Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

Πρόταση στο ΤΑΙΠΕΔ για το αεροδρόμιο

Θα μεταφέρει την ερχόμενη εβδομάδα ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας

Θα μεταφέρει την ερχόμενη εβδομάδα ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας

Με πρόταση για την ανάληψη της λειτουργίας του αεροδρομίου Κεντρικής Ελλάδας (Ν. Αγχίαλος) από την Περιφέρεια κατέρχεται στην Αθήνα την ερχόμενη εβδομάδα ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κ. Αγοραστός. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, δεν έχει εκδηλωθεί μέχρι στιγμής ενδιαφέρον για την ανάληψη του αεροδρομίου από ιδιώτες επενδυτές.

«Στο παιχνίδι» της διεκδίκησης του αεροδρομίου Κεντρικής Ελλάδας έχει μπει για τα καλά η Περιφέρεια Θεσσαλίας, που φαίνεται ότι έχει και τη στήριξη τουριστικών φορέων της περιοχής, όπως της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας.

Την ερχόμενη εβδομάδα ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κ. Αγοραστός μεταβαίνει στην Αθήνα, όπου θα έχει συνάντηση με τον πρόεδρο του Ταμείου Ιδιωτικοποίησης Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) κ. Σταυρίδη, στον οποίο και θα καταθέσει πρόταση, να αναλάβει η Περιφέρεια τη λειτουργία του αερολιμένα.

Σε δήλωσή του χθες στο Ράδιο Ακρόαμα ο κ. Αγοραστός ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι «η Περιφέρεια ζητεί το αεροδρόμιο, καθώς δεν υπάρχει ενδιαφέρον από ιδιώτες». Ο περιφερειάρχης είχε δηλώσει πρόσφατα ότι «μπορούμε να λειτουργήσουμε το αεροδρόμιο, έχουμε σχέδιο γι’ αυτό και θα μπορούσαμε να συνεργαστούμε και με ιδιώτη».

Το ενδιαφέρον της Περιφέρειας Θεσσαλίας για την ανάληψη της λειτουργίας του αερολιμένα έχει αναζωπυρωθεί το τελευταίο διάστημα, καθώς το ετήσιο κόστος λειτουργίας του ανέρχεται στις 400.000 ευρώ και η Περιφέρεια Θεσσαλίας θεωρεί ότι μπορεί να το καλύψει.

Σύμμαχος της Περιφέρειας στο αίτημα ανάληψης της λειτουργίας του αεροδρομίου είναι οι ξενοδόχοι της Μαγνησίας.

Από την Περιφέρεια γίνεται μια συντονισμένη προσπάθεια για την προσέλκυση νέων αεροπορικών εταιρειών, ιδιαίτερα χαμηλού κόστους, στα δύο αεροδρόμια που παρουσιάζουν τουριστικό ενδιαφέρον, της Σκιάθου και της Ν. Αγχιάλου, αλλά και το άνοιγμα σε νέες τουριστικές αγορές, μέσω διμερών αεροπορικών συμβάσεων.

Μέσω της διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου, της βελτίωσης των υποδομών στα δύο περιφερειακά αεροδρόμια και τη συνεργασία στον τομέα του marketing των τοπικών φορέων με την Περιφέρεια Θεσσαλίας, η Ν. Αγχίαλος, αλλά και η Σκιάθος μπορούν να προσελκύσουν μεγάλο αριθμό αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους.

Τόσο το αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου, όσο και αυτό της Σκιάθου έχουν παραχωρηθεί από το Φεβρουάριο στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ), μαζί με τα υπόλοιπα 31 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας και έχουν κατανεμηθεί σε  κατηγορίες-ομάδες ανάλογα με την κίνησή τους. Το ΤΑΙΠΕΔ προκήρυξε διαγωνισμό για μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τη λειτουργία των αεροδρομίων. Στόχος είναι τα αεροδρόμια να γίνουν ελκυστικά στις αεροπορικές εταιρείες και να προσφέρουν πιο ποιοτικές, αλλά και φθηνές υπηρεσίες. Τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας έχουν χωριστεί από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας σε ομάδες, με ένα αεροδρόμιο που έχει τη μεγαλύτερη κίνηση να τίθεται επικεφαλής, ενώ τα υπόλοιπα να εντάσσονται στις ομάδες αυτές ως δεύτερα ή τρίτα με χαμηλότερη κίνηση. Στόχος είναι η προσέλκυση επενδυτικών κεφαλαίων, έτσι ώστε να αναπτυχθούν θέσεις εργασίας και να τονωθεί η τοπική οικονομία. Εκτός των πτήσεων επιβατικών αεροσκαφών, το αεροδρόμιο, ακριβώς επειδή βρίσκεται δίπλα στην εθνική οδό και το λιμάνι του Βόλου, μπορεί να δεχθεί και πτήσεις εμπορικών αεροσκαφών. Στο πλαίσιο της αξιοποίησής τους τα δύο αεροδρόμια θα μετατραπούν σε κέντρα ανάπτυξης εμπορίου και ψυχαγωγίας. Στόχος είναι η προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού εταιρειών χαμηλού κόστους, ενώ στην κατεύθυνση αυτή μελετώνται και νέες εκπτώσεις στα τέλη των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.

Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), επισημαίνουν τον κίνδυνο να μπει λουκέτο στα περισσότερα περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία, όπως σημειώνει η ΟΣΥΠΑ (Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας), επιβιώνουν χάρη στα έσοδα των 7-8 μεγαλυτέρων αεροδρομίων της χώρας, τα οποία όμως θα περάσουν σε χέρια ιδιωτών μέχρι τέλος του έτους. Τα πιο κερδοφόρα αεροδρόμια είναι του Ηρακλείου, της Θεσσαλονίκης, της Ρόδου, της Κέρκυρας, της Κω και των Χανίων.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, για τα αεροδρόμια Σκιάθου και Ν. Αγχιάλου δεν έχει εκδηλωθεί προς το παρόν επενδυτικό ενδιαφέρον από ιδιώτες και αναμένεται, εκτός απροόπτου, να παραμείνουν στη δικαιοδοσία του ΤΑΙΠΕΔ.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το