Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

Σε κυκλοφορία ολόκληρος ο Περιφερειακός τον Απρίλιο

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ

Τεράστια κονδύλια που θα μπορούσαν να καλύψουν το κόστος της εργολαβίας – «σκούπας» του Περιφερειακού (6,8 εκατ. ευρώ), δαπανήθηκαν και συνεχίζουν να εκταμιεύονται μέσω ΕΣΠΑ για την επέκταση του Περιφερειακού προς Αγριά, σε ένα τμήμα το οποίο μόλις ολοκληρωθεί, θα κλείσει και θα περιμένει μετά από χρόνια την εκτέλεση ά

Η ανάδοχος εταιρεία ΔΟΜΟΤΕΧΝΙΚΗ ΑΕ που ανέλαβε το τμήμα του έργου Αλκίππης-Σήραγγα-Κοιλαδογέφυρα, Κόμβος Αστέρια (Π-19) τον Αύγουστο του 2013, υλοποιεί με αυστηρές τεχνικές προδιαγραφές και νωρίτερα από τα χρονοδιαγράμματα το έργο. Με συμβατική υποχρέωση παράδοσης 26/08/2014, η εταιρεία διαβεβαίωσε χθες διά του εργοταξιάρχη της κ. Γιάν. Κολτσακλή τον περιφερειάρχη Κων. Αγοραστό και τον αντιπεριφερειάρχη Γ. Καλτσογιάννη στη διάρκεια επίσκεψής τους στο έργο, πως ο δρόμος θα παραδοθεί στην κυκλοφορία νωρίτερα από τον Αύγουστο και συγκεκριμένα τον Απρίλιο του 2014, σε οκτώ περίπου μήνες.

«Η εργολαβία μας βρίσκεται σήμερα στο 40% του φυσικού αντικειμένου. Έχουν ολοκληρωθεί τα τεχνικά έργα και απομένουν έργα οδοστρωσίας και ασφαλτικά. Εκτιμούμε πως θα παραδώσουμε το έργο πριν τη συμβατική υποχρέωση, τον Απρίλιο του 2014» τόνισε ο κ. Κολτσακλής με τον περιφερειάρχη κ. Κων. Αγοραστό να δηλώνει ικανοποιημένος από την πορεία των εργασιών και τη συνέπεια του αναδόχου στις συμβατικές υποχρεώσεις. «Και τον Ιούνιο να το παραδώσετε αντί του Αυγούστου, θα είναι πολύ καλά. Πρόκειται για έργο χρήσιμο για το Βόλο και την ευρύτερη περιοχή και με την αρμόδια υπηρεσία επίβλεψης δημοσίων έργων (ΕΥΔΕ), παρακολουθούμε από κοντά την εξέλιξή του. Το έργο στο σύνολό του, δηλαδή και πριν τη νέα εργολαβία της ΔΟΜΟΤΕΧΝΙΚΗΣ, μέχρι σήμερα και την ολοκλήρωσή του, θα αγγίξει σε κόστος τα 26 εκατ. ευρώ, ενώ άλλα 15 εκατ. ευρώ (δηλ. το 57% του κόστους των εργασιών), έχουν δοθεί για αποζημιώσεις. Συνολικά το τμήμα του Περιφερειακού από Αλκίππης μέχρι και τον ισόπεδο κόμβο Αγριάς, στα Αστέρια, δίπλα στις εγκαταστάσεις της ΕΛΙΝ, μήκους 3.040 μέτρων, κόστισε 41 εκατ. ευρώ» ανέφερε ο περιφερειάρχης, τονίζοντας τη σημασία της άμεσης επίβλεψης στην εκτέλεση ενός έργου, εξαίροντας μάλιστα το έργο των στελεχών της ΕΥΔΕ Κάρλας που βρέθηκαν και χθες στον Περιφερειακό ως αρμόδια υπηρεσία παρακολούθησης του έργου.

Πλιάτσικο στη σήραγγα

Σα να μην έφταναν οι καθυστερήσεις στο έργο, η εγκατάλειψή του από την προηγούμενη ανάδοχο ΜΕΛΚΑ, προκάλεσε νέα προβλήματα.

Από το Μάρτιο του 2009 που εγκατέλειψε το έργο η ΜΕΛΚΑ ΑΕ μέχρι την εγκατάσταση της ΔΟΜΟΤΕΧΝΙΚΗΣ τον Αύγουστο του 2012, το έργο υπέστη φθορές, καθώς οι εγκαταστάσεις ήταν αφύλακτες.

