Τοπικά

Υποβάθμιση των υπηρεσιών καταγγέλλει το «Δίκτυο Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας»

Την υποβάθμιση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών σε όλη τη Θεσσαλία καταγγέλλει το «Δίκτυο Σιδηροδρομικών» της Περιφέρειας.
Σε ανακοίνωσή του δηλώνει ότι «ακολουθείται πολιτική συρρίκνωσης ζωτικών υπηρεσιών και εκχώρησης σημαντικού σιδηροδρομικού έργου σε ιδιωτικά συμφέροντα και τονίζει πως η συντήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής και των υποδομών υποβαθμίσθηκε, το λίγο προσωπικό μειώθηκε περαιτέρω, με αποτέλεσμα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να υποβάλει συχνά προς τον ΟΣΕ διαμαρτυρίες για την κατάσταση του δικτύου και οι ταξιδιώτες να υφίστανται ταλαιπωρίες». Η απάντηση κυβέρνησης και ΟΣΕ είναι ότι τα έργα συντήρησης θα δοθούν σε ιδιώτες μέσω ΣΔΙΤ, διαδικασία που έχει ήδη δρομολογηθεί, αλλά είναι άγνωστο και αβέβαιο, αν θα υλοποιηθεί, πότε θα υλοποιηθεί και τι γίνεται μέχρι να αναλάβουν οι νέοι εργολάβοι. Με αυτές τις μεθοδεύσεις το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του σιδηροδρόμου, η ασφάλεια, τίθεται σε αμφισβήτηση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται», υποστηρίζει το «Δίκτυο».

Στην ανακοίνωση που εξέδωσε, σημειώνει μεταξύ άλλων: «Στην περιοχή μας, τη Θεσσαλία, έργα ώριμα για δημοπράτηση, όπως η ηλεκτροκίνηση Λάρισας – Βόλου με παραλλαγή-παράκαμψη της Νέας Ιωνίας και η ηλεκτροκίνηση Παλαιοφαρσάλων – Καλαμπάκας δεν δημοπρατούνται, παρά τις διαβεβαιώσεις βουλευτών και διοικήσεων ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, ότι για τη δημοπράτησή τους δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο. Η νέα διοίκηση του ΟΣΕ επιφέρει νέο χτύπημα στον θεσσαλικό και βολιώτικο σιδηρόδρομο. Στο νέο προτεινόμενο για ψήφιση στη Βουλή οργανόγραμμα του ΟΣΕ, οι δύο ζωτικές Υπηρεσίες του Βόλου (Δ’ Τμήμα Γραμμής και Δ’ Επιθεώρηση) εξαφανίζονται από τις Υπηρεσίες Κεντρικής και Νοτίου Ελλάδος. Ό,τι με πολύ κόπο και αγώνα αποκαταστάθηκε το 2016, επιχειρείται εκ νέου να κατεδαφιστεί. Ζούμε μια επανάληψη, όσων είχαν κάνει οι κυβερνήσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ την περίοδο 2010-2015, ενώ παράλληλα οι τοπικοί βουλευτές της ΝΔ και ο CEO του ΟΣΕ μάς κοροϊδεύουν, αφού διατυμπανίζουν ότι οι Υπηρεσίες του Βόλου θα στελεχωθούν. Συγκεκριμένα στις 14 Δεκεμβρίου 2019 ο βουλευτής της Ν.Δ. κ. Χρήστος Μπουκώρος, μετά από συνάντηση που είχε με τη διοίκηση του ΟΣΕ, διαβεβαίωνε «…Μεταξύ άλλων συζητήθηκαν ζητήματα υποστελέχωσης του οργανισμού στη Μαγνησία.

Ο πρόεδρος του ΟΣΕ απαντώντας στα ερωτήματα του βουλευτή, τον διαβεβαίωσε ότι είναι υπό έκδοση τα απαιτούμενα ΦΕΚ για τη στελέχωση με προσωπικό της Δ’ Επιθεώρησης Βόλου και τη στελέχωση του Δ’ Τμήματος της γραμμής Βόλου…» (εφημ. «Θεσσαλία») και τα έργα εκσυγχρονισμού (ηλεκτροκίνηση Λάρισας – Βόλου, παράκαμψη του «S» της Νέας Ιωνίας, ηλεκτροκίνηση Παλαιοφάρσαλου – Καλαμπάκας, σύνδεση με ΒΙΠΕ, αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου και λιμάνι Αλμυρού) θα προχωρήσουν (δηλώσεις βουλευτή της Ν.Δ. κ. Κωνσταντίνου Μαραβέγια στις 15 Ιανουαρίου 2020, στην εφημ. «Θεσσαλία»). Όλα τα παραπάνω, εφόσον πραγματοποιηθούν, θα προκαλέσουν μεγάλο χτύπημα στις σιδηροδρομικές, αλλά και στις συνδυασμένες μεταφορές (λιμάνι – πλοία – αυτοκίνητα – τρένο) και θα έχουν αρνητικές επιπτώσεις και στις δύο ΒΙΠΕ του Βόλου, παρά τις όποιες επικοινωνιακού τύπου εξαγγελίες βουλευτών της Ν.Δ. και της κυβέρνησης, ότι δήθεν ενδιαφέρονται για την ανάπτυξη της περιοχής μας». Το «Δίκτυο Σιδηροδρομικών» καταγγέλλει ότι εν μέσω κορωνοϊού και εν μέσω περιόδου κρίσιμης για τα εθνικά θέματα και την ασφάλεια της χώρας, για μικροκομματικές σκοπιμότητες, υποβαθμίζονται και εγκαταλείπονται η τουριστική γραμμή Πηλίου, οι σιδηροδρομικές γραμμές προς στρατιωτικές εγκαταστάσεις και οι σιδηροδρομικές γραμμές προς το λιμάνι του Βόλου. «Δεν θεωρούμε λογικό να καταργείται το προσωπικό ελιγμών του Βόλου και να διατίθεται στη Λάρισα, όταν ο Σ.Σ. Βόλου τροφοδοτεί με καύσιμα και καλύπτει όλες τις ανάγκες του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λόγω των πιστοποιημένων εγκαταστάσεων που διαθέτει και δεν θεωρούμε λογικό, να καταργείται το προσωπικό ελιγμών από το Τρενάκι του Πηλίου – αιχμή του δόρατος του σιδηροδρομικού τουρισμού όλης της Θεσσαλίας – και να διατίθεται στη Λάρισα». Το «Δίκτυο» ζητεί να ανακληθούν οι καταργήσεις υπηρεσιών. Ζητεί τη διεύρυνση της Δ’ Επιθεώρησης από Βόλο μέχρι Καλαμπάκα και του Δ’ Τμήματος Γραμμής από Βόλο μέχρι Λάρισα, από Λάρισα μέχρι Παλαιοφάρσαλα και από Παλαιοφάρσαλα μέχρι Καλαμπάκα, που «ακρωτηριάστηκε την περίοδο 2010 – 2015». Θεωρούμε ιδιαίτερα σημαντική τη σιδηροδρομική σύνδεση του Βόλου με τον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, καθώς και με όλες τις πρωτεύουσες των θεσσαλικών Νομών», επισημαίνει στην ανακοίνωσή του.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το