Τοπικά

300 αυθαίρετα σε δάση και ρέματα στη Θεσσαλία – Καμία δρομολογημένη ενέργεια για την κατεδάφισή τους

Μόνο 300 αυθαίρετα που απαιτούν κατεδάφιση σε παραλίες, αιγιαλούς, δάση και ρέματα έχουν καταγράψει οι υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης σε ολόκληρη τη Θεσσαλία, όταν το 2010 – χρόνος που μεταφέρθηκε η αρμοδιότητα καταγραφής – μόνο στη Μαγνησία ξεπερνούσαν τα 600. Τα εκτός σχεδίου δόμησης κτίσματα είναι αρμοδιότητα των Δήμων να τα καταγράψουν.
Η Περιφέρεια Θεσσαλίας και συγκεκριμένα ο κ. Αγοραστός έχει ενημερωθεί από τον επικεφαλής της Αποκεντρωμένης για την ύπαρξη των 300 αυθαιρέτων που θα πρέπει να κατεδαφιστούν, αλλά καμία ενέργεια δεν έχει δρομολογηθεί. Πρόκειται για αυθαίρετα που «μετρούν» πάνω από 30 χρόνια με κτίσματα και περιφράξεις που απαγορεύουν πρόσβαση στον αιγιαλό, που αλλάζουν τη ροή των ρεμάτων και «πνίγονται» οικισμοί, όπως συνέβη στα Κανάλια.

Αυθαιρεσία και γραφειοκρατία
Περίπου 300 αυθαίρετα έχουν καταγραφεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης να βρίσκονται σε δάση, αιγιαλό, παραλίες και ρέματα στη Θεσσαλία και χρήζουν κατεδάφισης. Υπενθυμίζεται ότι οι Δήμοι είναι υπεύθυνοι για αυθαίρετα που βρίσκονται σε πόλεις ή εκτός Σχεδίου Πόλεων. Στην πρώτη περίπτωση, αυτές οι κατοικίες δυστυχώς εκ του νόμου δεν μπορούν να νομιμοποιηθούν.
Όσον αφορά στη διαδικασία της κατεδάφισης, ο νόμος προβλέπει ότι η αρμόδια αρχή θα πρέπει καταρχήν να ενημερώσει τον κάτοχό του για την υποχρέωσή του να το κατεδαφίσει ο ίδιος. Αν αρνηθεί, τότε το κατεδαφίζει η Αποκεντρωμένη, χρεώνοντας στον κάτοχο του αυθαιρέτου τα σχετικά έξοδα. Επίσης, κι ένας απλός ιδιώτης μπορεί να το κατεδαφίσει.
Μέχρι κι ένας χρόνος μπορεί να περάσει από τότε που θα αποφασισθεί η κατασκευή ενός έργου από την Περιφέρεια (με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων), μέχρι να λάβει το «πράσινο φως» ο ανάδοχος εργολάβος για να ξεκινήσει τις εργασίες. Όπως είναι γνωστό, μετά την αρχική θετική απόφαση για την εκτέλεση ενός έργου, από το Περιφερειακό Συμβούλιο, η απόφαση οδηγείται στην Αποκεντρωμένη για έγκριση.

Εν συνεχεία, συνεδριάζει η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας για να γίνει η δημοπράτηση του έργου, εξέλιξη που πρέπει να επανεγκριθεί από τις υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης. Αφού προκύψει ο ανάδοχος, γίνεται η κατοχύρωση της προσφοράς του από την Οικονομική Επιτροπή και ακολουθεί η νομιμότητα της απόφασης εκ νέου από την Αποκεντρωμένη. Αφού υπογραφεί η σύμβαση κι εφόσον πρόκειται για έργο οδοποιίας και χρειαστούν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την εκτέλεση των εργασιών, ζητείται η έγκριση της ΕΛ.ΑΣ και το τελικό «οκ» από την Αποκεντρωμένη. «Θα πρέπει να συντμηθούν οι χρόνοι επικύρωσης μια εργολαβίας και η εκτέλεση ενός έργου. Πρέπει να βρεθεί μια λύση από την Πολιτεία, γιατί οι καθυστερήσεις κοστίζουν χρήματα, αλλά το χειρότερο, καμιά φορά, και ανθρώπινες ζωές», τόνισε χαρακτηριστικά ο Κώστας Αγοραστός.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το