Photo Gallery, Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

Σταθμός διακίνησης οχημάτων στο λιμάνι

Νέα πρόταση ενδιαφερόμενου επενδυτή που θα φέρει έσοδα στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου
Νέα πρόταση ενδιαφερόμενου επενδυτή που θα φέρει έσοδα στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου

Η διέλευση των αστικών και υπεραστικών λεωφορείων από την παραλιακή οδό Αργοναυτών ήταν ένα από τα θέματα ημερήσιας διάταξης στη χθεσινή συνεδρίαση της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένα Βόλου (ΟΛΒ), ωστόσο η είδηση που βγήκε από τη συνεδρίαση, ήταν η επαναφορά του αιτήματος να καταστεί το λιμάνι διαμετακομιστικό κέντρο αυτοκινήτων. Το θέμα για τη διέλευση των λεωφορείων από την παραλιακή οδό, για να «ανασάνει» κυκλοφοριακά η οδός Ιάσονος, μετατέθηκε για την επόμενη συνεδρίαση του Δ.Σ. λόγω της απουσίας του προέδρου του Επιμελητηρίου Μαγνησίας κ. Αρ. Μπασδάνη και του προέδρου του Συνδέσμου Λιμενεργατών κ. Θ. Κρητικού.

Περίπου 8.000 με 12.000 αυτοκίνητα θα διακινούνται κάθε μήνα μέσω του λιμανιού του Βόλου, εφόσον γίνει αποδεκτή η πρόταση που έχει κατατεθεί στον ΟΛΒ, να καταστεί το λιμάνι διαμετακομιστικό κέντρο αυτοκινήτων. Η πρόταση δεν γίνεται μέχρι σήμερα αποδεκτή, καθώς τα τιμολόγια που ζητούν οι εμπνευστές της πρότασης είναι χαμηλότερα των ισχυόντων στο λιμάνι.

Στη χθεσινή συνεδρίαση της διοίκησης του ΟΛΒ έγινε ενημέρωση για την πρόταση, έτσι όπως έχει κατατεθεί και σύμφωνα με έγκυρες πηγές, υπάρχει πρόθεση να γίνει αποδεκτή, εφόσον φυσικά οι δύο πλευρές συμφωνήσουν σε ένα τιμολόγιο, χαμηλότερο του ισχύοντος και ανταγωνιστικό των λιμανιών της ευρύτερης περιοχής, που διαθέτουν διαμετακομιστικά κέντρα οχημάτων.

Τέτοια λιμάνια είναι της Σμύρνης στην Τουρκία και του Πειραιά. Το ισχύον τιμολόγιο στον ΟΛΒ θεωρείται απαγορευτικό για την εκφόρτωση, φόρτωση και παραμονή αυτοκινήτων στο χερσαίο του χώρο, καθώς τιμολογεί το κάθε όχημα με 62 ευρώ, όταν στον Πειραιά το αντίστοιχο τιμολόγιο είναι στα 27 ευρώ και στη Σμύρνη της Τουρκίας στα 23 ευρώ.

Εφόσον η διοίκηση του ΟΛΒ συμφωνήσει σε μείωση του τιμολογίου σε ανταγωνιστικά επίπεδα, τότε οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές αναμένεται να μισθώσουν έκταση στην προβλήτα 3 του λιμανιού, την οποία και θα διαμορφώσουν κατάλληλα για την παραμονή των χιλιάδων αυτοκινήτων. Ουσιαστικά θα διαμορφωθεί μια περιφραγμένη ζώνη ειδικού τελωνειακού καθεστώτος, όπου θα υπάρχει εγκατάσταση πλύσης των οχημάτων και αποκέρωσής τους, προκειμένου να μεταφορτωθούν σε τρένα ή άλλα πλοία και να προωθηθούν στις αγορές κυρίως της Ανατολικής Ευρώπης. Η έκταση του λιμανιού που θα απαιτηθεί για τη στάθμευση των οχημάτων, υπολογίζεται σε 150 στρέμματα περίπου.

