Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

Το Μάιο δημοπρατείται η εργολαβία-«σκούπα»

Στιγμιότυπο από τη χθεσινή σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών

Το Μάιο δημοπρατείται η εργολαβία-«σκούπα» του Περιφερειακού, σύμφωνα με δέσμευση που επανέλαβε χθες σε σύσκεψη στο υπουργείο ο υφυπουργός Υποδομών κ. Μαγκριώτης.

Από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ύψους μόλις 150 εκατομμυρίων ευρώ που θα διατεθεί για τα έργα του συνόλου της χώρας, δεσμεύτηκαν 6,8 εκατομμύρια ευρώ για τον Περιφερειακό.

Σε χθεσινή σύσκεψη στην Αθήνα τέθηκε και το θέμα της Κάρλας, ενώ ο υφυπουργός κ. Μαγκριώτης δήλωσε στη «Θ» πως η απόφαση του Δήμου Ρήγα Φεραίου να μπλοκάρει τις υδρευτικές γεωτρήσεις του Βόλου «τινάζει» το έργο στον αέρα και ο κίνδυνος να απαιτήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση 250 εκατομμύρια ευρώ είναι ορατός.

Ζήτημα έχει προκύψει και με μελέτη που πρέπει να κατατεθεί για το αεροδρόμιο της Σκιάθου, με τον υφυπουργό να τονίζει ότι πρόκειται για τυπικό ζήτημα που θα λυθεί σε δύο μήνες.

Η πορεία των έργων που κατασκευάζονται από το υπουργείο Υποδομών στο Νομό Μαγνησίας συζητήθηκε χθες σε ενημερωτική συνάντηση του υφυπουργού Υποδομών Γ. Μαγκριώτη και του γενικού γραμματέα Δημοσίων Έργων κ. Γιάννη Οικονομίδη με τους βουλευτές του Νομού Μαγνησίας Κώστα Καρτάλη, Ροδούλα Ζήση, Θανάση Νάκο, Απόστολο Νάνο και Παύλο Μαρκάκη, το γενικό γραμματέα της Περιφέρειας Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστό, το Δήμαρχο Βόλου κ. Πάνο Σκοτινιώτη και τον πρόεδρο του ΤΕΕ Μαγνησίας κ. Σωκράτη Αναγνώστου.

Η δέσμευση για τη δημοπράτηση της εργολαβίας-«σκούπα» του Περιφερειακού επαναδιατυπώθηκε στη χθεσινή σύσκεψη, τα τεύχη δημοπράτησης είναι έτοιμα και η εργολαβία θα βγει στον «αέρα».

«Εμείς θα παρακολουθήσουμε την εξέλιξη του θέματος από κοντά, επιφυλασσόμενοι για την υλοποίησή του, γιατί έχουμε «καεί» στο παρελθόν» δήλωσε χθες ο Δήμαρχος Βόλου Π. Σκοτινιώτης.

Οι εργασίες αφορούν σε βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας, όπως η αντιολισθηρή στρώση, αντιπλημμυρική τάφρος, παράπλευρο δίκτυο και μέρος των αντιθορυβικών πετασμάτων.

Από την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου βρίσκονται σε εξέλιξη οι μελέτες Ισόπεδου Κόμβου Μπουρμπουλήθρας έως ανισόπεδο κόμβο Λάρισας που ανατέθηκε μετά από διαγωνισμό στις 11/10/2011, καθώς και η μελέτη του τμήματος παράκαμψη Αγριάς – Αφέτες, που ανατέθηκε μετά από διαγωνισμό στις 21-07-2010.

Στο μεταξύ, η σύμβαση με την εταιρεία Δομοτεχνική για την εκτέλεση του έργου του Περιφερειακού από Γορίτσα μέχρι Αγριά ύψους 17 εκατομμυρίων ευρώ βρίσκεται στο ελεγκτικό συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, ενώ από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης, ο εργολάβος μέσα σε δύο χρόνια θα πρέπει να ολοκληρώσει το έργο.

