Τοπικά

Αεροδρόμιο Αγχιάλου και λιμάνι προς παραχώρηση

Τόσο το αεροδρόμιο Βόλου (Ν. Αγχίαλος), όσο και το λιμάνι της πόλης μαζί με άλλα δέκα περιφερειακά αεροδρόμια και εννιά μικρά και μεγάλα λιμάνια της χώρας, φαίνεται πως προσελκύουν άμεσα επενδυτές, ενώ ενέχουν μικρό θεωρητικά βαθμό πολιτικού κινδύνου, συγκριτικά με άλλα περιουσιακά στοιχεία προς ιδιωτικοποίηση. Αυτό επισημαίνεται μεταξύ άλλων σε χθεσινό δημοσίευμα αθηναϊκής εφημερίδας (ΤΑ ΝΕΑ), αναφορικά με τις ιδιωτικοποιήσεις περιφερειακών αεροδρομίων και λιμανιών.

 

Στο μεταξύ σήμερα στις 12.15’ το μεσημέρι πραγματοποιήθηκε η μία από τις δύο πτήσεις για την κεντρική Ευρώπη εν όψει Χριστουγέννων από το αεροδρόμιο Κ. Ελλάδος. Πρόκειται για την πτήση προς Πράγα, στην οποία θα επιβαίνουν 95 άτομα, της εταιρείας «Ellinair», θυγατρική του «Mouzenidis Group», που εκτελεί τακτικές και ναυλωμένες πτήσεις από το διεθνές αεροδρόμιο «Μακεδονία» και το διεθνές αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» σε επτά προορισμούς στην Ελλάδα και σε 24 πόλεις της Ουκρανίας, της Ρωσίας, της Γεωργίας και της Λετονίας, του Καζακστάν και της Κύπρου. Η επιστροφή έχει προγραμματιστεί για τις 28 Δεκεμβρίου στις 5.30’ μ.μ.
Αντίθετα η δεύτερη πτήση για Βιέννη ακυρώθηκε, λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος, καθώς μόλις 30 επιβάτες είχαν δηλώσει συμμετοχή.
Οι τιμές για πέντε ημέρες στην Πράγα ξεκινούν από 219 ευρώ το άτομο (δεν συμπεριλαμβάνονται φόροι αεροδρομίων) ανάλογα με το ξενοδοχείο, ενώ όπως είναι γνωστό, στο αεροδρόμιο Κ. Ελλάδας δεν καταβάλλονται τέλη στάθμευσης στο πάρκιν των ΙΧ.

 

 

Η αξιοποίηση του αεροδρομίου

Έκθεση του συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ προκρίνει δύο σενάρια αξιοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων, όπως της Ν. Αγχιάλου, τα οποία αν και ζημιογόνα, θεωρείται ότι μπορούν να διαθέτουν προοπτικές ανάπτυξης, εφόσον φυσικά ενταχθούν στις λίστες περισσοτέρων αεροπορικών εταιρειών.
Δεν αποκλείεται πάντως να επιλεγεί και μια τρίτη λύση, σύμφωνα με το δημοσίευμα, να παραχωρηθεί το 70-80% των περιφερειακών αεροδρομίων που έχουν προοπτικές και να απομείνει ένα 20-30%, που δεν έχουν ενδιαφέρον. Διαφορετικά τα 12 περιφερειακά αεροδρόμια που δεν έχει αναλάβει η Fraport, θα καταλήξουν στο ΤΑΙΠΕΔ, χωρίς πιθανότητα αξιοποίησης.
Σημειώνεται ότι όπως είχε δημοσιοποιήσει πρόσφατα η «Θ», το αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου έχει συμπεριληφθεί στο ηλεκτρονικό σύστημα κρατήσεων της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας «Condor», αλλά και της βελγικής «TUI Fly» για το 2017, με σκοπό τη σύνδεση του Βόλου με το Μόναχο και τις Βρυξέλλες αντίστοιχα.
Υπενθυμίζεται ότι το ίδιο είχε συμβεί και πέρυσι με την εταιρεία «Condor», αλλά οι πτήσεις δεν ξεκίνησαν ποτέ, καθώς το ενδιαφέρον ήταν περιορισμένο και η εταιρεία δεν ενεργοποίησε την αεροπορική σύνδεση.

 
Φέτος, η «Condor» ανακοίνωσε ξανά επέκταση του θερινού προγράμματος για το 2017 και σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, μεταξύ των νέων πτήσεων περιλαμβάνεται η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Φρανκφούρτη δυο φορές την εβδομάδα, οι εβδομαδιαίες πτήσεις από Ντίσελντορφ, Φρανκφούρτη και Ανόβερο στη Λάρνακα και από τη Φρανκφούρτη στην Πάφο, νέες πτήσεις προς τη Σάμο και τον Βόλο.
Όσον αφορά στην «TUI Fly», έχει ανακοινώσει και μία πτήση την εβδομάδα για Βόλο.

 

Το λιμάνι

Αναφορικά με το λιμάνι του Βόλου προκρίνεται από τον σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ η παραχώρηση τμημάτων του, όπως έγινε με τον ΟΛΠ. Ο ΟΛΒ παρουσιάζει αύξηση εσόδων και μείωση εξόδων, ωστόσο, όπως ανέφερε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός του Θρ. Σταυριδόπουλος, δεν υπάρχει προς το παρόν τίποτα επίσημο. «Πρέπει κάποτε να διαχωριστεί αυτός που κάνει διοίκηση, από αυτόν που κάνει την ανάπτυξη και είναι λογικό αυτό. Μπορεί να αναλάβει κάποιος επενδυτής την τρίτη προβλήτα ή το σιλό και τις αποθήκες του. Σήμερα όμως μας ενδιαφέρει να αποκτήσουμε έναν γερανό, παρά να εκσυγχρονίσουμε το σιλό», τόνισε ο κ. Σταυριδόπουλος.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το