Photo Gallery, Τοπικά

Συμφωνίες για σιτηρά στον «αέρα»

Δεν αναμένεται να ξεκαθαρίσει η λειτουργία του Σιλό του λιμανιού του Βόλου πριν το τέλος της τρέχουσας εβδομάδας

Προβλήματα στις συμφωνίες πώλησης δημητριακών προκαλεί η εκκρεμότητα με τη λειτουργία του Σιλό στο λιμάνι του Βόλου. Η λειτουργία, ως γνωστόν, βρίσκεται στον αέρα», καθώς έχει λήξει από τις 31 Μαΐου η σχετική άδεια εφαρμογής περιβαλλοντικών όρων, ωστόσο σύμφωνα με χθεσινή δήλωση του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κ. Αγοραστού «η νομοθεσία ορίζει πως το Σιλό συνεχίζει τη λειτουργία του για λόγους εθνικού συμφέροντος».

Η συνεχιζόμενη εκκρεμότητα, καθώς η παράταση της αδείας δεν αναμένεται να δοθεί πριν το τέλος της τρέχουσας εβδομάδας, προκαλεί ήδη τα πρώτα προβλήματα στις συμφωνίες διακίνησης σιτηρών μέσω του λιμανιού. Όπως έγινε γνωστό χθες, από την Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Βόλου (ΕΑΣ), ένα φορτίο 4.000 τόνων σιταριού που θα διακινούνταν μέσω του λιμανιού, παραμένει σε εκκρεμότητα, καθώς ο Ιταλός έμπορος που θα το παραλάμβανε, δίνει λιγότερα χρήματα, αφού θα επιβαρυνθεί, αν η φόρτωση δεν γίνει από το λιμάνι του Βόλου, με περισσότερα έξοδα μεταφοράς σε άλλο λιμάνι (πιθανόν της Στυλίδας).

«Πρέπει να ξεκαθαρίσει η Πολιτεία τι θα κάνει με το λιμάνι, για να ξέρουμε κι εμείς τι να κάνουμε, από πού θα φορτώνουμε», δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΑΣ Βόλου Νικ. Πρίντζος.

Από αύριο, όπως έγινε γνωστό, ξεκινάει ο θερισμός κριθαριών και, όπως ανέφερε ο κ. Πρίντζος, οι μισές αποθήκες της ΕΑΣ στο Στεφανοβίκειο είναι γεμάτες (3.500 τόνοι σιτηρών αδιάθετοι), με αποτέλεσμα να υπάρχει πρόβλημα αποθήκευσης. Ο πρόεδρος της ΕΑΣ Βόλου ανακοίνωσε πάντως πως από αύριο η Ένωση θα παραλαμβάνει κριθάρι προς 0,10 ευρώ το κιλό και η εξόφληση των παραγωγών θα γίνει το αργότερο μέχρι το Σεπτέμβριο, για να ξεκινήσει κατόπιν η παραλαβή καλαμποκιού, καθώς φέτος αναμένεται μεγάλη παραγωγή.

Το πρόβλημα αναμένεται να ενταθεί το επόμενο διάστημα, καθώς θα προχωράει ο θεριζοαλωνισμός στο θεσσαλικό κάμπο και μεγάλες ποσότητες δημητριακών θα πρέπει να εξαχθούν από το λιμάνι του Βόλου.

Η δυναμικότητα των αποθηκών της ΕΑΣ Βόλου είναι συνολικά για αποθήκευση 13.000 τόνων (6.000 τόνους έχουν δυνατότητα αποθήκευσης οι αποθήκες στο Στεφανοβίκειο, 5.000 τόνους στον Αγ. Δημήτριο και 1.000 τόνους στο Μικρό Περιβολάκι).

