Τοπικά

Αυξήθηκαν οι κλοπές αντικειμένων σε σχολεία – Ενδιαφέρουσα εκδήλωση στο Βόλο “Θ”

(φωτό αρχείου)
(φωτό αρχείου)

Συχνό φαινόμενο αποτελεί η παραβατικότητα στα σχολεία, ενώ το ποσοστό των κλοπών διαφόρων αντικειμένων αγγίζει το 10%, όπως τονίστηκε χθες σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο σχολικό συγκρότημα Μουρτζούκου και διοργανώθηκε από την Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων Βόλου και το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Βόλου.
Το θέμα είναι ενδιαφέρον, καθώς η κρίση από την αποδυνάμωση των κοινωνικών αξιών και προτύπων έχει οδηγήσει σε αύξηση της παραβατικότητας στους μαθητές.
Μάλιστα και η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας ενημερώνεται σχεδόν καθημερινά για διάφορα περιστατικά που συμβαίνουν στα σχολεία και καλείται να χειριστεί πάντα στο παιδαγωγικό πλαίσιο.
Κεντρική ομιλήτρια στη χθεσινή εκδήλωση ήταν η κοινωνική κλινική ψυχολόγος και συστημική ψυχοθεραπεύτρια στο Κέντρο Σωματικής και Ψυχολογία Υποστήριξης «Πορεία Υγείας» κ. Ιωάννα Γεωργιάδου.
Η ίδια τόνισε πως σύμφωνα με έρευνα που έγινε στην Ελλάδα και την Κύπρο, διαπιστώθηκε πως η παραβατικότητα σε μορφές κλοπών, καταστροφή χώρων είναι αρκετά συχνή. Ειδικότερα η παραβατικότητα ως μορφή αντιγραφής μεταξύ μαθητών στα διαγωνίσματα ανέρχεται στο 68%, η παραβατικότητα ως μορφή βίας αγγίζει το 8%, ενώ 10% είναι και στις περιπτώσεις κλοπών. Βέβαια η παραβατικότητα δεν ορίζεται με βάση τη σοβαρότητα του αδικήματος, αλλά ως η πραγματοποίηση μιας όχι νόμιμης πράξης μέσα στο σχολικό πλαίσιο που να συνοδεύεται από την παντελή έλλειψη τύψεων. Σε Γυμνάσια και Λύκεια είναι τα καταγεγραμμένα περιστατικά, αν και μπορεί να παρατηρηθούν και στο Δημοτικό.
Αναφερόμενη στα αίτια της παραβατικότητας η κ. Γεωργιάδου είπε πως οφείλεται λιγότερο στην καθοδήγηση από κακές παρέες και περισσότερο στην έλλειψη ιδανικών, στην απουσία ορίων στο σχολικό πλαίσιο και οικογενειακό περιβάλλον, στην αναπαραγωγή προτύπων που προάγουν το χρήμα και τον υλισμό, στο χαμηλό πνευματικό και θρησκευτικό επίπεδο. Ουσιαστικά ο φακός στράφηκε περισσότερο στο ενδοψυχικό και λιγότερο στο κοινωνικοοικονομικό.
Βέβαια, όπως αναφέρθηκε, η κοινωνικοοικονομική κρίση συμβάλλει στην αύξηση της παραβατικότητας, ενώ μεσολαβεί και ένα οικογενειακό περιβάλλον που λόγω της γενικότερης κρίσης δεν θέτει με σαφήνεια τα όρια, δεν ασχολείται με πρότυπα ηθικής, παραδοσιακών αξιών και έτσι οδηγούμαστε στην παραβατικότητα.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το