Photo Gallery, Τοπικά

Τοπικά προϊόντα στα ξενοδοχεία

Η εκδήλωση πλαισιώθηκε από μια σειρά παράλληλων δράσεων, όπως η παρουσίαση προϊόντων των τοπικών παραγωγών, προϊόντα τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο Ελληνικό Πρωινό, προς ενημέρωση των ξενοδόχων

Εκδήλωση από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος και την Ένωση Ξενοδόχων Ν. Μαγνησίας για την παρουσίαση, ανάδειξη και προώθηση του ελληνικού πρωινού πραγματοποιήθηκε χθες το βράδυ, στο ξενοδοχείο Domotel Xenia Volou στο Βόλο. Στην εκδήλωση πραγματοποιήθηκε ακόμη, η ετήσια συνέλευση της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας, όπου συζητήθηκαν μεταξύ άλλων οικονομικά καθώς και άλλα θέματα που απασχολούν σήμερα τους ξενοδόχους.

«Θέλουμε  ο επισκέπτης, τρώγοντας το πρωινό του στο ξενοδοχείο, να αποκτά μία σχέση με το γαστρονομικό πολιτισμό της κάθε περιοχής. Οι λόγοι είναι πολλοί και κυρίως έχουν σχέση με το πώς εξελίχθηκε η κοινωνία μας. Αυτό που ενδιαφέρει τους τουρίστες, είναι να γνωρίσουν τον πολιτισμό του τόπου που επισκέπτονται», τόνισε για την  πρωτοβουλία «Ελληνικό Πρωινό», το μέλος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, κ. Γιώργος Πίττας, υπεύθυνος για το «Ελληνικό Πρωινό».

Το «Ελληνικό Πρωινό» (www.greekbreakfast.gr), μια πρωτοβουλία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου, είναι ένα πρόγραμμα που επικεντρώνεται στην ελληνική γαστρονομική παράδοση, με στόχο να αναδείξει τον πλούτο και την ιδιαιτερότητα των τοπικών προϊόντων και της τοπικής κουζίνας. Αποσκοπεί στον εμπλουτισμό του πρωινού, που προσφέρουν τα ξενοδοχεία, με προϊόντα του κάθε τόπου και προορισμού, έτσι ώστε η πρωινή γευστική εμπειρία του κάθε ξένου και εγχώριου επισκέπτη να έχει σχέση με την Ελλάδα και ειδικότερα με τη συγκεκριμένη περιοχή που επισκέπτεται.

«Το να δοκιμάζει ο τουρίστας στο πρωινό του ξενοδοχείου τις γεύσεις ενός τόπου, θα ενισχύσει και τις υπόλοιπες επιχειρήσεις, ακόμη και τους παραγωγούς, αφού οι τουρίστες θα πηγαίνουν στο εστιατόριο ή την ταβέρνα και θα ζητούν προϊόντα, που δοκίμασαν και στο πρωινό. Και τελικά η εμπειρία δεν θα είναι μόνο γευστική αλλά και πολιτιστική», πρόσθεσε ο κ. Πίττας.

Στόχος, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι να δημιουργηθεί μία ιστοσελίδα, όπου θα είναι καταχωρημένοι όλοι οι τοπικοί παραγωγοί, και από εκεί θα μπορεί κάθε ξενοδοχείο να αντλεί πληροφορίες και να επιλέγει συνεργάτες.

Την επιμέλεια της παρουσίασης του Ελληνικού Πρωινού είχε αναλάβει το ξενοδοχείο Domotel Xenia Volou.

Ο κ. Ανδρέας Διακοδημήτρης, γενικός διευθυντής Domotel Xenia Volou, τόνισε πως «το Ελληνικό Πρωινό περιλαμβάνει προϊόντα, τα οποία παράγει η κάθε περιοχή. Για παράδειγμα, στη Θεσσαλία πρώτο ρόλο στο πρωινό έχουν τα τσιτσίραβλα, το γαλοτύρι, τα μήλα Ζαγοράς, το ελιόψωμο, τα χωριάτικα λουκάνικα, οι ελιές, όλα τοπικά. Στην ουσία πρόκειται για το πρωινό που έπαιρναν για δεκαετίες στα σπίτια τους οι ντόπιοι».

