από τεχνικό έλεγχο τα οχήματά τους (κάνοντας χρήση των ευνοϊκών ρυθμίσεων, που προέβλεπαν έκπτωση στο πρόστιμο καθυστερημένης προσέλευσης) παρήλθε εδώ και 25 ημέρες, δεν έχει γίνει ακόμα διασταύρωση στοιχείων. Πληροφορίες αναφέρουν ότι πριν από το τέλος Φεβρουαρίου δεν θα υπάρχει σαφής εικόνα, ώστε να ξεκινήσει η αποστολή των προστίμων στους ιδιοκτήτες.
Το κίνητρο που δόθηκε στους ιδιοκτήτες Ι.Χ. για εκπρόθεσμο έλεγχο με έκπτωση στο πρόστιμο, φαίνεται ότι δεν κινητοποίησε την πλειονότητά τους. Εάν περνούσαν από έλεγχο όλα τα ανέλεγκτα οχήματα μέσα στο προηγούμενο τρίμηνο, θα έπρεπε όλα τα ΚΤΕΟ να δουλεύουν 24 ώρες το 24ωρο, επί επτά ημέρες την εβδομάδα, αναφέρει αρμόδιος ΚΤΕΟ. Ακόμα πιο αποθαρρυντική είναι η εικόνα για τα ανέλεγκτα δίκυκλα. Ο ρυθμός προσέλευσης των ιδιοκτητών δικύκλων ήταν σαφώς μειωμένος σε σχέση με τον αντίστοιχο των Ι.Χ.

Ταλαιπωρία για την άδεια δικύκλου
Ταλαιπωρία για τους ιδιοκτήτες δικύκλων μέχρι 50 κυβικών, που πρέπει να ανανεώνουν κάθε χρόνο την άδεια κυκλοφορίας του οχήματός τους.
Από φέτος, όπως έγινε γνωστό χθες από αρμόδιο υπάλληλο του Γραφείου Αδειών της Τροχαίας Βόλου, άλλαξε η διαδικασία έκδοσης των παραβόλων, που πλέον γίνεται ηλεκτρονικά! Μάλιστα λόγω της γραφειοκρατίας η έκδοση της αδείας καθυστερεί και δέκα ημέρες.
Όπως ανέφερε στη «Θ» ο αρμόδιος υπάλληλος, ο δικυκλιστής πρέπει να εισέλθει στο Taxisnet και να εκτυπώσει δύο παράβολα υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου το ένα, αξίας 12 ευρώ και υπέρ της Αστυνομίας το άλλο αξίας 3 ευρώ. Με τα παράβολα αυτά απευθύνεται σε μια τράπεζα, τα πληρώνει και με τις αποδείξεις πληρωμής προσέρχεται στο Γραφείο της Τροχαίας, που είναι αρμόδιο για την ανανέωση των αδειών δικύκλων. Η έκδοση των ηλεκτρονικών παραβόλων μπορεί να γίνει και από λογιστικό γραφείο, αλλά και από ΚΕΠ. Φυσικά αν υπάρχουν οφειλές από προηγούμενα έτη, αν δηλαδή ο δικυκλιστής δεν είχε ανανεώσει την άδειά του και κατά το παρελθόν, τότε πρέπει να καταβάλει και τις οφειλές αυτές…
Μετά την πληρωμή, πρέπει να παρέλθει χρονικό διάστημα δύο ημερών, για να ενεργοποιηθούν τα παράβολα και στη συνέχεια μαζί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά, δηλαδή την ασφάλεια του δικύκλου, την αστυνομική του ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης, καταθέτει τα δικαιολογητικά του για την ανανέωση της αδείας του. Μέχρι να γίνει αυτό, απαιτείται χρονικό διάστημα 10 ημερών περίπου και ο δικυκλιστής κυκλοφορεί με προσωρινή βεβαίωση.
Ο όγκος εργασίας έχει αυξηθεί λόγω της γραφειοκρατικής αυτής διαδικασίας στο αρμόδιο Γραφείο της Τροχαίας Βόλου, καθώς για κάθε μοτοποδήλατο γίνεται καταγραφή των στοιχείων στον υπολογιστή, ενώ ακολουθούν άλλες δύο καταγραφές των στοιχείων, για κάθε παράβολο, μια καταγραφή στη θεώρηση και άλλη μια στην άδεια κυκλοφορίας.
Καθημερινά δεκάδες δικυκλιστές προσέρχονται στο Γραφείο της Τροχαίας Βόλου για ανανέωση αδειών κυκλοφορίας μοτοποδηλάτων.
Όπως επισημαίνει ο αρμόδιος του Γραφείου, θα μπορούσε το πρόβλημα να είχε λυθεί με την πληρωμή στην τράπεζα ή στα ΕΛΤΑ των παραβόλων, ώστε αυτόματα να γίνεται η θεώρηση των αδειών, όπως συμβαίνει με τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων και οι δικυκλιστές έχοντας μαζί τους τις αποδείξεις πληρωμής των παραβόλων, ουσιαστικά να έχουν θεωρήσει τις άδειές τους.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το