Photo Gallery, Πολιτική

Στην Περιφέρεια το master plan του λιμανιού


Από καθυστέρηση σε καθυστέρηση οδεύει το Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο (master plan) του λιμανιού του Βόλου, το οποίο υπέστη μερική τροποποίηση, όσον αφορά τα έργα στη μαρίνα τουριστικών σκαφών στο «Κορδόνι». Το τροποποιημένο σχέδιο απεστάλη ήδη στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, ώστε να συζητηθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο, το οποίο και θα γνωμοδοτήσει σχετικά.

Ήδη το Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο του λιμανιού του Βόλου, από το οποίο εξαρτάται η ανάπτυξή του, έχει καθυστερήσει πολύ και υπάρχει ο κίνδυνος να χάσει το λιμάνι επενδυτικά προγράμματα και κανένας δεν γνωρίζει πώς θα κινηθεί στη νέα εποχή.

Σημειώνεται ότι το τροποποιημένο σχέδιο έχει αποσταλεί και στο Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου, από το οποίο εκφράζονται ισχυρές ενστάσεις για τη χωροθέτηση της μαρίνας στο «Κορδόνι» (λιμενοβραχίονας).

Σημείο αιχμής για το Προγραμματικό Σχέδιο είναι η χωροθέτηση της μαρίνας τουριστικών σκαφών στο λιμενοβραχίονα. Για το ζήτημα αυτό υπάρχουν διιστάμενες απόψεις, καθώς η δημιουργία μαρίνας έχει ξεσηκώσει αντιδράσεις από τοπικούς φορείς, που θεωρούν ότι η δημιουργία της, θα επιβαρύνει τον παραλιακό χώρο του Βόλου μπροστά μάλιστα από τις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, καθώς τα τουριστικά σκάφη χρειάζονται συχνά ανεφοδιασμό.

Χθες ο  Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κ. Αγοραστός δήλωσε ότι «οι υπηρεσίες της Περιφέρειας επεξεργάζονται το τροποποιημένο σχέδιο, γιατί υπήρξαν αντιδράσεις. Αν δεν υπάρχει master plan, δεν θα πέσει καρφί στο λιμάνι τα επόμενα χρόνια».

Ο κ. Περιφερειάρχης πρόσθεσε πως το τροποποιημένο σχέδιο θα αποσταλεί για γνωμοδότηση εκ νέου στο ΤΕΕ Μαγνησίας και μετά θα συζητηθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο, εξέφρασε δε την ελπίδα αυτό να γίνει εντός του Μαΐου.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΤΕΕ Μαγνησίας κ. Σ. Αναγνώστου που ρωτήθηκε σχετικά, δήλωσε χθες ότι δεν έχει λάβει το τοπικό Τμήμα το τροποποιημένο σχέδιο του Γενικού Προγραμματικού Σχεδίου.

Το ΤΕΕ Μαγνησίας είχε γνωμοδοτήσει προ δύο ετών και είχε ταχθεί αντίθετο στη δημιουργία μαρίνας στο «Κορδόνι».

Με απόφασή της το 2010 η Δ.Ε. του ΤΕΕ Μαγνησίας, θεωρούσε «απαράδεκτη την κατασκευή της μαρίνας τουριστικών σκαφών στην ανατολική λιμενολεκάνη, μπροστά από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Ο λόγος είναι και τεχνικός-συγκοινωνιακός-οικονομικός (δημιουργία λωρίδας κίνησης οχημάτων εγκάρσια της παραλίας του Βόλου και μάλιστα στο κεντρικό της σημείο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, καθαίρεση και επανακατασκευή της συνδετήριας γέφυρας με απομάκρυνση του μνημείου) και αισθητικός-περιβαλλοντικός (πρόσθετη μόλυνση, ηχορύπανση, περιορισμός θέας προς τον Παγασητικό με την κατασκευή των κτιρίων που προτείνονται και τα υαλοπετάσματα, τα οποία, σχεδόν βέβαια, θα αλλοιωθούν με γκράφιτι)».

Τι προβλέπει η τροποποίηση

Στην τροποποίηση του Γενικού Προγραμματικού Σχεδίου, όσον αφορά στα έργα στη μαρίνα τουριστικών σκαφών, που απεστάλη στις αρχές Απριλίου στη διοίκηση του ΟΛΒ, προβλέπεται, μεταξύ άλλων, περιορισμός κατά 100 τετραγωνικά μέτρα του κτιριολογικού προγράμματος της μαρίνας και αφετέρου αποκλείεται η διέλευση των οχημάτων τροφοδοσίας και έκτακτης ανάγκης από τη γέφυρα στο «Κορδόνι».