Πέρα από το γεγονός ότι το ξενοδοχείο συμβάλλει στην ανάπτυξη της τοπικής αγοράς και στην ενίσχυσή της, εάν θέλει να είναι σύγχρονο, σύμφωνα με τον ίδιο, «οφείλει να εναρμονιστεί με τις επιταγές της εποχής, που στην προκειμένη, είναι η ανάδειξη των τοπικών προϊόντων. Δεν γίνεται να δίνεις στους τουρίστες, αυτό που παίρνουν έτσι κι αλλιώς στη χώρα τους».

Συγκεκριμένα, το Domotel Xenia Volou αγοράζει από τοπικούς παραγωγούς αγροτικά, κτηνοτροφικά και γαλακτοκομικά προϊόντα, ενώ έχει δεσμεύσει έξι στρέμματα βιολογικών καλλιεργειών, με τα οποία εμπλουτίζεται όλη η «κάρτα» των λαχανικών του ξενοδοχείου. Τέλος, ο κ. Διακοδημήτρης καταλήγει λέγοντας πως «κάνουμε στροφή στην ποιότητα και την παράδοση, παρά την οικονομική κρίση».

Αξίζει να σημειωθεί πως αυτή τη στιγμή μόνο δύο ξενοδοχεία σε όλο το Νομό Μαγνησίας διαθέτουν πιστοποιημένα το Ελληνικό Πρωινό, μεταξύ αυτών το Domotel Xenia Volou, ενώ στόχος είναι μετά τη χθεσινή παρουσίαση όλο και περισσότερα ξενοδοχεία να ενταχθούν στο πρόγραμμα.

Η εκδήλωση πλαισιώθηκε από μια σειρά παράλληλων δράσεων, όπως η παρουσίαση προϊόντων των τοπικών παραγωγών, προϊόντα τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο Ελληνικό Πρωινό, προς ενημέρωση των ξενοδόχων. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης οι τοπικοί συνεταιρισμοί αλλά και επιχειρήσεις μπόρεσαν να προβάλουν τις μαρμελάδες, το μέλι, τα γλυκά του κουταλιού, τις παραδοσιακές πίτες, το γάλα, το γιαούρτι, τα αναψυκτικά, το ελαιόλαδο, τα μήλα, τα φιρίκια αλλά και μια μεγάλη πληθώρα τοπικών προϊόντων, φρούτων και εδεσμάτων.

Ο κ. Κώστας Λεβέντης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας, επεσήμανε πως «βρισκόμαστε σε ένα κομβικό σημείο, κατά το οποίο μπορούμε να αξιολογήσουμε την πορεία της Μαγνησίας το 2012. Μάλιστα, σε επίπεδο Μαγνησίας, τα νησιά είχαν απώλειες της τάξεως του 15% σε αλλοδαπές διανυκτερεύσεις, τη στιγμή που η χερσαία Μαγνησία είχε απώλειες που ξεπέρασαν το 30% στις ημεδαπές διανυκτερεύσεις. Καθοριστικό ρόλο για αυτή την κατάσταση έπαιξε η κατάργηση των κουπονιών εκ μέρους της Εργατικής Εστίας».

Για επανακαθορισμό στόχων μίλησε ο κ. Λεβέντης, με στόχο την προσέλκυση νέων πελατών. «Θα πρέπει οπωσδήποτε να κυνηγήσουμε τη ρώσικη αγορά, αλλά και αυτή των Βαλκανίων, που ανοίγονται μπροστά μας, διατηρώντας πάντοτε τις παραδοσιακές μας αγορές. Πρέπει να αντιληφθούμε τις δυνατότητες της Μαγνησίας και να μην νομίζουμε, πως μπορεί να τα κάνει όλα. Έχουμε αξιοθέατα, που δεν αξιοποιούνται. Δεν θα πρέπει πια να σταθούμε σε αυτά, θα πρέπει να πάρουμε μόνοι μας πρωτοβουλίες, για το πώς θα πορευτούμε στο 2013».

Προγραμματισμός τουριστικών δράσεων στο Δήμο Σκοπέλου 

Συναντήσεις με τους επαγγελματίες του νησιού, στις οποίες θα γίνει απολογισμός και προγραμματισμός δράσεων για τον τουρισμό στη Σκόπελο, διοργανώνει η Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης του Δήμου Σκοπέλου. Η πρώτη συνάντηση θα γίνει στο χώρο του Δημοτικού Καφενείου μεθαύριο Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου (6μ.μ.) στη Σκόπελο και η δεύτερη το Σάββατο 15 Δεκεμβρίου (6μ.μ.) στο χώρο της Δημοτικής Κοινότητας Νέου Κλήματος.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το