Photo Gallery, Τοπικά

Οι νέες ρυθμίσεις για το κυκλοφοριακό

Ποιες αλλαγές προβλέπονται στην πρόταση του Δήμου Βόλου



Καρατόμηση αντιδημάρχου Η. Ξηρακιά από τον Π. Σκοτινιώτη

Η αποκλειστική δημοσίευση στη «Θ» της πρότασης της δημοτικής αρχής του Βόλου για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, οδήγησε στην «καρατόμηση» του αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Ηλία Ξηρακιά.

Ο δήμαρχος Βόλου κ. Πάνος Σκοτινιώτης ενοχλήθηκε για τη «διαρροή» της πρότασης, για το περιεχόμενο της οποίας ήταν ενημερωμένη όλη η Εκτελεστική Επιτροπή και χθες το πρωί ζήτησε από τα μέλη της που συμμετείχαν στη σύσκεψη για το κυκλοφοριακό, να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να αποκαλύψουν ποιος συνομίλησε με την εφημερίδα.

Ο κ. Ξηρακιάς ανέλαβε την ευθύνη, παρότι στο πλαίσιο του ρεπορτάζ η «Θ» μίλησε με πολλά από τα μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής, είχε ήδη την πληροφορία, την οποία ο αντιδήμαρχος επιβεβαίωσε και παρ’ όλα αυτά κατέθεσε την παραίτησή του για λόγους ευθιξίας, η οποία έγινε αμέσως αποδεκτή.

Το πρόσωπο που θα αντικαταστήσει τον κ. Ξηρακιά δεν έχει ανακοινωθεί.

Τη σφοδρή ενόχλησή του εξέφρασε χθες το πρωί ο δήμαρχος Βόλου για τη δημοσιοποίηση της πρότασης της δημοτικής αρχής για το κυκλοφοριακό, σε όλους τους αντιδημάρχους που συμμετείχαν στην Εκτελεστική Επιτροπή.

Κάλεσε να αναλάβει την πολιτική ευθύνη του το πρόσωπο που ενημέρωσε τη «Θ» και αμέσως έσπευσε να το πράξει ο αντιδήμαρχος κ. Η. Ξηρακιάς, του οποίου η παραίτηση έγινε αμέσως αποδεκτή.

«Πρόθεση της δημοτικής αρχής ήταν η παρουσίαση της πρότασης να γίνει κατά τη διάρκεια σύσκεψης, με τη παρουσία των τοπικών ΜΜΕ και των εμπλεκομένων φορέων. Ωστόσο, μετά από τη διαρροή σε τοπική εφημερίδα του μεγαλύτερου μέρους αυτής, η συγκεκριμένη συνάντηση θα πραγματοποιηθεί σε μεταγενέστερη φάση του διαλόγου. Σημειώνεται ότι την πολιτική ευθύνη της διαρροής ανέλαβε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Ηλίας Ξηρακιάς, ο οποίος, μετά και από επικοινωνία με τον Δήμαρχο, υπέβαλε την παραίτησή του που έγινε αποδεκτή. Ο κ. Σκοτινιώτης εξήρε το γεγονός ότι ο κ. Ξηρακιάς ανέλαβε με παρρησία την πολιτική ευθύνη και τόνισε ότι η εμπειρία και οι γνώσεις του θα αξιοποιηθούν στο πλαίσιο της ομάδας πλειοψηφίας και του πολύπλευρου έργου της Δημοτικής Αρχής», τονίζεται σε ανακοίνωση που εκδόθηκε χθες από το γραφείο του κ. Σκοτινιώτη.

Η επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, κ. Ζέττα Μακρή, ερωτηθείσα μετά την παραίτηση του κ. Ηλία Ξηρακιά, έκανε την παρακάτω δήλωση: «Είναι ένα δυσάρεστο εσωτερικό θέμα της ομάδας Σκοτινιώτη».

Σε δημόσια διαβούλευση

το κυκλοφοριακό

Η δημοτική αρχή Βόλου θέτει σε δημόσια διαβούλευση την πρότασή της για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον κεντρικό ιστό του Βόλου, την οποία επεξεργάστηκε η Εκτελεστική Επιτροπή, με στόχο τη βελτίωση των μετακινήσεων στην πόλη και τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Όπως τονίζει ο Δήμαρχος κ. Πάνος Σκοτινιώτης, «με τη δημοσιοποίηση της πρότασης ξεκινά για ένα δίμηνο ευρύτατος διάλογος, στον οποίο δικαιούνται και οφείλουν να συμμετέχουν οι δημότες του ενιαίου πλέον Δήμου Βόλου, συλλογικότητες και φορείς της περιοχής, προκειμένου να καταθέσουν τις απόψεις, προτάσεις και παρατηρήσεις τους πριν από τη λήψη των τελικών αποφάσεων για ένα τόσο κρίσιμο ζήτημα όπως το κυκλοφοριακό. Όλοι βιώνουμε στην πόλη μας μια κατάσταση ιδιαιτέρως επιβαρυντική για την ποιότητα ζωής. Δεν υπάρχουν πλέον άλλα περιθώρια για ολιγωρία. Οφείλουμε, αντίθετα, με αίσθημα ευθύνης απέναντι στην πόλη και τους πολίτες, να τολμήσουμε μέτρα που αλλάζουν τις συνήθειές μας».

