Οικονομία

ΑΑΔΕ: Πρεμιέρα για το ψηφιακό πελατολόγιο – Ποιοι θα είναι υποχρεωμένοι να το τηρούν στην πιλοτική φάση

Ψηφιακό «μάτι» στο πελατολόγιο ιδιοκτητών χώρων δεξιώσεων, συνεργείων αυτοκινήτων και πάργκινγκ, αποκτά η ΑΑΔΕ καθώς από τους συγκεκριμένους επαγγελματικούς χώρους ξεκινά η εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου. Το ψηφιακό πελατολόγιο αποτελεί ένα ακόμα εργαλείο κατά της φοροδιαφυγής καθώς μαζί με τα ηλεκτρονικά τιμολόγια και τα ηλεκτρονικά βιβλία myDATA σφίγγουν το κλοιό γύρω από τους επαγγελματίες που κρύβουν από την Εφορία τα πραγματικά τους εισοδήματα.Ουσιαστικά πρόκειται για τη σύγχρονη ψηφιακή έκδοση των πρόσθετων βιβλίων που τηρούσαν μέχρι το 2012 χιλιάδες επαγγελματίες.

Συγκεκριμένα οι πιο παλιοί θυμούνται τα πρόσθετα βιβλία σε χειρόγραφη μορφή ήταν υποχρεωτικά για αρκετές δεκαετίες σε πολλούς επαγγελματικούς κλάδους, όπως γιατροί, οδοντίατροι, εκμεταλλευτές χώρων διαμονής ή φιλοξενίας, εκπαιδευτήρια, κλινικές, θεραπευτήρια, κέντρα αισθητικής, γυμναστήρια, συνεργεία κ.λπ. τζίρου τους.

Η υποχρέωση αυτή καταργήθηκε καθώς το μέτρο δεν ήταν ιδιαιτέρως αποτελεσματικό, καθώς απαιτούσε επιτόπιους αιφνιδιαστικούς ελέγχους για να πιαστούν οι παραβάτες. Ωστόσο,εκτιμάται ότι η μη ύπαρξη βιβλίου πελατών «πριμοδότησε» την κυκλοφορία του μαύρου χρήματος και βοήθησε όσους φοροδιαφεύγουν συστηματικά χωρίς να εκδίδουν αποδείξεις.

Τώρα, τα πράγματα θα είναι διαφορετικά, καθώς το πελατολόγιο θα τηρείται ψηφιακά, η παρακολούθηση θα γίνεται on line και πάνω απ’ όλα θα υπάρχει η δυνατότητα διασταυρώσεων και συγκρίσεων με ομοειδείς επιχειρήσεις, έτσι ώστε να σημαίνει συναγερμός όπου παρατηρούνται αποκλίσεις.

Τι είναι το ψηφιακό πελατολόγιο
Στην ουσία, το ψηφιακό πελατολόγιο θα είναι ένα λογιστικό πρόγραμμα που θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θαείναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα. Με αυτόν τον τρόπο θα καταχωρείται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδεται και θα περνάει στο MyData.

Οι επαγγελματίες θα πρέπει να τηρούν ψηφιακό πελατολόγιο, ώστε να είναι διαθέσιμο στον έλεγχο και να συγκρίνεται με τα δηλωθέντα εισοδήματα. Εφόσον διαπιστώνεται ότι σε μια επαγγελματική εγκατάσταση δηλώνεται περιορισμένος αριθμός πελατών, τότε αυτό θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.

Όπως εξηγούν από την φορολογική διοικηση, « θα καταχωρίζεται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδονται. Εφόσον διαπιστώνεται ότι σε μια επαγγελματική εγκατάσταση δηλώνεται περιορισμένος αριθμός πελατών, τότε αυτό θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου».

Το ψηφιακό πελατολόγιο σε δεύτερη φάση θα διασυνδεθεί με το MyDATA, με τον έλεγχο να μπορεί να γίνεται και από το γραφείο του ελεγκτή, για να διασταυρώνει εάν και πότε, για παράδειγμα, κάποιος επισκέφθηκε τον κάθε επαγγελματία.

Η δήλωση περιορισμένου αριθμού πελατών από τον επαγγελματία, θα χτυπάει καμπανάκι στην ΑΑΔΕ, και θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου. Συμφώνα με την φορολογική διοίκηση η δημιουργία ψηφιακού πελατολογίου θα βοηθήσει στον περιορισμό της φοροδιαφυγής αλλά και στον καλύτερο έλεγχο από τους ελεγκτές.

Πηγή: imerisia.gr

Προηγούμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το