Τοπικά

«Μπλακ άουτ» στις ενοικιάσεις ΙΧ και δικύκλων

 Σε δύσκολη θέση βρίσκονται τα γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων και δικύκλων στη Μαγνησία, καθώς με βάση τη νέα νομοθεσία, καλούνται να ασφαλίζουν τα οχήματα που εκμισθώνουν για όλο το χρόνο, χωρίς ωστόσο να τα χρησιμοποιούν δώδεκα μήνες…
Σε δύσκολη θέση βρίσκονται τα γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων και δικύκλων στη Μαγνησία, καθώς με βάση τη νέα νομοθεσία, καλούνται να ασφαλίζουν τα οχήματα που εκμισθώνουν για όλο το χρόνο, χωρίς ωστόσο να τα χρησιμοποιούν δώδεκα μήνες…

 

Σε δύσκολη θέση βρίσκονται τα γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων και δικύκλων στη Μαγνησία, καθώς με βάση τη νέα νομοθεσία, καλούνται να ασφαλίζουν τα οχήματα που εκμισθώνουν για όλο το χρόνο, χωρίς ωστόσο να τα χρησιμοποιούν δώδεκα μήνες… Μέχρι σήμερα οι καταστηματάρχες ασφάλιζαν τα οχήματά τους μόνον για τους καλοκαιρινούς μήνες, ενώ κρατούσαν ελάχιστα ασφαλισμένα 12 μήνες, για την εξυπηρέτηση των ελαχίστων πελατών το χειμώνα.

Οι ιδιοκτήτες των γραφείων ενοικίασης σκοπεύουν να προχωρήσουν, αν δεν το έχουν πράξει ήδη, σε κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας των οχημάτων τους, μετά την ισχύ του νόμου, σύμφωνα με τον οποίο, επιβάλλονται πρόστιμα σε όλα τα ανασφάλιστα οχήματα, ανεξαρτήτως από το αν κινούνται ή όχι. Οι επιχειρηματίες «rent a car» προσανατολίζονται να καταθέσουν τις πινακίδες μεγάλου μέρους των αυτοκινήτων, που εκμισθώνουν, μετά τη λήξη της καλοκαιρινής περιόδου, καθώς δηλώνουν οικονομική αδυναμία να αντέξουν το κόστος ασφάλισής τους.

Οι ιδιοκτήτες θεωρούν πως πρέπει να εξαιρεθούν τα ενοικιαζόμενα από τη ρύθμιση που αφορά στα υπόλοιπα ανασφάλιστα οχήματα, επισημαίνοντας ότι το κόστος για την ασφάλισή τους όλο το έτος σημαίνει νέο οικονομικό «χτύπημα» στον κλάδο. Υπολογίζεται ότι η επιβάρυνση είναι 350-400 ευρώ ανά εξάμηνο.

«Όσοι δεν έχουν κύκλο εργασιών όλο το χρόνο, γιατί να ασφαλίζουν τα αυτοκίνητα;» σημειώνει ο ιδιοκτήτης γραφείου ενοικίασης οχημάτων του Βόλου κ. Ντ. Θεοφανίδης. «Τα ασφαλίζουμε από 15 Απριλίου μέχρι 15 Οκτωβρίου, οπότε είναι και η καλοκαιρινή τουριστική περίοδος και έχουμε 300 αυτοκίνητα σε Βόλο, Λάρισα, Σκιάθο και Σκόπελο. Τέλη Σεπτεμβρίου θα πρέπει να γνωρίζουμε πόσα θα πρέπει να αφήσουμε με πινακίδες κυκλοφορίας και τα υπόλοιπα να τα αποσύρουμε. Πρέπει να αφήσουμε 30 ασφαλισμένα οχήματα. Ή έχεις αυτοκίνητα με ασφάλιση ή όχι. Αυτό φυσικά δεν ενδιαφέρει τις μεγάλες εταιρίες ενοικίασης οχημάτων, με 30.000-40.000 οχήματα. Το ίδιο συμβαίνει και με τα δίκυκλα. Έχουμε άλλα 300. Σε αυτά δεν αφαιρούσαμε πινακίδες. Αυτό φυσικά εξυπηρετεί τις ασφαλιστικές εταιρίες κι εμείς μπαίνουμε σε άλλα έξοδα. Αναγκαστικά θα μειώσουμε το στόλο των οχημάτων και δεν θα ασφαλίζουμε πολλά οχήματα, ενώ θα αναγκαστούμε να καταθέσουμε όλες τις πινακίδες», αναφέρει ο κ. Θεοφανίδης.

