Τοπικά

Αγοραστός: Σύγχρονη μάστιγα της κοινωνίας τα διόδια

ΣΥΣΚΕΨΗ ΔΙΟΔΙΑ

«Τα διόδια εξελίσσονται σε σύγχρονη μάστιγα της κοινωνίας και αν δεν δοθούν άμεσα λύσεις θα υπάρξει χιονοστιβάδα αντιδράσεων σε όλη τη χώρα. Εμείς εμμένουμε στην κατάργησή τους», τόνισε ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην έδρα της Περιφέρειας, στην οποία συμμετείχαν οι δήμαρχοι Ρήγα Φεραίου Δημήτρης Νασίκας, Τεμπών Κώστας Κολλάτος και Κιλελέρ Θανάσης Νασιακόπουλος και ο γενικός διευθυντής της εταιρίας Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Δημήτρης Γκατσώνης.
Όπως έγινε γνωστό από τον κ. Γκατσώνη ξεκινούν άμεσα μειώσεις στις τιμές των διοδίων. Ωφελούμενοι θα είναι όσοι χρήστες του αυτοκινητοδρόμου προμηθευτούν δωρεάν τους ειδικούς πομποδέκτες, έτσι ώστε η χρέωση να μειώνεται όσο αυξάνονται οι διελεύσεις. Η μείωση θα ισχύει για όλους τους σταθμούς διοδίων, ενώ όσο πιο συχνή θα είναι η διέλευση τόσο μεγαλύτερη θα είναι η μείωση του αντιτίμου. Για παράδειγμα, στα διόδια του Μοσχοχωρίου από τα 4 ευρώ που είναι η κάθε διέλευση η νέα τιμή θα είναι στα 3,10 ευρώ ενώ για κάποιον που διασχίζει τα διόδια καθημερινά, η τιμή θα φτάνει στα 1,55 ευρώ.
Ο κ. Αγοραστός πάντως επισήμανε για άλλη μια φορά ότι η Περιφέρεια εμμένει στην κατάργηση των διοδίων και το ξεκαθάρισε και στους εκπροσώπους της εταιρείας του αυτοκινητόδρομου Αιγαίου. «Η κατάργηση των διοδίων δεν είναι θέμα ούτε της Περιφέρειας, ούτε των Δήμων. Είναι θέμα του Υπουργείου Υποδομών και της Βουλής, που ψήφισε το 2013 τη νέα σύμβαση. Η Θεσσαλία και ιδιαίτερα οι Π.Ε. Λάρισας και Μαγνησίας και ιδίως της Λάρισας είναι αδικημένη γιατί υπάρχουν τρία διόδια μέσα στα όριά της, τα οποία δημιουργούν προβλήματα λόγω της υψηλής τιμής των διοδίων, ιδίως του Μοσχοχωρίου, στην μετακίνηση των ανθρωπίνων κοινοτήτων αλλά και στην μεταφορά των εμπορευμάτων, με αποτέλεσμα οι παράδρομοι να είναι κύριοι δρόμοι και ο κύριος δρόμος να είναι παράδρομος. Αυτό πρέπει να αλλάξει, διότι εμείς επιζητούμε την ασφάλεια των πολιτών και ταυτόχρονα να υπάρξει μια δίκαιη λύση, διότι υπάρχουν περιοχές που βρίσκονται σε καλύτερη μοίρα απ’ ότι βρίσκεται η περιοχή μας. Παράλληλα, εμείς συνεχίζουμε την διαδικασία με τα νέα δημοτικά συμβούλια για να πάρουμε αποφάσεις για την κατάργηση των διοδίων, ούτως ώστε να πάμε με όλες τις αποφάσεις μαζί στον κ. Χρυσοχοΐδη, στον οποίο έχουμε αιτηθεί συνάντηση. Το Υπουργείο αν θέλει να κάνει μία διαφορετική πολιτική θα πρέπει να φροντίσει στους παράδρομους να κυκλοφορούν νόμιμα τα αυτοκίνητα που πρέπει να κυκλοφορούν και με τις ταχύτητες που πρέπει και με το βάρος που πρέπει».
