Photo Gallery, Τοπικά

Ομόφωνο «όχι» στο Ρυθμιστικό

 

Κατηγορηματικά αντίθετο το Δ.Σ. Αλμυρού στο Ρυθμιστικό Σχέδιο Βόλου

 

Από το Δ.Σ. Αλμυρού, που διαφωνεί με τη μεταφορά του σκραπ και δεξαμενών πετρελαίου στην περιοχή

 

 

Την πλήρη αντίθεσή του στα όσα προβλέπει ή παραλείπει το Ρυθμιστικό Σχέδιο Βόλου για την περιοχή του Δήμου Αλμυρού εξέφρασε ομόφωνα στην προχθεσινή του συνεδρίαση το Δημοτικό Συμβούλιο. Όλες οι παρατάξεις διαφώνησαν κάθετα με την προοπτική μεταφοράς  της δραστηριότητας διακίνησης του σκραπ από το λιμάνι του Βόλου στις υπό ανάπλαση λιμενικές εγκαταστάσεις στο Τσιγκέλι Αλμυρού καθώς και για τη μετεγκατάσταση των δεξαμενών πετρελαίου της εταιρείας Μαμιδάκη, η οποία εξετάζεται σε συνδυασμό με τις νέες λιμενικές εγκαταστάσεις στον Αλμυρό. Επίσης, τονίστηκε ότι η απουσία από το Ρυθμιστικό Σχέδιο των περιοχών των πρώην Δήμων Σούρπης, Πτελεού και Κοινότητας Ανάβρας δεν δημιουργεί την απαιτούμενη στρατηγική ανάπτυξης του νέου Καλλικρατικού Δήμου Αλμυρού.

 

Ρεπορτάζ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΥΝΟΣ,

[email protected]

 

Στην τοποθέτησή του ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Προγραμματισμού κ. Ηλίας Τσαμπίρας αναφερόμενος στο Ρυθμιστικό Σχέδιο Βόλου τόνισε πως το θεωρεί «απαράδεκτο», καθώς δεν προβλέπει την ανάπτυξη της περιοχής σε συνάρτηση με το Βόλο, αλλά αντίθετα θέλει να φέρει τη σαβούρα του Βόλου στον Αλμυρό. Πρόκειται για ένα Σχέδιο που ξεκίνησε να συντάσσεται το 2006 χωρίς στην πορεία – μέχρι την ολοκλήρωσή του – να λάβει υπόψη τις προτάσεις μας και απλά προστατεύει το Βόλο».

Από την πλευρά του ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας κ. Χρ. Βούλγαρης επισήμανε μεταξύ άλλων: «Ομόφωνα δεν το θέλουμε αυτό το Ρυθμιστικό Σχέδιο. Είναι ανεδαφικό γιατί δεν μπορεί να περιλαμβάνεται σε αυτό ο μισός Δήμος Αλμυρού και ο άλλος μισός να είναι εκτός. Έπρεπε τα όρια του Ρυθμιστικού Σχεδίου να έχουν τροποποιηθεί με νέα υπουργική απόφαση. Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι στη μεταφορά του σκραπ στον Αλμυρό, ενώ όσοι επιθυμούν την μετεγκατάσταση των δεξαμενών Μαμιδάκη στο «Τσιγκέλι» λογαριάζουν χωρίς τον ξενοδόχο. Δεν είναι δυνατό να δεχτούμε ένα Ρυθμιστικό Σχέδιο που αποκλειστικά ενδιαφέρεται για το δίπολο Βόλου- Λάρισας και αδιαφορεί για τις συνδέσεις του Αλμυρού με τις περιοχές των Φαρσάλων και του Δομοκού. Θα πρέπει να συνταχθεί από την αρχή και να κινείται στα όρια του Νομού ή μόνο του Δήμου Βόλου».

 

Παρατηρήσεις- προτάσεις

Στις παρατηρήσεις- προτάσεις που αναπτύχθηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο Αλμυρού μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται:

– Τα όρια του Ρ.Σ.Β. ορίστηκαν με απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ και περιλαμβάνουν τα όρια των Καλλικράτειων Δήμων Βόλου, Δήμου Αλμυρού (δεν περιλαμβάνονται οι πρώην Δήμοι Σούρπης και Πτελεού και η κοινότητα Ανάβρας) και τμήμα του Δήμου Ρ. Φεραίου.