Όπως αναφέρεται, «ο ανεφοδιασμός με καύσιμα θα γίνεται από τον υφιστάμενο σταθμό στο κρηπίδωμα Τελωνείου. Η μαρίνα θα διαθέτει εγκατάσταση υποδοχής λυμάτων και επεξεργασίας τους, καθώς και συστήματα ασφαλείας της ζώνης του τουριστικού λιμένα, δίκτυα παροχής νερού, ηλεκτρικού και τηλεφωνοδότησης. Για τις ανάγκες της στάθμευσης μπορούν να χρησιμοποιηθούν, όπως αναφέρεται, οι χώροι στην κεντρικό προβλήτα ή ιδιωτικοί χώροι στις γειτονικές οδούς. Επισημαίνεται ότι οι απαραίτητες δραστηριότητες τεχνικής υποστήριξης σκαφών προφανώς δεν μπορούν να αναπτυχθούν στην παραλιακή ζώνη, μπορούν όμως να χωροθετηθούν στην περιοχή της ιχθυόσκαλας ή ακριβώς απέναντι στα Πευκάκια, όπου λειτουργεί και στην παρούσα φάση παραδοσιακή ναυπηγοεπισκευαστική εγκατάσταση (καρνάγιο). Εναλλακτικά (ή και παράλληλα), οι εν λόγω δραστηριότητες μπορούν να χωροθετηθούν, τουλάχιστον προσωρινά, στη γένεση  της προβλήτας 3 ή και στη γένεση του σιδηροδρομικού πορθμείου».

Ακόμη στην τροποποίηση του σχεδίου οι μελετητές αναφέρουν ότι «η μορφή και διαστάσεις της υφιστάμενης γέφυρας (ΣΣ στο «Κορδόνι») δεν επιτρέπει τη διέλευση οχημάτων, οπότε διερευνήθηκαν άλλες εναλλακτικές μέθοδοι κάλυψης των έκτακτων αναγκών και τροφοδοσίας του μικρού κτιριακού συγκροτήματος της νέας μαρίνας (πυροσβεστικό, ασθενοφόρο, όχημα παραλαβής αποβλήτων κ.ά.), οι οποίες και θα εξειδικευθούν κατά τη φάση της μελέτης-αδειοδότησης. Ενδεικτικά προτείνεται να διατίθεται μονίμως αγκυροβολημένο πυροσβεστικό πλοιάριο, πλησίον της μαρίνας ή και άλλα πρόσθετα μέτρα, που θα συστήσει η αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία κατά τη φάση αδειοδότησης. Για την κάλυψη των αναγκών τροφοδοσίας προτείνεται η χρήση ηλεκτροκίνητων αμαξιδίων, τα οποία να μπορούν να φέρουν και φορείο μέχρι το σημείο πρόσβασης των νοσοκομειακών στην παραλιακή ζώνη».

Τέλος αναφορικά με την κτιριακή εγκατάσταση της μαρίνας αναφέρεται ότι «το μικρό κτιριακό συγκρότημα της νέας μαρίνας θα περιλαμβάνει μόνο τις απαραίτητες ελάχιστες εγκαταστάσεις σύμφωνα με το Νόμο 2160/93, ήτοι συγκρότημα αποχωρητηρίων και ντους, αποθήκες και καταστήματα διάθεσης ειδών πρώτης ανάγκης (μίνι μάρκετ). Το διοικητήριο με το λιμενικό σταθμό, το τελωνείο και τις άλλες συναφείς αρχές και το ιατρείο ενσωματώνονται στο εφαπτόμενο στο κτίριο του ΟΛΒ κτίριο της παλαιάς αποθήκης, στην κεντρική προβλήτα, για την ελαχιστοποίηση της κτιριακής επιβάρυνσης του προσήνεμου μόλου».

«Ίσως προχωρήσουμε και σε επαναπροσδιορισμό του αριθμού των σκαφών που θα ελλιμενίζονται», σημειώνει για την τροποποίηση του Σχεδίου ο πρόεδρος του ΟΛΒ κ. Ι. Πρίγκος.

Το Προγραμματικό Σχέδιο του λιμανιού μετά την έγκρισή του από το Περιφερειακό Συμβούλιο θα προωθηθεί για έγκριση στο Εθνικό Συμβούλιο Ανάπτυξης Λιμανιών (ΕΣΑΛ).

 

 

 

 

 

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το