Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

«Μποτιλιάρισμα» στα ΚΤΕΟ από δίκυκλα

Από τη Δευτέρα 8 Απριλίου τσουχτερά πρόστιμα στα ανέλεγκτα άνω των 50 κυβικών
Από τη Δευτέρα 8 Απριλίου τσουχτερά πρόστιμα στα ανέλεγκτα άνω των 50 κυβικών

Ο χαμός γίνεται τις τελευταίες ημέρες στα δύο ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (το Συνεταιριστικό και το ΚΤΕΟ Θεσσαλίας), τα οποία διαθέτουν γραμμές τεχνικού ελέγχου δικύκλων, από μοτοσικλετιστές, που θέλουν να ελέγξουν τα οχήματά τους. Αιτία το ότι από την ερχόμενη Δευτέρα 8 Απριλίου, όλα τα δίκυκλα άνω των 50 κυβικών, που είναι άνω της 4ετίας και δεν έχουν το πιστοποιητικό ΚΤΕΟ, θα πληρώνουν πρόστιμα. Όσοι συλλαμβάνονται από την Τροχαία, θα πληρώνουν πρόστιμο 400 ευρώ και όχι μόνον…

Δεκάδες μοτοσικλετιστές προσέρχονται καθημερινά τις τελευταίες ημέρες στα δύο ιδιωτικά ΚΤΕΟ του Βόλου, που διαθέτουν γραμμές τεχνικού ελέγχου δικύκλων, προκειμένου να ελέγξουν τα δίκυκλά τους και να αποκτήσουν το σχετικό πιστοποιητικό, πριν αναγκαστούν να πληρώσουν πρόστιμο. Εφόσον ο μοτοσικλετιστής, με δίκυκλο άνω της 4ετίας, συλληφθεί χωρίς πιστοποιητικό ΚΤΕΟ, τότε κινδυνεύει με πρόστιμο 400 ευρώ, το οποίο αν πληρώσει εντός δέκα ημερών, τότε αυτό μειώνεται στα 50 ευρώ.

Πρόκειται για δίκυκλα άνω των 50 κυβικών, που έχουν άδεια κυκλοφορίας από τη Διεύθυνση Συγκοινωνιών και όχι από την Τροχαία, όπως συμβαίνει με τα δίκυκλα (μοτοποδήλατα) κάτω των 50 κυβικών, τα οποία θα κληθούν για έλεγχο από ΚΤΕΟ στο μέλλον.

Σημειώνεται ότι από πέρυσι τον Απρίλιο έχουν προσκληθεί, από την Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας για έλεγχο από ΚΤΕΟ, όλα τα δίκυκλα άνω των 50 κυβικών, ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας τους, που είχαν άδεια κυκλοφορίας από την 1-1-1992 μέχρι 10-1-2008. Η προθεσμία διενέργειας του τεχνικού ελέγχου έληξε στις 31 Αυγούστου 2012, ενώ από την ερχόμενη Δευτέρα όσοι συλλαμβάνονται, θα πληρώνουν τσουχτερά πρόστιμα. Εξαιρούνται φυσικά τα δίκυκλα μέχρι 4ετίας, με άδεια κυκλοφορίας από το 2009 και μετά.

Το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου δικύκλου ισχύει για δύο χρόνια και η κάρτα θορύβου για ένα χρόνο, με το κόστος ελέγχου πιστοποίησης να ανέρχεται σε 20,33 ευρώ.

Από τον τεχνικό έλεγχο εξαιρούνται τα δίκυκλα που έχουν άδεια κυκλοφορίας από την Τροχαία και τα δίκυκλα με τρεις ή τέσσερις τροχούς.

Τα τέλη εκπροθέσμων ελέγχων δικύκλων είναι εξής: α) Έως 1 μήνα καθυστέρηση 10 ευρώ (50%), β) 1-6 μήνες 20 ευρώ (100%), γ) 6 μήνες και πάνω 41 ευρώ (200%).

Ο αρχικός τεχνικός έλεγχος του οχήματος από ΚΤΕΟ γίνεται με τη συμπλήρωση τεσσάρων ετών από την ημερομηνία της έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας, ενώ κατόπιν γίνεται κάθε δύο χρόνια από τον αρχικό έλεγχο.

«Καθημερινά έρχονται για έλεγχο δεκάδες δίκυκλα, γιατί από Δευτέρα θα πέφτουν πρόστιμα», επισημαίνει ο κ. Αλ. Πλαστάρας, του συνεταιριστικού ΚΤΕΟ Μαγνησίας.

