Τοπικά

“Mαγνήτης” τα κοινωνικά δίκτυα βασισμένα στην εικόνα – Η τάση των νέων παρουσιάζεται σε έρευνα του δρ. Κώστα Γούση

Μια πολύ ενδιαφέρουσα ομιλία πραγματοποιήθηκε χθες στην αίθουσα Πολυμέσων στον 5ο όροφο του κτιρίου Ρόζα Ιμβριώτη, στο παραλιακό συγκρότημα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Την εκδήλωση διοργάνωσε το τμήμα Ιστορίας Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και ομιλητής ήταν ο ερευνητής του Eteron – Ινστιτούτο για την Έρευνα και τη Κοινωνική Αλλαγή, δρ. Κώστας Γούσης, με θέμα «Αλλάζοντας το αφήγημα για την Generation Z: Μεθοδολογικές παρατηρήσεις και ευρήματα για τη νέα γενιά την περίοδο της πανδημίας».
Όπως εξήγησε ο ίδιος, το πρότζεκτ Generation Z αφορά στη νέα γενιά, ηλικίες περίπου από 16 έως 25 ετών, και πρόκειται για μια έρευνα που έγινε τον περσινό χειμώνα και αφορά πολιτικές τάσεις και αντιλήψεις των νέων γύρω από διάφορα κοινωνικοπολιτικά ζητήματα.
Ο κ. Κώστας Γούσης ανέφερε, μεταξύ άλλων, πως από την έρευνα προέκυψε ότι οι νέοι πλέον χρησιμοποιούν περισσότερο το Instagram, το οποίο και είναι πρώτο στις προτιμήσεις τους. «Γενικά φαίνεται μια μετατόπιση των νέων από τα κοινωνικά δίκτυα που ήταν βασισμένα γύρω από τον λόγο στα δίκτυα που είναι βασισμένα γύρω από την εικόνα» επισήμανε ο συντονιστής του πρότζεκτ Generation Z του Eteron – Ινστιτούτο για την Έρευνα και την Κοινωνική Αλλαγή, ενώ πρόσθεσε πως σημαντική είναι η ανερχόμενη δυναμική του Tik Tok.

Επίσης, σύμφωνα με τον ίδιο, οι πηγές ενημέρωσης που επιλέγουν οι νέοι προέρχονται από το διαδίκτυο. «Αυτό που διακρίνουμε είναι ότι δεν εμπιστεύονται το διαδίκτυο τυφλά. Τσεκάρουν και διπλοτσεκάρουν την είδηση. Προφανώς αυτό είναι θετικό, ιδίως για τα fake news» σημείωσε.
Ένα από τα πιο εντυπωσιακά ευρήματα της έρευνας είναι ότι οι νέοι σε ποσοστό 84% σκοπεύουν να ψηφίσουν στις επόμενες εκλογές. «Δεν ρωτήσαμε για την πρόθεση ψήφου, αλλά θέλαμε να δούμε την τάση της συμμετοχής και προκύπτει ότι το 84% δήλωσε πως θα πάει να ψηφίσει» υπογράμμισε, προσθέτοντας: «Κρίνοντας κι από άλλες έρευνες και από στοιχεία από προηγούμενες εκλογές, υπάρχει μαζική συμμετοχή της νέας γενιάς στις εκλογές και αυτό είναι κάτι που πρέπει να το λάβουν σοβαρά υπόψη όλα τα κομματικά επιτελεία».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το