Τοπικά

Τέλος 10% στο λιμάνι του Βόλου για τις άγονες γραμμές

Την αύξηση των πόρων για την επιδότηση των ακτοπλοϊκών εταιρειών, που εξυπηρετούν τις λεγόμενες άγονες γραμμές μέσω της επιβολής τέλους στους φορείς διαχείρισης των λιμανιών, περιλαμβάνει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, το οποίο δόθηκε στη δημοσιότητα

Την αύξηση των πόρων για την επιδότηση των ακτοπλοϊκών εταιρειών, που εξυπηρετούν τις λεγόμενες άγονες γραμμές μέσω της επιβολής τέλους στους φορείς διαχείρισης των λιμανιών, οι οποίοι είναι ΝΠΔΔ, περιλαμβάνει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, το οποίο δόθηκε στη δημοσιότητα. Το τέλος θα ανέρχεται σε ποσοστό έως 10% επί των ετήσιων εσόδων τους και θα επιβληθεί και στο λιμάνι του Βόλου.

Οι άγονες γραμμές μέχρι τώρα επιδοτούνται μέσω τέλους 3% στα εισιτήρια των επιβατών, αλλά τα έσοδά του τα τελευταία χρόνια έχουν μειωθεί σημαντικά λόγω του περιορισμού της επιβατικής κίνησης.

Επίσης στο νομοσχέδιο προβλέπονται πιο ευέλικτες συνθήκες στη δρομολόγηση των πλοίων της ακτοπλοΐας και μείωση του αριθμού των ναυτικών τους έως και 50%, όσον αφορά στο λεγόμενο ξενοδοχειακό προσωπικό κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου και «σπάσιμο» της υποχρέωσης της εταιρείας να απασχολεί τους ναυτικούς της 10 μήνες το χρόνο,.

Στο άρθρο 29 προβλέπεται ότι από την 1η Νοεμβρίου έως και τις 31 Μαρτίου οι οργανικές συνθέσεις των πλοίων, πλην εκείνων που είναι δρομολογημένα στον Αργοσαρωνικό, μειώνονται όσον αφορά στους ναυτικούς γενικών υπηρεσιών (οικονομικές υπηρεσίες, υπηρεσίες τροφοδοσίας). Ειδικά οι θαλαμηπόλοι και επίκουροι μειώνονται κατά 50%. Στο άρθρο 35 απαλείφθηκαν – μετά τις διαμαρτυρίες από εταιρείες και ναυτικούς – οι προβλέψεις για την επίταξη επιβατηγών πλοίων, προκειμένου να εξυπηρετηθούν συγκοινωνιακές ανάγκες. Στις τροποποιήσεις του νόμου 2932 για την ακτοπλοΐα προβλέπονται τα εξής:

Έκδοση ΠΔ με το οποίο ευθυγραμμίζονται τα όρια ηλικίας των πορθμείων και των υδροπτέρυγων με τα μεγάλα πλοία της ακτοπλοΐας, στα οποία ουσιαστικά από το 2006 έχει καταργηθεί το όριο της 30ετίας για την παραμονή τους στα δρομολόγια.

Με απόφαση του ΥΝΑ ο πλοιοκτήτης έχει τη δυνατότητα να δρομολογεί ένα επιπλέον πλοίο για την περίοδο από Ιούνιο έως Σεπτέμβριο εφόσον διαθέτει και άλλο πλοίο στην ίδια γραμμή, πρακτικά η εταιρεία μπορεί τους υπόλοιπους μήνες να δρομολογεί μικρότερα πλοία και να αυξάνει τη χωρητικότητά της το καλοκαίρι.

Τα ταχύπλοα και υδροπτέρυγα πλοία θα δρομολογούνται για τέσσερις μήνες, εκ των οποίων οι τρεις συνεχόμενοι. Με αυτή τη ρύθμιση περιορίζεται στο καλοκαίρι η δρομολόγησή τους και «σπάει» σε όσες μέρες επιλέξει ο πλοιοκτήτης το υπόλοιπο διάστημα του ένα μήνα.

Με απόφαση του ΥΝΑ μπορεί να ανακληθεί η δρομολόγηση ενός πλοίου ύστερα από αίτημα του πλοιοκτήτη, εφόσον δεν δημιουργείται πρόβλημα στις συγκοινωνίες.

Εκτός από τους δύο μήνες ακινησίας η εταιρεία έχει τη δυνατότητα να κρατήσει ένα συμβατικό πλοίο εκτός δρομολογίων για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα για την αποκατάσταση ζημιάς ή βλάβης, ενώ παρέχονται άλλες 45 μέρες συνεχόμενης ακινησίας, αν οι συγκοινωνιακές ανάγκες καλύπτονται ή αν η εποχική κίνηση είναι μικρή.

Η εταιρεία δεν έχει υποχρέωση να απασχολεί ναυτικούς, τους δύο μήνες της ακινησίας του πλοίου όπως προβλέπεται στο Ν2932, αλλά επιπλέον κατά τη διάρκεια που το πλοίο της επισκευάζεται λόγω βλάβης και κατά το διάστημα των 45 ημερών που ζητεί τη διακοπή των δρομολογίων της.

Οι ναυτικοί που θα απολύονται δεν θα δικαιούνται αποζημίωση, εφόσον προσληφθούν εκ νέου στο ίδιο πλοίο μετά την έναρξη των νέων δρομολογίων του.

Με απόφαση του ΥΝΑ για την κάλυψη έκτακτων αναγκών που δεν τις καλύπτουν τα υπάρχοντα πλοία μπορεί να γίνει έκτακτη δρομολόγηση για την εκτέλεση συγκεκριμένου αριθμού δρομολογίων.

Στο νέο πολυνομοσχέδιο του ΥΝΑ περιλαμβάνονται ακόμα με ορισμένες μικρές διορθώσεις οι διατάξεις για τα Λιμενικά Δίκτυα, τη νέα Πλοηγική, τη λειτουργία της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων, ενώ εισάγονται οι ατομικές συμβάσεις εργασίας στα ποντοπόρα πλοία.

Ειδικά όσον αφορά στα μικρά λιμάνια, προβλέπεται ότι η ένταξή τους στα μεγάλα Λιμενικά Δίκτυα θα είναι προαιρετική.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το