Το έργο περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της κατασκευής της σήραγγας Γορίτσας μήκους 600μ., της παρακείμενης κοιλαδογέφυρας μήκους 450μ. και το οδικό τμήμα σύνδεσής τους με την παραλιακή οδό «Βόλου – Αγριάς» μήκους ενός χιλιομέτρου.

 «Δυναμιτίζεται» το έργο της Κάρλας

Σενάρια κινδυνολογίας που είδαν το φως της δημοσιότητας, τα οποία ήθελαν να μην προχωρούν τα αρδευτικά δίκτυα της Κάρλας, σε συνδυασμό με αποφάσεις που για αδιευκρίνιστους λόγους έλαβε το Δημοτικό Συμβούλιο Ρήγα Φεραίου, χωρίς προηγουμένως να έχει ενημέρωση από το αρμόδιο υπουργείο, κινδυνεύουν να απεντάξουν τα έργα της ανασύστασης της λίμνης από χρηματοδοτικά προγράμματα.

«Όσοι συμμετείχαμε στη σύσκεψη επισημάναμε ότι η απόφαση του Δήμου Ρήγα Φεραίου ήταν μέγα λάθος γιατί κινδυνεύουν τα έργα της Κάρλας στο σύνολό τους εφόσον είναι αλληλένδετα. Δεν είναι δυνατόν να απαιτηθεί επιστροφή 250 εκατομμυρίων ευρώ», δήλωσε στη «Θ» ο υφυπουργός και τόνισε ότι πρωτοβουλία για να λύσει το ζήτημα θα αναλάβει ο Περιφερειάρχης.

Ο κ. Αγοραστός τόνισε χθες πως δεν είναι δυνατόν να υπάρχει η παραμικρή υποψία στους αγρότες ότι θα μείνουν χωρίς νερό.

Οι αποφάσεις του Δήμου Ρήγα Φεραίου για τη μη κατασκευή των 33 υδρευτικών γεωτρήσεων του Βόλου δυναμιτίζουν το έργο της Κάρλας στο σύνολό του καθώς χρηματοδοτήθηκε κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις, οι οποίες εάν δεν τηρηθούν θα κοστίσουν ακριβά στο Ελληνικό Δημόσιο.

Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες στο υπουργείο τονίστηκε πως δεν μπορούν να λαμβάνονται αποφάσεις χωρίς καμία ενημέρωση που δυναμιτίζουν έργα, για τα οποία δαπανήθηκαν εκατομμύρια ευρώ.

Ο υφυπουργός κ. Μαγκριώτης τόνισε ότι κινδυνεύει να τιναχθεί στον αέρα το έργο της Κάρλας με την απόφαση του Δήμου Ρήγα Φεραίου να μπλοκάρει την κατασκευή των 33 γεωτρήσεων για την ύδρευση του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Βόλου. Το έργο των γεωτρήσεων προβλέπεται να υλοποιηθεί στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού χαρακτήρα της ανακατασκευής του Ταμιευτήρα της Κάρλας και ο υφυπουργός δεν έκρυψε την ανησυχία του στον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστό, το Δήμαρχο Βόλου Π. Σκοτινιώτη, τους βουλευτές του Νομού, αλλά και τον πρόεδρο του ΤΕΕ.

Όπως τόνισε ο κ. Μαγκριώτης, η στάση του Δήμου Ρήγα Φεραίου, ο οποίος τάχθηκε κατά της ανόρυξης των 33 γεωτρήσεων, θέτει σε κίνδυνο το σύνολο του έργου.

Σε παλαιότερη συνάντηση του κ. Μαγκριώτη παρουσία των βουλευτών και της Δημάρχου Ρήγα Φεραίου Ελένης Λαΐτσου, είχε συμφωνηθεί να μην προχωρήσει το έργο των γεωτρήσεων αν δεν προχωρήσουν τα αρδευτικά έργα.