Ο τεχνικός έλεγχος των δικύκλων περιλαμβάνει έλεγχο καυσαερίων, έλεγχο φώτων, οπτικό έλεγχο για τυχόν διαρροές, φθαρμένα ελαστικά κ.λπ., έλεγχο θορύβου, για τον οποίο γίνεται και η προμήθεια σχετικής κάρτας θορύβου και έλεγχο φρένων.

«Η κίνηση είναι αυξημένη λόγω των ελέγχων της Τροχαίας και των τσουχτερών προστίμων από την ερχόμενη Δευτέρα», σημειώνει ο κ. Θ. Βουλγαράκης από το ιδιωτικό ΚΤΕΟ Θεσσαλίας.

Νέα πρόστιμα για τα εκπρόθεσμα οχήματα

Πάντως από την ερχόμενη Δευτέρα 8 Απριλίου θα ισχύουν νέες μειωμένες τιμές στους εκπρόθεσμους ελέγχους βάσει του ΦΕΚ 501/Β’/5-3-13 για όλα τα ΙΧ οχήματα ως εξής: Εκπρόθεσμα μέχρι ένα μήνα 16 ευρώ, από ένα μέχρι 6 μήνες 33 ευρώ και από 6 μήνες και πάνω 65 ευρώ. Για τα εκπρόθεσμα ΙΧ εκπαιδευτικά οχήματα 15, 31 και 62 ευρώ αντίστοιχα και για τα εκπρόθεσμα ΙΧ φορτηγά οχήματα 20, 39 και 78 ευρώ αντίστοιχα. Ο επανέλεγχος μετά την παρέλευση 30 ημερών θα κοστίζει για τα ΙΧ 4 ευρώ, για τα ΙΧ εκπαιδευτικά 3 ευρώ και για τα ΙΧ φορτηγά 5 ευρώ.

Για τα οχήματα που πρέπει να πραγματοποιήσουν τον αρχικό ή περιοδικό τεχνικό έλεγχο, παραμένουν οι επτά ημέρες περιθώριο χωρίς πρόστιμο. Ακολούθως μισό πρόστιμο θα καταβάλλεται πλέον για 30 ημέρες μετά τη λήξη. Για τους επόμενους έξι μήνες το πρόστιμο είναι ολόκληρο, ενώ πλέον μετά το πέρας των έξι μηνών το ολόκληρο πρόστιμο διπλασιάζεται. Όταν το όχημα παρουσιάσει σοβαρές ελλείψεις (επανέλεγχος), ο νόμος του παρέχει το δικαίωμα να τις τακτοποιήσει εντός 30 ημερών. Μετά το πέρας αυτού του διαστήματος και για ένα μήνα επιβαρύνεται με πρόστιμο. Εάν παρέλθουν δύο μήνες από την ημερομηνία ελέγχου και δεν έχει προσέλθει το όχημα για επανέλεγχο, τότε διενεργείται ολοκληρωτικός τεχνικός έλεγχος και επιβαρύνεται με μισό πρόστιμο για διάστημα έξι μηνών, μετά τους έξι μήνες και ώς τη συμπλήρωση εντός έτους επιβαρύνεται με ολόκληρο πρόστιμο και μετά τη συμπλήρωση του ενός έτους το πρόστιμο διπλασιάζεται.

Όπως αναφέρει η αρμόδια του ΙΚΤΕΟ Μαγνησίας κ. Αλεξάνδρα Κορδίστα από την ερχόμενη Δευτέρα 8 Απριλίου τα πρόστιμα για τα εκπρόθεσμα μειώνονται.

Σημειώνεται ότι το πρόστιμο για ανέλεγκτο όχημα είναι 400 ευρώ και για μη ύπαρξη κάρτας ελέγχου καυσαερίων 200 ευρώ.

Εφόσον ο ιδιοκτήτης του οχήματος ελέγξει το όχημά του σε ΚΤΕΟ εντός δέκα ημερών και προσκομίσει το Δελτίο στην Τροχαία, τότε το πρόστιμο των 400 ευρώ μειώνεται σε 50 ευρώ.

Εξάλλου όπως είναι γνωστό, τα Δελτία από ΚΤΕΟ που εκδίδονται ανά διετία, επέχουν θέση και κάρτας ελέγχου καυσαερίων για ένα όμως έτος από την έκδοσή τους. Τον επόμενο χρόνο μετά τον έλεγχο από το ΚΤΕΟ, το όχημα πρέπει να λάβει κάρτα ελέγχου καυσαερίων.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το