Τοπικά

Αγάπη και μεράκι για τα ιστορικά οχήματα

Η αγάπη για τα ιστορικά οχήματα παρακινεί τα μέλη της ΦΙΟ, των Φίλων Ιστορικού Οχήματος, που ξεκίνησε τη δράση της από τον περασμένο Ιούλιο και ήδη έχει συμμετάσχει σε σημαντικές εκδηλώσεις. Η λέσχη αριθμεί 30 μέλη, που αποτελούν και τα ιδρυτικά, ενώ υπάρχουν μέλη εκτός από τη Μαγνησία και από τη Λάρισα. Η λέσχη αποτελεί συνέχεια της ιστορικής ΛΕΚΟΒ και στους στόχους της είναι και η διοργάνωση δράσεων φιλανθρωπικού χαρακτήρα. Για τη λέσχη, αλλά και για τη δική του αγάπη για τα ιστορικά οχήματα μίλησε στη «Θ» ο Κωνσταντίνος Καρακατσάνης που εκτελεί χρέη προσωρινού προέδρου ώς τις αρχαιρεσίες της.

Όπως είπε, η λέσχη δημιουργήθηκε για όσους τους αρέσει να ασχολούνται με τα ιστορικά οχήματα, όπως αυτοκίνητα, μηχανές, ποδήλατα και ό,τι κινείται με τροχούς και σημείωσε πως για να θεωρείται ένα αυτοκίνητο ιστορικό πρέπει να έχουν περάσει τουλάχιστον 30 χρόνια. «Είναι η αγάπη κάποιων ανθρώπων που θέλουν να αναβιώσουν αυτά τα αυτοκίνητα, να τα ανακατασκευάσουν και να τα έχουν στην κατοχή τους» δήλωσε, ενώ πρόσθεσε πως υπάρχουν και μέλη που δεν κατέχουν κάποιο ιστορικό όχημα. «Η λέσχη δεν θέλει μόνο αυτούς που έχουν ιστορικό όχημα στην κατοχή τους, αλλά και αυτούς που θα ήθελαν κάποια στιγμή να έχουν ένα ή να το ανακατασκευάσουν».
Ο ίδιος έχει σε κυκλοφορία τρία ιστορικά αυτοκίνητα και τέσσερα σε ανακατασκευή, ενώ είναι οδηγός αυτοκινήτων ταχύτητας.
«Είχα κρατήσει το αυτοκίνητο του πατέρα μου ένα BMW 1602 του ’72 όπως έκανα και με το αυτοκίνητο του πεθερού μου ένα Volkswagen σκαραβαίο επίσης του ’72. Σε ένα ράλι Ολύμπου που συμμετείχα ως συνοδηγός, μου μπήκε το «μικρόβιο» να ξαναφτιάξω τα οχήματα που είχα στην κατοχή μου. Ξεκίνα πρώτα με το BMW και δυσκολεύτηκα πολύ, γιατί για να αναπαλαιώσεις ένα αυτοκίνητο τόσων δεκαετιών πρέπει να βρεις τα κατάλληλα συνεργεία. Αναπαλαίωση είναι να πάρει το αυτοκίνητο τη μορφή που είχε βγαίνοντας από το εργοστάσιο. Αυτή του δίνει άλλη γοητεία, αλλά και μεγαλύτερη αξία» ανέφερε.
Ακόμη, ξαναπήρε στην κατοχή του το ίδιο αυτοκίνητο που είχε το 1993, ένα Τοyota Celica. Το έφταιξε και το έβγαλε πάλι σε κυκλοφορία με πινακίδες. Η αγάπη του για αυτό το αυτοκίνητο τον οδήγησε να ξεκινήσει μια κατασκευή από το μηδέν ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου ίδιας μάρκας και πλέον αποτελεί πιστό αντίγραφο ενός αυτοκινήτου που έτρεχε στο WRC το 1989-1990 και το οδηγούσε ο Γιούχα Κάνκουνεν. Με αυτό έλαβε ο κ. Καρακατσάνης μέρος σε αγώνες ράλι, αλλά και σε ιστορικά ράλι.
Κατέχει επίσης ένα αγωνιστικό Fiat Cinquecento που το ανακατασκεύασε, απέκτησε μία Mercedes και ένα Renault Catrelle που βρίσκεται υπό ανακατασκευή.
«Η αναπαλαίωση είναι θέμα αγάπης. Αν αγαπήσεις αυτό που βρήκες, απέκτησες ή κληρονόμησες, αν αγαπήσεις την ιστορία του και αν έχει ιστορία που σχετίζεται και με την οικογένειά σου, τότε ξυπνάει θύμισες και σε πηγαίνει χρόνια πίσω» σημείωσε.


Με τις ιστορικές πινακίδες ο κάτοχος ενός ιστορικού οχήματος μπορεί να το κινήσει για λόγους συντήρησης και την Κυριακή, αλλά εντός των ορίων του Νομού. Εκτός Νομού επιτρέπεται μόνο όταν υπάρχει κάποια εκδήλωση που είναι επίσημα αναγνωρισμένη.
Παρότι είναι πρόσφατη η σύσταση της λέσχης έχει ήδη πραγματοποιήσει τρεις εκδηλώσεις. Η πρώτη, που αποτέλεσε τα «εγκαίνια» της λέσχης, ήταν η έκθεση ιστορικών οχημάτων στην παραλία του Βόλου στις 24 Σεπτεμβρίου και συνδυάστηκε με την παγκόσμια εκδήλωση «Distinguished Gentleman’s Drive» που πραγματοποιήθηκε την επόμενη ημέρα στην πόλη.
Στις 22 Νοεμβρίου τα μέλη της συμμετείχαν σε εκδήλωση στον Αλμυρό που συνδύασε την αγάπη για το κλασικό όχημα και την ανάδειξη μαγικών προορισμών της Μαγνησίας.


«Σκοπός της λέσχης μας είναι ο κόσμος να βλέπει τα ιστορικά οχήματα, να μαθαίνουν οι νέοι για τα αυτοκίνητα της παλιάς εποχής, να βλέπουν την τεχνολογία που είχαν και πως αποτέλεσαν τους προγόνους των σημερινών αυτοκινήτων. Θέλουμε να έρθουν στη λέσχη και νέοι που αγαπούν τα ιστορικά οχήματα» πρόσθεσε ο κ. Καρακατσάνης.
Η λέσχη θα κόψει την πρωτοχρονιάτικη πίτα της στις 29 Ιανουαρίου στο Valis στις 6 το απόγευμα και όσοι θέλουν να παρευρεθούν μπορούν να δηλώσουν τη συμμετοχή τους μέχρι τις 23 του μήνα επικοινωνώντας με τη λέσχη και μέσω της σελίδας της στο Facebook, ενώ η ΦΙΟ σχεδιάζει να διοργανώσει τον Ιούνιο το ράλι Πηλίου.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το