«Δεν με κάλεσαν»

«Τα έργα όμως προχωρούν κανονικά», δήλωσε ο υφυπουργός, ενώ ο Περιφερειάρχης δήλωσε πως είχε ζητήσει να παραστεί ο ίδιος στο Δημοτικό Συμβούλιο και να δεσμευτεί ότι δεν θα έδινε άδεια για τη λειτουργία των γεωτρήσεων αν δεν υπήρχε παράδοση των αρδευτικών έργων. Εξήγησε ωστόσο ότι η Δήμαρχος Ρήγα Φεραίου επέλεξε να μην τον καλέσει στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Ο κ. Αγοραστός δεσμεύτηκε να συγκαλέσει σύσκεψη το Σάββατο και να καλέσει την Ελένη Λαΐτσου και το Δήμαρχο Βόλου κ. Σκοτινιώτη ώστε να βρεθεί λύση και να ανακληθεί σύντομα η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου καθώς υπάρχουν συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα από το πρόγραμμα «Μπαλτατζής» για το έργο των γεωτρήσεων που κινδυνεύει να απενταχθεί.

«Το έργο των αρδευτικών δικτύων έχει εξασφαλισμένα 30 εκατομμύρια ευρώ και το έργο της ύδρευσης έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 65%. Δεν παίζουμε με τα μεγάλα έργα, δεν παίζουμε με την εξασφάλιση νερού για τους αγρότες», δήλωσε χθες ο κ. Αγοραστός και σημείωσε πως δεν είναι σε θέση το κράτος να επιστρέψει 250 εκατομμύρια ευρώ όταν η άρδευση των αγροτών είναι διασφαλισμένη.

Καθυστερήσεις στο αεροδρόμιο της Σκιάθου

Σε απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την κατάθεση μελέτης σύμφωνα με την οποία δεν θα τίθενται ζητήματα ανταγωνισμού, οφείλεται η καθυστέρηση υπογραφής της σύμβασης με τον ανάδοχο του έργου επέκτασης δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών και νέου συνδετήριου τροχοδρόμου στον κρατικό αερολιμένα Σκιάθου, προϋπολογισμού 19.689.943,89 ευρώ. Το έργο δημοπρατήθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο, αλλά ακόμη ο εργολάβος δεν έχει υπογράψει τη σύμβαση, λόγω του ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να παρουσιάσει μελέτη για το κατά πόσο η λειτουργία του αεροδρομίου, θα είναι ανταγωνιστική σε άλλες αντίστοιχες υποδομές.

Ο κ. Μαγκριώτης δήλωσε χθες στη «Θ» ότι το θέμα είναι τυπικό και αφορά όλα τα αεροδρόμια της χώρας, ενώ λύση θα δοθεί σε δύο μήνες με την κατάθεση όλων των μελετών τις οποίες η Ευρωπαϊκή Ένωση έκανε απαιτητές το Δεκέμβριο του 2011.

Σημειώνεται πάντως ότι το θέμα είχε αναδειχθεί στη Βουλή στο πλαίσιο απάντησης του κ. Μαγκριώτη σε ερώτηση του βουλευτή Ηλείας της Δημοκρατικής Συμμαχίας Γ. Κοντογιάννη για το αεροδρόμιο της Ανδραβίδας στις 13 Φεβρουαρίου του 2012. Μεταξύ άλλων ο κ. Μαγκριώτης είχε αναφέρει ότι από το 2005 από την Ευρωπαϊκή Ένωση είχε τεθεί θέμα «το οποίο η χώρα μας δεν το αξιολόγησε όσο θα έπρεπε μέχρι σήμερα».

Όμως το Δεκέμβρη του 2011 κατατέθηκε ακόμη μια επιστολή στο υπουργείο Ανάπτυξης, με βάση την Κοινοτική Οδηγία του 2005, η οποία ανέφερε ότι τα αεροδρόμια ζουν σε ένα ανοικτό ανταγωνιστικό περιβάλλον και κάθε κρατική και κοινοτική χρηματοδότηση πρέπει να έχει αξιολόγηση με βάση τις αρχές του ανταγωνισμού».