Το πρόβλημα τέθηκε από την ΕΑΣ Βόλου και υπόψη του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κ. Αγοραστού, ο οποίος δήλωσε χθες ότι έθεσε το ζήτημα της παράτασης της προθεσμίας λειτουργίας του Σιλό υπόψη του υπουργού Ανάπτυξης και Ναυτιλίας, καθώς και των αρμοδίων υπηρεσιακών παραγόντων του ΥΠΕΚΑ, με τους οποίους συναντήθηκε την Παρασκευή στην Αθήνα. Ωστόσο το αίτημα του ΟΛΒ, για την παράταση των περιβαλλοντικών όρων, δεν είχε παραληφθεί ακόμη από το ΥΠΕΚΑ, κάτι που αναμενόταν χθες. Ο κ. Αγοραστός διευκρίνισε όμως, πως το Σιλό δεν διακόπτει τη λειτουργία του, καθώς η νομοθεσία για την περιβαλλοντική αδειοδότηση μεγάλων έργων (νόμος 4014/2011) ορίζει πως δεν είναι δυνατόν να κλείσει για λόγους εθνικού συμφέροντος.

Σύμφωνα με γνωστό εκτελωνιστή του Βόλου, το επόμενο διάστημα αναμένονται τέσσερα πλοία για φόρτωση σιτηρών στο λιμάνι και εφόσον δεν γίνει κάτι τέτοιο, τότε το πλήγμα για την πόλη και την τοπική οικονομία θα είναι ισχυρό.

Η διοίκηση του ΟΛΒ

Ανακοίνωση για το ζήτημα εξέδωσε χθες και η διοίκηση του ΟΛΒ, στην οποία αναφέρει τα εξής: «Δεν πρόκειται να σταματήσουν οι δραστηριότητες του Σιλό στο λιμάνι του Βόλου, αφού όλα δείχνουν πως το θέμα που έχει δημιουργηθεί με τη μη υλοποίηση των περιβαλλοντικών έργων και τη διακοπή των εργασιών από την 1η Ιουνίου, όπως προβλέπει η κυβερνητική απόφαση, αντιμετωπίζεται θετικά.

Μετά από τις προσπάθειες της Διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, της Περιφέρειας Θεσσαλίας και όλων των σημαντικών φορέων της Μαγνησίας, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, αναμένεται τις αμέσως επόμενες ημέρες η υπογραφή της απόφασης, από το υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, με την οποία θα δίνεται παράταση για την υλοποίηση των περιβαλλοντικών έργων στο Σιλό, γεγονός που θα επιτρέψει τη συνέχιση των δραστηριοτήτων για φόρτωση και αποθήκευση των δημητριακών.

Όπως είναι γνωστό, η Διοίκηση του ΟΛΒ έχει ζητήσει τετραετή παράταση για την υλοποίηση των προβλεπόμενων περιβαλλοντικών έργων για τις δραστηριότητες του Σιλό και του scrap με επιστολή του προς τον υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Ο Οργανισμός σημείωνε στην επιστολή του, πως «για το εν λόγω θέμα, προκλήθηκε με πρωτοβουλία της ΟΛΒ ΑΕ, συνάντηση όλων των φορέων που εμπλέκονται με τη λειτουργία του λιμανιού (ναυτικοί πράκτορες, μεταφορείς, Επιμελητήρια, λιμενεργάτες κ.λπ.), καθώς και εκπροσώπων της Περιφερειακής και Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των κ.κ. Περιφερειάρχη Θεσσαλίας και Δημάρχου Βόλου. Αυτό το οποίο κατέστη φανερό, είναι η ανάγκη για τη συνέχιση της λειτουργίας του Σιλό Αποθήκευσης Δημητριακών». Δικαιολογώντας το αίτημα για τετραετή παράταση ο Οργανισμός ανέφερε ότι «η πρόταση αυτή θεωρείται ρεαλιστική, δεδομένων των γραφειοκρατικών διαδικασιών και της αναποτελεσματικότητας της Δημόσιας Διοίκησης, που οφείλεται στην πολυνομία, το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο περί υλοποίησης τεχνικών έργων του Δημοσίου και την εμπλοκή πολλών υπηρεσιών μέχρι το τελικό αποτέλεσμα. Πρέπει να σημειωθεί πάντως πως ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου έχει διαμορφώσει τις συνθήκες για συνέχιση των δραστηριοτήτων του Σιλό με εναλλακτικούς τρόπους, ακόμη και αν δεν δοθεί παράταση για την υλοποίηση των περιβαλλοντικών έργων.

Συγκεκριμένα, η φόρτωση των δημητριακών μπορεί να γίνεται με τους γερανούς και η αποθήκευση σε ιδιωτικές αποθήκες μετά από παρέμβαση και συνεργασία του ΟΛΒ με ιδιώτες».

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το