Από τη σήραγγα αφαιρέθηκαν δίκτυα, καλώδια, πίνακες και άλλα υλικά, ενώ πλιάτσικο έγινε και στο υπόλοιπο έργο. «Σήμερα, τονίστηκε από την πλευρά της αναδόχου εταιρείας, ο χώρος της εργολαβίας φυλάσσεται σε 24ωρη βάση ώστε και περιπτώσεις κλοπών ή φθορών να μην εμφανιστούν και θέματα ασφαλείας να μην προκύψουν από άτομα που θα ήθελαν να εισέλθουν στο χώρο».

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, μέχρι την παράδοση απομένουν:

– Στο τμήμα από Αλκίππης μέχρι τη σήραγγα οδοστρωσία. Από την οδό Αλκίππης (εκεί δλδ που τελειώνει σήμερα ο Περιφερειακός) και σε απόσταση 200 περίπου μέτρων προς τη σήραγγα Γορίτσας, ο δρόμος θα έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και στη συνέχεια από μια λωρίδα ανά κατεύθυνση μέχρι 200 περίπου μέτρα πριν την έξοδο του Περιφερειακού, στην παραλιακή, δίπλα στις εγκαταστάσεις πετρελαιοειδών, όπου θα κατασκευαστεί ισόπεδος κόμβος με φωτεινή σηματοδότηση.

– Στη σήραγγα μήκους 595 μέτρων, απομένουν ασφαλτικά, τοποθέτηση απαγωγέων και ανεμιστήρων και ηλεκτρονικού-ηλεκτρολογικού εξοπλισμού.

– Στην κοιλαδογέφυρα που διέρχεται σε μεγάλο ύψος πάνω από το εργοστάσιο της ΑΓΕΤ, απομένουν έργα οδοστρωσία, τοποθέτηση καλύπτρων σε αρμούς κ.ά.

– Στο τμήμα από κοιλαδογέφυρα μέχρι τη σύνδεση με την παραλιακή (τμήμα Π-19), απομένουν έργα οδοστρωσίας.

Έξι εκατ. ευρώ για τυφλό κομμάτι

Στο πλαίσιο της εργολαβίας που υλοποιεί η ΔΟΜΟΤΕΧΝΙΚΗ, γίνεται κατασκευή του δρόμου, με τις ίδιες προδιαγραφές προς Αγριά και συγκεκριμένα στη συνέχεια της διακλάδωσης του κάθετου άξονα Π-19 μέχρι περίπου το Lidl στην Αγριά.

Σε αυτό το τμήμα, που περιλαμβάνει τεχνικά έργα, παράπλευρο δίκτυο και γέφυρα, επίσης οι ρυθμοί υλοποίησης είναι εντατικοί και εκτιμάται ότι κι αυτό το τμήμα, θα είναι εγκαίρως έτοιμο.

Ζητούμενο ωστόσο παραμένει η χρησιμότητα του συγκεκριμένου τμήματος, το κόστος του οποίου μαζί με τις απαλλοτριώσεις, υπερβαίνει τα 6.000.000 ευρώ και μετά την ολοκλήρωσή του θα κλείσει, καθώς οδηγεί σε αδιέξοδο προς την πλευρά της Αγριάς.

Στο σημείο όπου τερματίζει η εργολαβία της ΔΟΜΟΤΕΧΝΙΚΗΣ, αρχίζει μια άλλη εργολαβία (Καρατζούνη) που έχει εγκαταλειφτεί λόγω έκπτωσης της αναδόχου με άγνωστη προοπτική για την επανέναρξη του έργου και τη σύνδεσή του με τον υπόλοιπο Περιφερειακό.