Οι ιδιοκτήτες ενοικιαζομένων οχημάτων εκφράζουν τις διαμαρτυρίες τους, γιατί δεν έγινε κανένας διαχωρισμός από το νόμο, ανάμεσα στα ενοικιαζόμενα και τα υπόλοιπα επιβατικά οχήματα.

Βασικό αίτημα του κλάδου είναι να αναγνωριστεί η εποχικότητα των συγκεκριμένων επιχειρήσεων, έτσι ώστε να μην πληρώνουν ασφάλιστρα κατά τη χειμερινή περίοδο, οπότε τα οχήματά τους είναι παροπλισμένα. «Η λύση δεν είναι να πηγαινοερχόμαστε στις Εφορίες, όταν τελειώνει το καλοκαίρι και όταν έρχεται πάλι, για να καταθέτουμε και να ξαναπαίρνουμε τις πινακίδες», σημειώνει ιδιοκτήτρια γραφείου ενοικίασης οχημάτων του Βόλου. «Πρέπει να υπάρξει μια μόνιμη ρύθμιση για τα ενοικιαζόμενα οχήματα».

Τα ασφάλιστρα για ένα χρόνο θα αποτελέσουν τη χαριστική βολή για τα γραφεία ενοικίασης οχημάτων, τα οποία έχουν δει τους τζίρους τους να μειώνονται δραματικά λόγω της κρίσης. Φέτος μάλιστα το καλοκαίρι επιχειρήσεις του είδους δεν θα λειτουργήσουν στα νησιά των Βορείων Σποράδων ή δεν θα προσφέρουν μεγάλο αριθμό οχημάτων προς ενοικίαση.

«Πέραν των ασφαλίστρων έχουμε τώρα και το ΚΤΕΟ για τα δίκυκλα. Αναγκαζόμαστε να περάσουμε ΚΤΕΟ τα εκατοντάδες δίκυκλα που έχουμε, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε κόστος και ταλαιπωρία», προσθέτει ο κ. Θεοφανίδης.

Σύμφωνα με το νόμο, η ΓΓΠΣ του υπουργείου Οικονομικών αποστέλλει «ραβασάκια» και ζητεί εντός οκτώ ημερών την ασφάλιση του οχήματος και την πληρωμή πρόστιμου 250 ευρώ. Αν οι κάτοχοι των οχημάτων δεν προσέλθουν οικειοθελώς, τότε το πρόστιμο είναι 500 ευρώ για ΙΧ, 1.000 ευρώ για φορτηγά και 250 ευρώ για μοτοσικλέτες.

Σε περίπτωση που ένα ανασφάλιστο αυτοκίνητο εμπλακεί σε ατύχημα, προβλέπεται αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας για δύο χρόνια και σε περίπτωση υποτροπής για τρία χρόνια.

Για την έκδοση του ασφαλιστήριου συμβολαίου απαιτείται η προσκόμιση στην ασφαλιστική εταιρεία της επιστολής και παράβολου υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου 250 ευρώ. Σε περίπτωση που εντός της προθεσμίας το όχημα δεν ασφαλιστεί, η ΓΓΠΣ αποστέλλει τα στοιχεία του στην αρμόδια Αστυνομική Αρχή του τόπου διαμονής του ιδιοκτήτη του. Η διαδικασία αυτή θα επαναλαμβάνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα και δύο φορές τον χρόνο. Εάν εντοπιστεί ανασφάλιστο ΙΧ ή μοτό, προβλέπονται αυστηρές ποινές: Αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού, της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων για δέκα ημέρες. Σε περίπτωση πρόκλησης ατυχήματος από ανασφάλιστο όχημα αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας για δύο χρόνια. Αν ο ιδιοκτήτης είναι υπότροπος, για τρία χρόνια. Για την επιστροφή των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας απαιτείται η προσκόμιση του σήματος ασφάλισης.

Χρηματικό πρόστιμο 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και 250 ευρώ για τα δίκυκλα. Τέλος, θα πρέπει να τονιστεί πως όλοι οι ιδιοκτήτες είναι υποχρεωμένοι να ασφαλίσουν τα οχήματά τους εκτός κι αν έχουν παραδώσει τις πινακίδες τους στην Εφορία και τα έχουν θέσει έτσι σε ακινησία.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το