Τοπικά

Αίτημα αναβάθμισης των F-16 block 50 στις ΗΠΑ για 38 μαχητικά στη Νέα Αγχίαλο

 

Θέμα ημερών είναι, σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, η αποστολή του αιτήματος του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ) στις ΗΠΑ, για την αναβάθμιση των 38 μαχητικών αεροσκαφών F-16 block 50, της Πολεμικής μας Αεροπορίας, στη βάση της Νέας Αγχιάλου.

Στο πρόγραμμα αυτό θα αξιοποιηθούν συσκευές (LRUs), που θα παραλειφθούν από την τρέχουσα αναβάθμιση των αεροσκαφών block 52 plus και block 52 plus Advanced, τα οποία αναβαθμίζονται σε Viper. Επίσης θα αναπτυχθούν οι απαραίτητες υποδομές στην αεροπορική βάση της Νέας Αγχιάλου και θα παρασχεθεί η σχετική τεχνογνωσία. Η Ελλάδα θα στείλει το σχετικό LOR εντός των προσεχών ημερών και αργότερα το LOA, τα οποία και θα πρέπει να γίνουν με γρήγορους ρυθμούς για την ταχύτερη έναρξη και υλοποίηση του προγράμματος. Το πρόγραμμα είναι προϋπολογισμού 700 εκατομμυρίων δολαρίων. Ήδη μια σειρά από εξαρτήματα, τα οποία αφαιρούνται από τα υπό αναβάθμιση F-16, τα οποία μετατρέπονται σε Viper στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ, περιμένουν να τοποθετηθούν στα 38 F-16. Επίσης η ελληνική Πολεμική Αεροπορία θα αποκτήσει ατρακτίδια στοχοποίησης τύπου SNIPER, πυραύλους αέρος – επιφανείας τύπου AGM-84L Harpoon, καθώς και πυραύλους αντι-ραντάρ AGM-88B ΗΑRΜ, αναβαθμισμένους σε AGM-88E AARGM. Τα 38 μαχητικά F-16 block 50 ανήκουν στις δύο Πολεμικές Μοίρες της 111 Πτέρυγας Μάχης, την 341 «Βέλος» και την 347 «Περσέας». Το πρόγραμμα ουσιαστικά εντάσσεται στην αναβάθμιση των 83 μαχητικών F-16 block 52+ και block 52+ adv, αφού περίπου το 50% των εξαρτημάτων, τα οποία θα τοποθετηθούν στα «50άρια» προέρχονται από αυτά. Και κατά συνέπεια το πρόγραμμα αναβάθμισης ουσιαστικά αποτελεί τη συνέχεια του προγράμματος των Viper. Άλλωστε η διαδικασία της αναβάθμισης των 38 «block 50» θα είναι σχεδόν ανάλογη με αυτή των Viper, με τη διαφορά ότι αυτή θα πραγματοποιηθεί στην 111 Πτέρυγα Μάχης στην Αγχίαλο και όχι στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ στην Τανάγρα. Τρία από τα 38 αεροσκάφη θα αποτελέσουν τα πρωτότυπα. Δύο βιομηχανικά πρωτότυπα, ένα μονοθέσιο και ένα διθέσιο, αλλά και ένα ακόμη μονοθέσιο, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί στις πτητικές δοκιμές. Χαρακτηριστικό είναι ότι κάθε ραντάρ που αφαιρείται από τα F-16, που αναβαθμίζονται σε Viper, κοστίζει τουλάχιστον 2,5 εκ. ευρώ, ενώ συνολικά τα εξαρτήματα, τα οποία αφαιρούνται -μεταξύ των οποίων και το πολύτιμο για τη δικτυοκεντρική αναβάθμιση Link 16- κοστολογούνται περίπου στα 4 εκ. ανά μαχητικό. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η αναβάθμιση των 38 F-16 block 50 θα εκτινάξει και το υπόλοιπο των ωρών πτήσης στις 10.000 έως 12.000, καθώς τα αεροσκάφη έχουν σε περίπου 25 χρόνια «γράψει» περίπου 4.000-5.000 ώρες. Ουσιαστικά δηλαδή θα τους δώσει ακόμη πολλά χρόνια επιχειρησιακής αξιοποίησης. Η αναβάθμιση θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις της 111 Πτέρυγας Μάχης και μάλιστα με τεχνικό προσωπικό της HAF, τόσο για λόγους ευελιξίας, όσο και ταχύτητας. Δεδομένη εξάλλου είναι η πρόθεση της κατασκευάστριας Lockheed Martin να επενδύσει στη Βάση, κατασκευάζοντας ένα μεγάλο υπόστεγο συντήρησης, όπου θα πραγματοποιηθεί η αναβάθμιση, αλλά και δύο εξειδικευμένα συνεργεία -ηλεκτρολογείο και μηχανουργείο- τα οποία θα παραμείνουν «προίκα» στην 111 Πτέρυγα Μάχης. Εκτός, όμως, από την αναβάθμιση των 38 μαχητικών F-16 block 50 στο πρόγραμμα σύμφωνα με πληροφορίες περιλαμβάνεται τόσο η απόκτηση των εξαιρετικά χρήσιμων για τις αποστολές κρούσης ατρακτιδίων Sniper, όσο και η πιστοποίηση στα υπό αναβάθμιση μαχητικά μιας σειράς όπλων, τα οποία εκτινάσσουν τις επιχειρησιακές τους δυνατότητες.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το