 

Στην εργολαβία – «σκούπα»

Στο μεταξύ, νέο ενδιαφέρον προκύπτει για την πολύπαθη εργολαβία – «σκούπα» του Περιφερειακού, στο τμήμα από κόμβο Λαρίσης μέχρι Ιωλκού. Η ΔΟΜΟΤΕΧΝΙΚΗ απέσυρε την ένσταση κατά της αναδόχου εταιρίας ΘΕΣΣΑΛΙΚΗ, η οποία είχε αναλάβει το πολυώροφο γκαράζ της οδού Φιλελλήνων στο κέντρο του Βόλου, και απομένει ο έλεγχος της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Ο περιφερειάρχης εκτίμησε πως σε ένα μήνα, θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία ελέγχου, θα γίνει η υπογραφή της σύμβασης και θα ακολουθήσει εγκατάσταση του αναδόχου, σε μια εργολαβία όπου στο παρελθόν είχαμε πάλει καθυστερήσεις, έκπτωση προηγούμενου αναδόχου κ.λπ.

 

Καθυστερεί η εργολαβία – «σκούπα» 

Κώδωνα κινδύνου κρούει το ΤΕΕ Μαγνησίας για την εργολαβία – «σκούπα» του Περιφερειακού, με επιστολή του προς τον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη, επισημαίνει ότι δεν έχει μέχρι στιγμής υπογραφεί το συμφωνητικό με υποψήφιο ανάδοχο του έργου και αυτό πλέον μπορεί να γίνει, μόνο με επιθυμία του εφόσον παραταθεί η ισχύς της προσφοράς του, η οποία έληξε εννέα μήνες μετά τη διενέργεια της δημοπρασίας.

Το ΤΕΕ αναφέρει ότι εδώ και ένα χρόνο έχει διενεργηθεί η δημοπρασία για την ανάδειξη αναδόχου για την ολοκλήρωση της εργολαβίας – «σκούπα», που αφορά στο πολύπαθο έργο του περιφερειακού δρόμου του πολεοδομικού συγκροτήματος του Δήμου Βόλου.

«Με την εργολαβία – «σκούπα», η οποία είναι ενταγμένη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με προϋπολογισμό 6,8 εκ. €, αντιμετωπίζονται οι σοβαρότατες ελλείψεις του τμήματος Α/Κ Λαρίσης-Γορίτσα, ώστε ο αυτοκινητόδρομος να καταστεί επιτέλους ασφαλής και λειτουργικός για τους χρήστες του» τονίζει το ΤΕΕ, που ενημερώνει τον υπουργό ότι πριν από λίγες ημέρες σημειώθηκε νέο θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα, στο συγκεκριμένο κομμάτι της Περιφερειακής Οδού.

Αντικείμενο της εργολαβίας, είναι η τοποθέτηση αντιολισθηρής στρώσης στο τμήμα του έργου από τον ανισόπεδο κόμβο Λαρίσης μέχρι τον ισόπεδο κόμβο Αγ. Βαρβάρας, κατασκευή της οδού σύνδεσης με τα Μελισσιάτικα και το Συνεδριακό Κέντρο, κατασκευή παραπλεύρων οδών εξυπηρέτησης των παροδίων, ολοκλήρωση των έργων και πρόσθετες εργασίες στο σύνολο του έργου από τον ανισόπεδο κόμβο Λάρισας έως τη Γορίτσα (ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις, ασφαλτικά, φωτεινή σηματοδότηση, αποχέτευση-αποστράγγιση, ασφάλιση, περίφραξη, σήμανση και αντιπλημμυρική τάφρος).

«Εντούτοις, εξ΄ όσων γνωρίζουμε δεν έχει μέχρι στιγμής υπογραφεί το συμφωνητικό με υποψήφιο ανάδοχο του έργου και αυτό πλέον μπορεί να γίνει, μόνο με επιθυμία του εφόσον παραταθεί η ισχύς της προσφοράς του, η οποία έληξε εννέα μήνες μετά τη διενέργεια της δημοπρασίας. Καθώς μάλιστα βρισκόμαστε στις αρχές του φθινοπώρου γεννιούνται ερωτηματικά κατά πόσο ο εργολάβος θα μπορέσει να ξεκινήσει τις εργασίες, όταν οι καιρικές συνθήκες θα είναι δυσχερείς» επισημαίνει το ΤΕΕ.

Καταλήγοντας ζητεί από τον υπουργό να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες ευελπιστώντας ότι δεν θα ακολουθηθεί η ίδια πορεία με τις προηγούμενες εργολαβίες του Περιφερειακού. Η καθυστέρηση της υλοποίησης του έργου ταλαιπωρεί εδώ και χρόνια χιλιάδες οδηγούς οχημάτων και γενικότερα τους κατοίκους της πόλης μας, αναφέρει.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το