Υπογειοποίηση της Παγασών

– Νέο διοικητικό κέντρο

Στην πρόταση εκτός από τα έργα του περιφερειακού που πρέπει να ολοκληρωθούν, περιλαμβάνεται σε δεύτερο στάδιο η υπογειοποίηση της οδού Παγασών στο Σιδηροδρομικό Σταθμό, με στόχο την ενεργοποίηση του δακτυλίου Παγασών-Αναλήψεως-Αγ.Δημητρίου.

Στους στόχους της δημοτικής αρχής είναι η αποκέντρωση των διοικητικών υπηρεσιών, πολλές από τις οποίες έχουν υπερτοπική ακτινοβολία καθώς απευθύνονται στο σύνολο του Νομού Μαγνησίας. Στην κατεύθυνση αυτή προτείνεται η δημιουργία Νέου Διοικητικού Κέντρου είτε στην περιοχή Χορμοβέικων, μεταξύ περιφερειακής οδού και Αγ. Παρασκευής, είτε στην έκταση του Στρατοπέδου Γεωργούλα στη Νέα Ιωνία.

Ο δακτύλιος

Προτείνεται η καθιέρωση δακτυλίου δρόμων μεταξύ των οδών Μαυροκορδάτου – Γαλλίας – Κοραή – Ιάσονος (περιλαμβανομένων). Σύμφωνα με το μέτρο αυτό στις καθημερινές θα επιτρέπεται η κυκλοφορία εντός του δακτυλίου των δρόμων που περιλαμβάνει, μόνο για τα αυτοκίνητα των οποίων ο αριθμός κυκλοφορίας τελειώνει σε μονό αριθμό ή μόνο για τα αυτοκίνητα των οποίων ο αριθμός λήγει σε ζυγό αριθμό, ανάλογα με το αν ο αριθμός της ημέρας του μήνα είναι αντίστοιχα μονός ή ζυγός. Τα όρια του δακτυλίου θα προσδιοριστούν με ειδική σήμανση, που θα τοποθετηθεί στους δρόμους εισόδου.

Προτείνεται να μείνει εκτός δακτυλίου το τμήμα της οδού Αργοναυτών μέχρι το ύψος της οδού Ιωλκού, για την εξυπηρέτηση του επιβατικού λιμανιού, αλλά και κάποιου πολίτη ο οποίος έχει ανυπέρβλητη ανάγκη να κατέβει στο κέντρο της πόλης με αυτοκίνητο που δεν κυκλοφορεί λόγω δακτυλίου και ο οποίος θα μπορεί, κινούμενος περιμετρικά, να φθάνει, μέσω της οδού Αργοναυτών, στο πάρκιν του λιμανιού.

Το μέτρο του δακτυλίου θα ισχύει κάθε ημέρα από ώρα 08:00 έως 22:00.

Το μέτρο του δακτυλίου δεν θα ισχύει από Σάββατο ώρα 15:00 έως τη Δευτέρα ώρα 07:00.

Τo μέτρο του δακτυλίου αναστέλλεται από 15 Ιουλίου έως 15 Σεπτεμβρίου.

Εξαιρούνται του μέτρου τα Μ.Μ.Μ και τα TAXI, η πρόσβαση των οποίων θα είναι ελεύθερη όλες τις ημέρες και τις ώρες.

Το μέτρο του δακτυλίου δεν ισχύει επίσης για: α) αυτοκίνητα χρηστών με αναπηρία, β) υβριδικά αυτοκίνητα, γ) ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, δ) αυτοκίνητα που αποδεδειγμένα μετακινούνται με οχηματαγωγό πλοίο.

Εντός του δακτυλίου μπορεί να απαγορεύεται και τελείως η κυκλοφορία οχημάτων, όταν η ατμοσφαιρική ρύπανση του πολεοδομικού συγκροτήματος ξεπερνάει το όριο επιφυλακής, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τις μετρήσεις του σταθμού του ΥΠΕΚΑ.

Δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας

Οριοθέτηση ζώνης ήπιας κυκλοφορίας στο εμπορικό κέντρο, μεταξύ των οδών Γαμβέτα – 28ης Οκτωβρίου (Αλεξάνδρας) – Χατζηαργύρη – Αργοναυτών (περιλαμβανομένων). για τη διευκόλυνση πεζών, αναπήρων και ποδηλάτων, με όριο ταχύτητας τα 30 χιλ. για όλους τους δρόμους πλην των κεντρικών συλλεκτηρίων (Δημητριάδος, Ιάσονος, Κ. Καρτάλη, Ιωλκού).

Η επέκταση των δρόμων ήπιας κυκλοφορίας δεν σημαίνει αυτονόητα κατάργηση θέσεων στάθμευσης, αφού η μετατροπή τους σε ήπιας κυκλοφορίας μπορεί να γίνει με τρόπο που θα επιτρέπει να προβλεφθούν θέσεις στάθμευσης ειδικά για τους μονίμους κατοίκους.

Μεσοπρόθεσμος στόχος, το σύνολο της διαμπερούς οριζόντιας κυκλοφορίας που σήμερα γίνεται στην παραλιακή ζώνη (Δημητριάδος – Ιάσονος), να μεταφερθεί στον περιφερειακό, με κάθετες συνδέσεις και ήπια κυκλοφορία προς τις κεντρικές περιοχές της πόλης.

Σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης

Θα εξεταστούν διαφορετικά συστήματα ελεγχόμενης στάθμευσης, χωρίς παρκόμετρα, ενδεχομένως με κάρτες χρονοχρέωσης, που θα πωλούνται από διάφορα σημεία στην πόλη (περίπτερα, δημοτικά καταστήματα κ.λπ.).

Προτείνεται η επέκταση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στις οδούς Δημητριάδος – Ιάσονος – Ιωλκού, όπου να επιτρέπεται η στάθμευση στους χώρους που θα καθοριστεί, με ανώτατο όριο τη μία (1) ώρα, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η ανανέωση των θέσεων στάθμευσης.

Πλαστικά κολονάκια -κορύνες

-πλαστικοί οριοδείκτες

Προτείνεται να διατηρηθούν οι κορύνες στη λεωφόρο Λαμπράκη, όπου η τοποθέτησή τους κατά κοινή ομολογία έχει βοηθήσει σημαντικά την κυκλοφορία. Θα πρέπει, παράλληλα, να υπάρξει διαγράμμιση με κίτρινο χρώμα ή «μάτια γάτας» στη διπλή διαχωριστική γραμμή.

Για τους ίδιους λόγους προτείνεται να διατηρηθούν οι κορύνες και στην οδό Πολυμέρη, στο ύψος του Νοσοκομείου.

Όσον αφορά τις κορύνες στις οδούς Κ. Καρτάλη, Ιωλκού και Ιάσονος, προτείνεται να διατηρηθούν μέχρις ότου δοκιμαστεί η αποτελεσματικότητα του δακτυλίου και των μέτρων αστυνόμευσης. Αν αυτά αποδειχθούν αποτελεσματικά, τότε μπορούμε να προχωρήσουμε στην αφαίρεσή τους.

Νέοι χώροι στάθμευσης

μόνον εκτός δακτυλίου

Στην περιοχή εκτός του δακτυλίου, προτείνεται, από τη μελέτη αναθεώρησης του ΓΠΣ, η κατασκευή νέου υπόγειου κτιρίου στάθμευσης οχημάτων, καθώς και υπαίθριος σταθμός ΙΧ αυτοκινήτων, στην προοπτική η προβλήτα 1 του λιμανιού να μετατραπεί σε επιβατική προβλήτα και τα υφιστάμενα κτίρια μεταξύ αυτού και της Λεωφόρου Λαμπράκη να αξιοποιηθούν για τη δημιουργία Ζώνης Εμπορίου, Αναψυχής και Εστίασης (ζώνη «Τελωνείου») και Ζώνης Πολιτιστικών Δραστηριοτήτων (ζώνη «Σιλό») και προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι παραπάνω δραστηριότητες.

Άμεση μετεγκατάσταση

δημόσιων υπηρεσιών

Απαιτείται η άμεση μετεγκατάσταση ορισμένων δημόσιων υπηρεσιών, η μεταφορά των οποίων θα ανακουφίσει σημαντικά το κέντρο της πόλης. Αυτό αφορά την Πυροσβεστική Υπηρεσία (πολύ κοντά στο να βρεθεί η πρόσφορη λύση) και την Αστυνομία (είναι έτοιμο προς δημοπράτηση το νέο Αστυνομικό Μέγαρο στο Αλιβέρι Νέας Ιωνίας).

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το