Τοπικά

Αυξάνεται ο ανταγωνισμός με τις νέες πανελλαδικές- Υποψήφιοι μιλούν στη «Θ»

ce936081-fe8d-49e4-bea9-b1529bc475f4
Οι μαθήτριες του 3ου ΓΕΛ Βόλου Κλεονίκη Κονταξή, Ελεονώρα- Ζωή Κωνσταντού και Σταυρούλα Μαγοπούλου

Πιο ανταγωνιστικό είναι πλέον το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων, καθώς οι υποψήφιοι θα διαγωνιστούν σε τέσσερα μαθήματα για να πετύχουν στη Σχολή που επιθυμούν. Παράλληλα δεν μετρούν και οι προφορικοί βαθμοί, όπως γινόταν μέχρι πέρυσι, οπότε οι πιο μέτριοι μαθητές χάνουν ένα ακόμη πλεονέκτημα.
Πάντως οι υποψήφιοι μετρούν πλέον αντίστροφα και, όπως τονίζουν στη «Θ», απομένουν πλέον κάτι περισσότερο από 100 ημέρες για τη μάχη των πανελλαδικών εξετάσεων.

Η φετινή γενιά υποψηφίων είναι η πρώτη μετά από περίπου 20 χρόνια που δίνει τέσσερα μαθήματα στις πανελλαδικές εξετάσεις. Από τα δεκατέσσερα, έντεκα, εννιά, επτά και έξι μαθήματα καταλήξαμε στα τέσσερα ή στα πέντε για όποιον θέλει να διεκδικήσει περισσότερες σχολές.
Και από τη μια οι υποψήφιοι είναι πιο ανακουφισμένοι για το γεγονός ότι εξετάζονται μόνο σε τέσσερα μαθήματα, από την άλλη όμως κρίνουν το νέο σύστημα πιο ανταγωνιστικό και αγχωτικό, αφού τα λάθη δεν επιτρέπονται και όλα κρίνονται μέσα σε μόλις τέσσερα μαθήματα.
Επίσης φέτος για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια, οι υποψήφιοι δεν θα βοηθηθούν από τον προφορικό βαθμό, αφού καταργήθηκε αυτή η ρύθμιση. Επομένως ο μόνος βαθμός που θα μετρήσει θα είναι αυτός που θα διαγωνιστούν στα τέσσερα μαθήματα.
Και οι υποψήφιοι μετρούν πλέον αντίστροφα. Ήδη απέμειναν 100 ημέρες και κάτι.
Μαθήτριες του 3ου ΓΕΛ Βόλου μίλησαν στη «Θ» για τις πανελλαδικές.
Η Κλεονίκη Κονταξή από τη θεωρητική κατεύθυνση τόνισε πως με το νέο σύστημα έχουν μειωθεί οι σχολές που μπορεί να επιλέξει κανείς από τις ανθρωπιστικές σπουδές. Έχουν φύγει από το πεδίο και τα παιδαγωγικά τμήματα και θα πρέπει να δώσει κάποιος μαθηματικά για να εισαχθεί εκεί. Επίσης φέτος διδασκόμαστε και λατινικά, ενώ πέρυσι δεν κάναμε. Όλα κρίνονται στα τέσσερα μαθήματα και όχι στους προφορικούς βαθμούς. Προσωπικά θα διαγωνιστώ στα Αρχαία, την Ιστορία, τα Λατινικά και την Έκθεση. Κάποιοι άλλοι υποψήφιοι αντί για λατινικά, θα εξεταστούν στα μαθηματικά γενικής παιδείας για να διεκδικήσουν θέση στα παιδαγωγικά τμήματα. Αν θέλω να ανοίξω πεδίο και από άλλες σχολές θα πρέπει να εξεταστώ και σε πέμπτο μάθημα. Προσωπικά θα επιδιώξω να εισαχθώ είτε στη Νομική είτε στην Ψυχολογία.
Από την πλευρά της η Ελεονόρα-Ζωή Κωνσταντού τόνισε πως έχει επιλέξει την ομάδα προσανατολισμού με τα οικονομικά. Με τις αλλαγές οι υποψήφιοι έχουν μπερδευτεί λίγο. Προσωπικά θα διαγωνιστώ στα οικονομικά, τον προγραμματισμό, την έκθεση και τα μαθηματικά κατεύθυνσης. Αλλά μπορώ να επιλέξω και τη βιολογία για να πάω στα παραϊατρικά ή τα μαθηματικά για τα παιδαγωγικά. Το καλό του νέου συστήματος είναι πως τα μαθήματα είναι λιγότερα και έχει περισσότερο χρόνο ο υποψήφιος για να εστιάσει. Το κακό είναι πως περιορίζεται το εύρος των σχολών στο πεδίο. Σε κάθε περίπτωση το άγχος για τις πανελλαδικές παραμένει, ενώ και ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος.
Παίρνοντας το λόγο η Σταυρούλα Μαγοπούλου από τη Θετική κατεύθυνση είπε ότι θα διαγωνιστεί στη φυσική, τη χημεία, τα μαθηματικά, την έκθεση, αφού την ενδιαφέρουν οι πολυτεχνικές και οι στρατιωτικές σχολές από το δεύτερο επιστημονικό πεδίο. Το νέο σύστημα δίνει τη δυνατότητα σε κάποιον να ξεχωρίσει, αφού τα μαθήματα είναι λιγότερα. Βέβαια ο ανταγωνισμός αυξάνεται ακόμη περισσότερο. Πλέον είμαστε στην τελική ευθεία και έχουν απομείνει 100 ημέρες και κάτι, με το διάβασμα να είναι συνεχές.

Τι διαλέγουν οι υποψήφιοι
Ανθρωπιστικές και Θετικές Σπουδές είναι οι δυο Ομάδες Προσανατολισμού που επιλέγονται από τους περισσότερους μαθητές της Γ’ τάξης των Γενικών Λυκείων, ενώ ακολουθεί η Ομάδα των Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, όπως προκύπτει από στοιχεία του πληροφοριακού συστήματος του υπουργείου Παιδείας.
Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας:
Α. Το 37,8% των μαθητών έχει επιλέξει τις Ανθρωπιστικές Σπουδές, ενώ ακολουθούν η Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών με 35,8% και Οικονομίας- Πληροφορικής με 26,4%.
Β. Όσον αφορά στη Β’ Λυκείου εκεί τα πρωτεία τα έχουν οι Θετικές Σπουδές με 58,52% έναντι 41,48% των μαθητών που επέλεξαν τις Ανθρωπιστικές Σπουδές.
Όπως ήδη έχει ανακοινωθεί στα τέλη Ιανουαρίου αναμένεται να εκδοθεί η εγκύκλιος με την οποία θα καλούνται οι υποψήφιοι των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων να υποβάλουν μέσα στο Φεβρουάριο και σε προθεσμία που θα οριστεί από το υπουργείο Παιδείας την αίτηση-δήλωση για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το