Photo Gallery, Τοπικά

Την Πέμπτη επαναλειτουργεί η Δ.Ο.Υ. Ν. Ιωνίας

Μέχρι και την Τετάρτη θα είναι κλειστή η Εφορία Ν. Ιωνίας, καθώς ολοκληρώνεται η συγχώνευσή της με τη Δ.Ο.Υ. Αλμυρού

Μέχρι και τηνΤετάρτη θα είναι κλειστή η Εφορία Ν. Ιωνίας, καθώς ολοκληρώνεται η συγχώνευσή της με τη Δ.Ο.Υ. Αλμυρού, που ανέστειλε τη λειτουργία της από την περασμένη Παρασκευή. Οι Εφορίες Σκιάθου και Σκοπέλου θα αναστείλουν τη λειτουργία τους στις 18 Μαρτίου, ενώ η μετεγκατάσταση των δύο νησιωτικών Εφοριών στη Δ.Ο.Υ. υποδοχής που και γι’ αυτές είναι η Δ.Ο.Υ. Ν. Ιωνίας, θα ολοκληρωθεί τρεις ημέρες αργότερα.

Η Δ.Ο.Υ. Ν. Ιωνίας θα επαναλειτουργήσει πλέον ως νέα Δ.Ο.Υ. με τις αρμοδιότητες και της καταργηθείσας του Αλμυρού, στις 17 Ιανουαρίου.

Παράλληλα λόγω της συγχώνευσης και της μη λειτουργίας της Δ.Ο.Υ. Ν. Ιωνίας, παρατείνεται η προθεσμία τακτοποίησης όλων των φορολογικών υποχρεώσεων των φορολογουμένων, σύμφωνα και με την ΠΟΛ 1101/2002, που θα έπρεπε να τακτοποιηθούν εντός του τριημέρου που η Εφορία δεν λειτουργεί.

Η Δ.Ο.Υ. Ν. Ιωνίας που παραμένει σε λειτουργία, είχε έσοδα το 2011, σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών, 27.048.000 ευρώ, ενώ η Δ.Ο.Υ. Βόλου (Α’-Β’) είχε έσοδα 184.569.000 ευρώ και κατέλαβε τη δεύτερη θέση σε επίπεδο Θεσσαλίας, μετά τη Δ.Ο.Υ. Β’ Λάρισας (Β’-Γ’), που είχε έσοδα 190.529.000 ευρώ. Η Α’ Δ.Ο.Υ. Λάρισας είχε έσοδα 141.074.000 ευρώ, η Δ.Ο.Υ. Τρικάλων 116.819.000 ευρώ, η Δ.Ο.Υ. Καρδίτσας 88.312.000 ευρώ, η Δ.Ο.Υ. Αλμυρού που καταργήθηκε 15.722.000 ευρώ, η Δ.Ο.Υ. Σκιάθου 9.616.000 ευρώ και η Δ.Ο.Υ. Σκοπέλου 6.633.000 ευρώ. Οι δύο τελευταίες θα καταργηθούν και θα ενοποιηθεί το έργο τους με τη Δ.Ο.Υ. Ν. Ιωνίας, στις 18 Μαρτίου.

Σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών «ολοκληρώθηκε η Β’ φάση του πολύμηνου σχεδίου του Υπουργείου Οικονομικών για την ενοποίηση των Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών (Δ.Ο.Υ.), σύμφωνα με το οποίο από 14/01/2013 αναστέλλεται η λειτουργία 51 Δ.Ο.Υ. σε ολόκληρη τη χώρα, ενώ παράλληλα ολοκληρώνονται οι διοικητικές ρυθμίσεις έτσι ώστε οι πολίτες να μην υποχρεώνονται πλέον να προσέρχονται στις Εφορίες.

Κατά τη Γ’ και τελευταία φάση του σχεδίου, θα ανασταλεί στις 18/03/2013 και η λειτουργία 20 Δ.Ο.Υ. που λειτουργούν στα νησιά. Με τον τρόπο αυτό θα εκπληρωθεί η μνημονιακή υποχρέωση για λειτουργία 120 Δ.Ο.Υ. σε επίπεδο χώρας εντός του 2013, έναντι των 290 Δ.Ο.Υ. που λειτουργούσαν το 2011, αφού ήδη, κατά την Α’ φάση του σχεδίου ενοποίησης (Οκτώβριος 2012) είχε ανασταλεί η λειτουργία 47 Δ.Ο.Υ.

Η επιλογή των ΔΟΥ που παραμένουν εν λειτουργία έγινε αυστηρά βασιζόμενη σε κριτήρια (Πίνακας 1):

•           Οικονομικά, ήτοι τα έσοδα που συνέλεξαν οι Εφορίες κατά το 2011

•           Διοικητικά, ώστε κάθε Νομός να έχει τουλάχιστον μία Δ.Ο.Υ. στην πρωτεύουσα.

Ο Υπουργός Οικονομικών, Γιάννης Στουρνάρας, δήλωσε: «Έγινε διεξοδική διαπραγμάτευση με την τρόικα για το θέμα των ΔΟΥ, ώστε από 90 Δ.Ο.Υ. που είχε δεσμευτεί η χώρα το 2011, να παραμείνουν τελικά 120 Δ.Ο.Υ. εν λειτουργία εντός του 2013. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι καταφέραμε την ίδρυση ενός Φορολογικού ΚΕΠ σε κάθε Δήμο, στον οποίο αναστέλλεται η λειτουργία της Δ.Ο.Υ., έτσι ώστε να μην ταλαιπωρούνται οι πολίτες».

Επιπλέον, το Υπουργείο Οικονομικών έχει ήδη προβεί σε ηλεκτρονικοποίηση διαδικασιών στο πλαίσιο του TAXISnet, παρέχοντας ολοένα και περισσότερες υπηρεσίες στους πολίτες μέσω διαδικτύου. Επιπρόσθετα συνεχίζονται οι εργασίες με στόχο εντός του επόμενου διμήνου να είναι εφικτή η διεκπεραίωση των πληρωμών που διενεργούνταν στις ΔΟΥ αποκλειστικά στις Τράπεζες.

Τα Φορολογικά ΚΕΠ θα στεγάζονται σε κτήρια των ΟΤΑ, ώστε να επιτευχθούν συνέργειες και να ελαχιστοποιηθεί το κόστος λειτουργίας τους. Στα Φορολογικά ΚΕΠ οι πολίτες μπορούν να διεκπεραιώνουν κάθε εργασία, για την οποία προσέρχονταν μέχρι σήμερα στις Δ.Ο.Υ.

Οι ενοποιημένες Δ.Ο.Υ. με τη συγκέντρωση του κατακερματισμένου προσωπικού μπορούν, πλέον, να εστιάσουν στο ουσιαστικό τους έργο που είναι η διενέργεια φορολογικών ελέγχων, με σκοπό την πάταξη της φοροδιαφυγής και τη συλλογή εσόδων για το Κράτος».

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το