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την παραπάνω δομή δημιουργείται μια στρατηγική ανάπτυξης η οποία δεν ανταποκρίνεται πλήρως στο προφίλ του νέου Καλλικρατικού Δήμου Αλμυρού. Με την ενσωμάτωση των πρώην Δήμων ο νέος Δήμος Αλμυρού έχει μεγάλες δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης με ευρύ παραλιακό μέτωπο και τον ορεινό όγκο της Όθρυος στον οποίο μπορούν να αναπτυχθούν και ΑΠΕ.

– Συνεχής αναφορά γίνεται μόνο στην προώθηση της δυναμικής του διπόλου Βόλου- Λάρισας, ενώ δεν υπάρχουν προτάσεις σύνδεσης και επικοινωνίας της περιοχής του Ρυθμιστικού, δηλαδή της ανατολικής πλευράς της Ελλάδας με τη δυτική πλευρά της Ελλάδας που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η Φθιώτιδα και η Καρδίτσα.

Οι προτάσεις μπορούν να αφορούν στη δημιουργία διανομαρχιακού άξονα Αλμυρού – Σκοπιάς Φαρσάλων καθώς και στη δημιουργία οδικών συνδέσεων στην περιοχή της Όθρυος (περιοχή Μαγνησίας & περιοχή Φθιώτιδας).

– Σε όλο το κείμενο του ρυθμιστικού γίνεται συχνή αναφορά για τη μεταφορά της δραστηριότητας «διακίνηση του σκραπ» από το Λιμάνι του Βόλου στις υπό ανάπλαση λιμενικές εγκαταστάσεις στο «Τσιγκέλι» Αλμυρού, καθώς και για τη μετεγκατάσταση των δεξαμενών πετρελαίου (και της συνεπαγόμενης διακίνησης) της εταιρείας Μαμιδάκη η οποία εξετάζεται σε συνδυασμό με τις νέες λιμενικές εγκαταστάσεις στον Αλμυρό.

Το Δημοτικό Συμβούλιο Αλμυρού έχει ήδη προτείνει ομόφωνα τη δημιουργία σύγχρονου ολοκληρωμένου εμπορευματικού λιμανιού με όλα τα πλεονεκτήματα της πρότασης αυτής.

– Σε όλο το κείμενο του Ρυθμιστικού γίνεται συχνή αναφορά στη μετεγκατάσταση των δεξαμενών πετρελαίου (και της συνεπαγόμενης διακίνησης) της εταιρείας Μαμιδάκη, που σήμερα βρίσκονται στη Χρυσή Ακτή Παναγίας.

Ήδη από το Συμβούλιο Επικρατείας έχει απορριφθεί παλαιότερη αίτηση της ΚΑΟΙΛ (εταιρεία πετρελαιοειδών στην περιοχή «Τσιγκέλι» Αλμυρού) για δημιουργία αγκυροβολίου στην περιοχή του Παγασητικού Κόλπου ενώ υπάρχει εκκρεμοδικία για νέα πρόταση της ίδιας εταιρείας κατά της οποίας έχει προσφύγει ο Δήμος Αλμυρού, ύστερα από ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Θα πρέπει να απαγορευθεί οποιαδήποτε εγκατάσταση αγκυροβολίου που εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για το θαλάσσιο οικοσύστημα του Παγασητικού.

– Δεν γίνεται καμία αναφορά στην παραλιακή ζώνη του Αλμυρού. Έχει προταθεί ήδη στο Γ.Π.Σ. η δημιουργία ενιαίου οικισμού στην Παραλία Αλμυρού και Ευξεινουπόλεως καθώς και η δημιουργία οικισμού στον Παλαιό Πλάτανο. Δεν θα πρέπει επίσης να παραληφθεί και ο ήδη οριοθετημένος οικισμός «Χοροστάσι».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το