 

Έσοδα εκατομμυρίων

 

Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς, τα έσοδα για τον ΟΛΒ από τη διακίνηση οχημάτων θα φθάσουν στα 2.400.000 ευρώ ετησίως τουλάχιστον (με μέσο κόστος ανά όχημα τα 25 ευρώ), έσοδα που θα δώσουν τεράστια οικονομική «ανάσα» στα ισχνά οικονομικά του Οργανισμού σήμερα. Επίσης σε μόνιμη βάση θα δημιουργηθούν 15-20 θέσεις εργασίας στην εγκατάσταση του διαμετακομιστικού κέντρου.

Στην κατεύθυνση ενημέρωσης των ενδιαφερομένων επενδυτών, έρχεται την ερχόμενη Δευτέρα στο Βόλο από την Αθήνα, εμπειρογνώμονας από την Ιαπωνία, που εκπροσωπεί αυτοκινητοβιομηχανία, για να κάνει αυτοψία στο χώρο.

Η πρόταση για τη δημιουργία car terminal στο λιμάνι του Βόλου χρονολογείται από το 2007, προσέκρουε ωστόσο πάντα στην τιμολογιακή πολιτική του ΟΛΒ. Μέσω του Βόλου θα διακινούνται αυτοκίνητα των βιομηχανιών Ford, Toyota, Mazda, Renault, Citroen και άλλα.

Σύμφωνα με πρόσφατες πληροφορίες από το Ταμείο Αποκρατικοποίησης Δημόσιας Περιουσίας (ΤΑΙΠΕΔ), υποψήφιοι επενδυτές, που προέρχονται από την Κίνα, την Ινδία, την Ευρώπη, την Αμερική, τη Ρωσία, αλλά και την Ελλάδα, επιδεικνύουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για συγκεκριμένα λιμάνια και λιμενικές υπηρεσίες.

Σύμφωνα με το σχέδιο «Ποσειδών», οι λιμενικές δραστηριότητες που βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα των υποψήφιων επενδυτών για το λιμάνι στο Βόλο, είναι το γενικό και χύδην φορτίο, τόσο όσον αφορά στα δημητριακά, όσο και το σκραπ, σιδηρομεταλλεύματα, χημικά, αδρανή υλικά κ.άλ.

Τα λιμάνια και οι υφιστάμενες δραστηριότητες που έχουν προσδιοριστεί ως «μη αξιοποιήσιμες» περιλαμβάνουν για το Βόλο την ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα.

Σύμφωνα με το σχέδιο «Ποσειδών», θα παραχωρηθεί η εκμετάλλευση συγκεκριμένων υπηρεσιών του λιμανιού του Βόλου για μεγάλο χρονικό διάστημα, είτε μέσω απευθείας παραχωρήσεων, είτε μέσω πώλησης μετοχών του Οργανισμού Λιμένος, που είναι ανώνυμη εταιρεία, θυγατρική του ΟΛΘ και ο οποίος είναι παραχωρησιούχος του λιμανιού.

Η παραχώρηση θα μπορούσε να συνδυαστεί με ανάληψη της ολοκλήρωσης της κατασκευής της προβλήτας 3 του λιμανιού, τον οποίο και θα εκμεταλλευόταν αποκλειστικά ο παραχωρησιούχος.

Οι δραστηριότητες που παρουσιάζουν το μεγαλύτερο επενδυτικό ενδιαφέρον ακόμη και σε επίπεδο «μικρών συμβάσεων» σε κάθε ένα από τα 12 λιμάνια Α.Ε. που θα ιδιωτικοποιηθούν, περιγράφονται σε έκθεση της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, την οποία επιμελήθηκε ο γενικός γραμματέας, καθηγητής Κώστας Μουτζούρης και έχει υποβληθεί και στην τρόικα.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το