Ο κ. Αγοραστός χαρακτήρισε απαράδεκτη αυτή την οδηγία και τόνισε ότι δεν μπορεί να ισχύει στην περίπτωση του αερολιμένα της Σκιάθου που είναι κρατικός και λειτουργεί εδώ και πολλά χρόνια. «Από τη μία πλευρά μας ζητούν να κάνουμε επενδύσεις και να απορροφήσουμε τα κοινοτικά κονδύλια, και από την άλλη φέρνουν προσκόμματα», είπε.

Η σύμβαση ύψους 18,5 εκατομμυρίων ευρώ θα υπογραφεί μετά τη θετική γνωμοδότηση του υπουργείου Ανάπτυξης αναφορικά με τον έλεγχο των κρατικών ενισχύσεων που απαιτείται σε όλα τα έργα λιμένων και αεροδρομίων. Για το σκοπό αυτό η Διαχειριστική Αρχή Μεταφορών έχει προκηρύξει διαγωνισμό για την ανάθεση συμβούλου που θα προετοιμάσει το σχετικό φάκελο για τα έργα αεροδρομίων όλης της χώρας.

Το 2013 ο κόμβος Βελεστίνου

Στη χθεσινή σύσκεψη ανακοινώθηκε ότι η εργολαβία για τον κόμβο Βελεστίνου συμβατικού ποσού 2,4 εκατομ. ευρώ υπογράφηκε στις 12-04-2010, με συμβατική προθεσμία 12 μήνες, αλλά οι εργασίες ξεκίνησαν το καλοκαίρι του 2011, μετά τη παραχώρηση του τμήματος του στρατοπέδου, στο οποίο αναπτύσσεται ο κόμβος. Οι εργασίες προχωρούν και θα ολοκληρωθούν στο α’ τρίμηνο 2013.

Δήλωση του προέδρου ΤΕΕ

Σε δήλωσή του μετά τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με θέμα τον Περιφερειακό, την Κάρλα και το Αεροδρόμιο Σκιάθου ο πρόεδρος του ΤΕΕ Μαγνησίας κ. Σωκράτης Αναγνώστου ανέφερε:

«Δυστυχώς τα τελευταία τρία χρόνια, δεν έχει πέσει ούτε ένα κυβικό μπετόν, στο πολύπαθο έργο του Περιφερειακού. Εκδήλωσα τον έντονο προβληματισμό  γιατί δεν λύνεται το πρόβλημα του έργου δίχως μελέτες απαλλοτριώσεων, ώστε όταν βρεθούν τα χρήματα να προχωρήσουν τα αντίστοιχα έργα. Όπως στο τμήμα εργολαβίας-«σκούπα» που όταν θα δημοπρατηθεί θα χρειαστεί ακόμη δύο μήνες για να ξεκινήσει εργασίες ο ανάδοχος. Ακόμη το έργο του κόμβου της Αγριάς και η σύνδεση του Περιφερειακού με την παραλιακή έχει επίσης πρόβλημα με τις απαλλοτριώσεις. Ζήτησα επίσης να παρουσιαστούν πριν την οριστικοποίησή τους, οι μελέτες του ισόπεδου κόμβου Μπουρμπουλήθρας, μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Λαρίσης και η μελέτη από Αγριά μέχρι Αφέτες κάτι που αποδέχθηκε το υπουργείο».

Τέλος ο κ. Αναγνώστου αναφέρθηκε και στο θέμα των εργολαβιών στη Κάρλα τονίζοντας ότι η έλλειψη χρηματοδότησης των αρδευτικών έργων, μπορεί να δυναμιτίσει το υπόλοιπο έργο που αφορά στην υδροδότηση του Πολεοδομικού Συγκροτήματος.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το