Κάθε μέρα παντού

««Ναι» στην αξιολόγηση υπό όρους»

Απόστολος Μούσιος, πρόεδρος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Μαγνησίας

Το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας. Το περιεχόμενο του κειμένου αυτού, αποτελεί μέρος της ευρύτερης στρατηγικής για την αξιολόγηση, που αφορά στο σύνολο των εκπαιδευτικών διαδικασιών. «Τασσόμαστε υπέρ της αξιολόγησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του ίδιου του εκπαιδευτικού, υπό όρους όμως» σχολιάζει ο κ. Απόστολος Μούσιος, πρόεδρος Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Μαγνησίας.

Βασικός σκοπός της αξιολόγησης, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, είναι η βελτίωση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας της εκπαίδευσης, η ορθολογική διαχείριση των πόρων, η κατάλληλη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, η υποστήριξη της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών και η ανάπτυξη σχέσεων και δικτύων συνεργασίας, μεταξύ των συντελεστών της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Τελικός στόχος της αξιολόγησης είναι η ανταπόκριση του εκπαιδευτικού συστήματος, στις αυξανόμενες απαιτήσεις της εκπαίδευσης, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.

«Πρέπει να τονίσουμε καταρχήν πως η εκπαιδευτική κοινότητα τάσσεται υπέρ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, αλλά και της αξιολόγησης του ίδιου του εκπαιδευτικού. Όμως, δεν πρέπει να λαμβάνεται υπόψη μία έκθεση αξιολόγησης και αυτή να σχετίζεται με τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη του εκπαιδευτικού» σημειώνει ο κ. Μούσιος.

Το παραπάνω συνδέεται άμεσα με το Ν. 4024/11 που ψηφίστηκε και στον οποίο υπάρχουν ταυτόχρονα και ποσοστώσεις για να μεταβεί ο κάθε εκπαιδευτικός από τον ένα βαθμό στον άλλο (υπάρχουν έξι βαθμοί). Συγκεκριμένα, από το βαθμό Α στο βαθμό Β θα μπορεί να μεταβεί το 20% των εκπαιδευτικών. Αν, για παράδειγμα, σε ένα σχολείο υπάρχουν δέκα εκπαιδευτικοί που είναι άριστοι, βαθμό Α θα πάρουν μόνο οι δύο.

Το κύριο ζήτημα που προκύπτει είναι το πώς, αλλά και το ποιοι θα αξιολογούν τους εκπαιδευτικούς. «Αυτό που προτείνουμε εμείς είναι η αξιολόγηση να γίνεται από συλλογικά όργανα και όχι μονοπρόσωπα, ώστε να διασφαλίζεται η αντικειμενικότητα» υπογραμμίζει ο κ. Μούσιος και προσθέτει πως «η Πολιτεία θέλει να αποκρύψει τις δικές της ευθύνες που ταλανίζουν το εκπαιδευτικό σύστημα όλα αυτά τα χρόνια και με νόμους στοχοποιεί τους εκπαιδευτικούς, λέγοντας πως για όλα τα δεινά φταίμε εμείς».

Να σημειωθεί πως στο τέλος κάθε χρονιάς πραγματοποιείται αξιολόγηση της εκάστοτε σχολικής μονάδας σχετικά με τα εποπτικά μέσα, τις κτιριακές εγκαταστάσεις, τις αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, όμως «τελικά δεν παρατηρείται καμία βελτίωση, καθώς σε όλα τα παραπάνω υπάρχουν ελλείψεις».

Αυτό που φοβούνται περισσότερο οι εκπαιδευτικοί είναι μήπως τελικά η αξιολόγηση λειτουργήσει ως «δούρειος ίππος ώστε να γίνουν απολύσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα. Για εμάς, τελικά, η αξιολόγηση θα πρέπει να είναι ένας ανατροφοδοτικός μηχανισμός εκπαιδευτικής διαδικασίας και όχι να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα» υποστηρίζει ο κ. Μούσιος.

Αυτό που ο ίδιος χαρακτηρίζει ως ιδιαίτερα λυπηρό είναι «που δεν δίνεται ευκαιρία στις εκπαιδευτικές κοινότητες για διάλογο». «Δεν γίνεται πρώτα να δίνεται κάτι στη δημοσιότητα κι έπειτα καλούνται οι συνδικαλιστικές οργανώσεις του κλάδου να πουν τη γνώμη τους» διευκρινίζει ο πρόεδρος Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Μαγνησίας.

Για να προχωρήσουν οι εκπαιδευτικοί σε διάλογο με το υπουργείο Παιδείας, πάντως, θα πρέπει να υπάρξουν δύο προϋποθέσεις, σύμφωνα με τον ίδιο. Πρώτον να καταργηθούν οι ποσοστώσεις από βαθμό σε βαθμό και δεύτερο να υπάρχει ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη του εκπαιδευτικού.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το