Τοπικά

600.000 ξένοι επισκέπτες στη Θεσσαλία

 

Στους 600.000 περίπου ανήλθαν το 2022 οι ξένοι τουρίστες στη Θεσσαλία, ενώ οι προοπτικές για το 2023 είναι ακόμη καλύτερες, καθώς όλη η χρονιά θα είναι χωρίς υγειονομικούς περιορισμούς.
Η εθνική στρατηγική για τον τουρισμό στη Θεσσαλία με χρονικό ορίζοντα το 2030, παρουσιάστηκε χθες σε εκδήλωση που διοργάνωσαν ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και η Περιφέρεια Θεσσαλίας στο «Ξενία»
Από τον Βόλο ξεκίνησε ο ΣΕΤΕ τον κύκλο των εκδηλώσεων της φετινής χρονιάς για την παρουσίαση της Εθνικής Στρατηγικής για τον Τουρισμό 2030 στις Περιφέρειες της χώρας.

Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν τα Σχέδια Δράσης για την Περιφέρεια Θεσσαλίας («Βόλος, Πήλιο, Σποράδες», «Μετέωρα και Δυτική Θεσσαλία»), ενώ συζητήθηκαν θέματα στρατηγικής προβολής και προώθησης.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κ. Γιάννης Ρέτσος ανέφερε πως «χαρτογραφήσαμε όλους τους προορισμούς και έχουμε ένα οδικό χάρτη για τον τουρισμό όλης της χώρας, ακόμη και για ποιες υποδομές πρέπει να δημιουργηθούν. Έχουμε καταγραφή των προϊόντων που υπάρχουν στους προορισμούς και μπορούν να εμπλουτιστούν λόγω και της παγκόσμιας ζήτησης. Πρέπει να συνεργαστούν η κεντρική κυβέρνηση, η τοπική αυτοδιοίκηση, οι επαγγελματίες και η κοινωνία για να υπάρχει μια αλλαγή. Ανοίγουμε, λοιπόν τον διάλογο για να υπάρχουν συνέργειες και η Ελλάδα να παραμείνει στην κορυφή ως τουριστικός προορισμός. Η Ελλάδα έχει 13 περιφέρειες που συγκεντρώνουν το 80% της εισερχόμενης τουριστικής επισκεψιμότητας. Η Θεσσαλία δεν είναι μέσα σε αυτές τις πέντε Περιφέρειες. Όμως έχει πολλά διαφορετικά προϊόντα και πόρους με τους οποίους μπορεί να αυξήσει κατά πολύ την επισκεψιμότητά της αλλά και να διευρύνει την τουριστική περίοδο. Πιο συγκεκριμένα η Θεσσαλία προσέλκυσε το 2% των ξένων τουριστών που επισκέφθηκαν την Ελλάδα το 2022, ενώ υπάρχει μια σημαντική αύξηση σε σχέση με το 2021. Βέβαια το 2022 υστερεί πολύ κατά του 2019 τόσο σε επισκέπτες όσο και σε έσοδα. Πιστεύουμε ότι μέσα στο 2023 μπορεί να ανακτηθεί η επισκεψιμότητα σε σχέση με το 2019.

Μάλιστα υπογράμμισε πως «το 2022 οι ξένοι επισκέπτες ανήλθαν στην Ελλάδα γύρω στα 33.000.000 και τα έσοδα άγγιξαν τα 18 δισεκατομμύρια ευρώ. Το 2022 είχαμε τα ίδια έσοδα με το 2019, αλλά οι ξένοι επισκέπτες ήταν λιγότεροι κατά 5.000.000, γιατί φέτος μειώθηκε σε σχέση με το 2019 κατά 40% ο οδικός τουρισμός, ενώ ο αεροπορικός τουρισμός ήταν αυξημένος κατά 3%». Για το 2023 είπε πως παρότι και φέτος φαίνονταν τα πράγματα δύσκολα λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, του πληθωρισμού και της ακρίβειας που σήμαινε και λιγότερο διαθέσιμο εισόδημα για τον μέσο ευρωπαίο πολίτη ο οποίος μας ενδιαφέρει άμεσα, φαίνεται πως η χρονιά κινείται εξίσου δυνατά σε σχέση με πέρυσι. Μάλιστα φέτος έχουμε και τους τέσσερις πρώτους μήνες που δεν υπάρχουν υγειονομικοί περιορισμοί, όπως το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι. Έτσι, λοιπόν υπάρχουν ήδη προκρατήσεις και ως προς τα έσοδα μπορεί να πάμε ακόμη καλύτερα από πέρυσι». Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στη Θεσσαλία το 2019 οι ξένοι επισκέπτες ήταν 800.000, οι διανυκτερεύσεις στις 4.900.000 και τα έσοδα στα 400 εκατομμύρια ευρώ, για το 2030 ο αντίστοιχος στόχος είναι να ανέλθουν οι επισκέπτες στα 1.400.000 άτομα δηλαδή αύξηση 71%, στις 8.400.000 οι διανυκτερεύσεις αύξηση 70% και στα 700 εκατομμύρια ευρώ τα έσοδα, αύξηση 84%. Επίσης στόχος είναι να διευρυνθεί και χρονικά η τουριστική σεζόν.Σύμφωνα με τα στοιχεία του ινστιτούτου το 2019 στη Θεσσαλία και κατ’ επέκταση στη Μαγνησία το 62,4% των ξένων επισκεπτών έρχονταν το καλοκαίρι, ενώ την ίδια περίοδο είχαμε και το 69% των συνολικών ετήσιων διανυκτερεύσεων καθώς και το 70,7% των εσόδων. Στόχος για το 2030 είναι να αυξηθούν οι ξένοι επισκέπτες, οι διανυκτερεύσεις και τα έσοδα και για τις υπόλοιπες περιόδους. Πάντως με δεδομένο πως η Θεσσαλία προσέλκυσε το 2% των ξένων τουριστών για το 2022, τότε μπορεί κανείς να εκτιμήσει ότι σε απόλυτα νούμερα οι επισκέπτες άγγιξαν τους 600.000. Από την πλευρά του ο επιστημονικός διευθυντής του Ινστιτούτου ΣΕΤΕ κ. Άρης Ίκκος, τόνισε πως «η Μαγνησία διαθέτει ένα σύνθετο τουριστικό προϊόν με ήλιο και θάλασσα, γαστρονομία, οικοτουρισμό και πολιτιστικά στοιχεία. Επίσης ο βόλος έχει το πλεονέκτημα του city break. Βέβαια όλοι αυτοί οι πόροι θα πρέπει να γίνουν προϊόν, ώστε να έρθει η τουριστική ανάκαμψη. Το κύριο χαρακτηριστικό του σχολείου για τον τουρισμό του 2030 είναι ότι προσπαθεί να φέρει τη χρονική διεύρυνση στην έλευση επισκεπτών. Και αυτό θα έχει πολύ θετικές προοπτικές, καθώς θα αυξηθεί η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων στον Βόλο και το Πήλιο.
Ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Αγοραστός τόνισε πως «καινοτομούμε στον τουρισμό με έργα, όπως τα καταδυτικά πάρκα στις Σποράδες και τον Παγασητικό, το γεωπάρκο στην Καλαμπάκα, αλλά και την αξιοποίηση των μουσείων τα οποία χρηματοδοτούμε και αναβαθμίζουμε. Επίσης αναδεικνύουμε τα θρησκευτικά μνημεία αλλά και τον αθλητικό, εναλλακτικό και γαστρονομικό τουρισμό, ενώ ενισχύουμε και τις υποδομές».

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το