Ο γενικός διευθυντής της εταιρίας Δημήτρης Γκατσώνης επισήμανε ότι είναι βασικό το θέμα της οδικής ασφάλειας κι γι αυτό οι νταλίκες δεν θα έπρεπε να περνούν από το τοπικό δίκτυο. Σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε έγινε γνωστό ότι μειώθηκαν τα ατυχήματα στον αυτοκινητόδρομο, ενώ ανέφερε ότι έγινε μείωση διοδίων στους συχνούς χρήστες. «Για να καταλάβατε με έναν πομποδέκτη παίρνει άμεσα έκπτωση 25% δηλαδή από 4 ευρώ θα πληρώσει 3,10 για μια διέλευση και ο συχνός χρήστης που πάει στην δουλειά του θα πληρώνει 1,55 ευρώ. Αυτό θα ισχύσει σε όλους τους σταθμούς διοδίων της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου. Η μείωση για όλους τους χρήστες δεν θα υπάρξει αυτήν την στιγμή, εξετάζουμε όμως περαιτέρω μέτρα στα πλαίσια της εμπορικής μας πολιτικής, που μας επιτρέπει το οικονομικό πλαίσιο για να μη διακινδυνέψουμε την ολοκλήρωση του έργου. Οποιαδήποτε περαιτέρω γενική μείωση όμως θα έθετε σε κίνδυνο την ολοκλήρωση του έργου».
Ο κ. Νασίκας επισήμανε ότι ο δήμος του θρηνεί 20 θύματα καθώς αυξήθηκε η χρήση της παλαιάς εθνικής οδού και ζήτησε την κατάργηση των διοδίων. «Θεωρώ ότι, η λύση που αρμόζει στον Δήμο Ρήγα Φεραίου είναι η πλήρης κατάργηση των διοδίων και το μόνο που μπορούμε να δεχτούμε μέχρι τότε είναι μια καλή αστυνόμευση της Παλαιάς Εθνικής Οδού».
Ο κ. Θαν. Νασιακόπουλος δήλωσε ότι θα πρέπει να γίνει και συνάντηση με τον αρμόδιο υπουργό στο πλαίσιο της πίεσης για κατάργηση των διοδίων, ενώ ο Κ. Κολλάτος τόνισε ότι υπάρχουν πολλοί σταθμοί δ ιοδίων κατά μήκος της εθνικής οδού στα διοικητικά όρια του δήμου Τεμπών με αποτέλεσμα οι δημότες του να επιβαρύνονται δυσανάλογα από τη χρήση του δρόμου για να μετακινηθούν μεταξύ των δημοτικών ενοτήτων.
Στη σύσκεψη συζητήθηκε μια δέσμη μέτρων που περιλαμβάνει κυρίως την καλύτερη αστυνόμευση των παραδρόμων και της Παλαιάς Εθνικής Οδού, έτσι ώστε να μην μετακινούνται σε αυτή βαρέως τύπου οχήματα καθώς και τροχοφόρα που δεν πρέπει να μετακινούνται σ’ αυτή. Οι φορείς της Θεσσαλίας εμμένουν στη θέση τους και πρόκειται να θέσουν το ζήτημα αυτό στον αρμόδιο Υπουργό κ. Χρυσοχοϊδη, από τον οποίο έχουν ζητήσει συνάντηση.
Στη σύσκεψη στην Περιφέρεια παρευρέθηκαν επίσης ο κ. Θανάσης Βλάχος εκπρόσωπος της συντονιστικής επιτροπής νέων Ριζομύλου—Στεφανοβικείου και ο διευθυντής λειτουργίας της εταιρείας κ. Γιάννης Νασούλης.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το