Photo Gallery, Πολιτική

Μονά-ζυγά στο κέντρο του Βόλου

Πρόταση της Εκτελεστικής Επιτροπής του δήμου για «δακτύλιο» και επέκταση της ζώνης ήπιας κυκλοφορίας

Ανοίγει ουσιαστικά ο δημόσιος διάλογος με φορείς και πολίτες για το κυκλοφοριακό

Πρόταση για εφαρμογή δακτυλίου στην πόλη του Βόλου που θα περικλείεται μεταξύ των οδών Δημητριάδος, Ιάσονος, Καρτάλη, Ιωλκού, Κοραή, καταθέτει η Εκτελεστική Επιτροπή του δήμου για λύση στο κυκλοφοριακό, καθώς επίσης και οριοθέτηση ζώνης ήπιας κυκλοφορίας, πάντα στο κέντρο.

Με την προχθεσινή απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής ανοίγει ουσιαστικά ο δημόσιος διάλογος με φορείς και πολίτες για το κυκλοφοριακό της πόλης, που αφορά το σύνολο των αστικών μετακινήσεων, με πρόταση και για εφαρμογή δακτυλίου, με μονά – ζυγά ώστε να «αναπνεύσει» η πόλη από τα αυτοκίνητα και την ρύπανση που προκαλούν.

Μια από τις κεντρικές προτάσεις είναι να οριοθετηθεί ζώνη ήπιας κυκλοφορίας μεταξύ των οδών Φιλελλήνων – Α. Γαζή – Μεταμορφώσεως – Αργοναυτών για τη διευκόλυνση πεζών και ποδηλάτου με όριο ταχύτητας τα 30 χιλιόμετρα για όλους τους δρόμους πλην της Δημητριάδος, Ιάσονος, Καρτάλη, Ιωλκού, Κοραή με δοκιμαστική εισαγωγή του μέτρου της εκ περιτροπής κυκλοφορίας στον συγκεκριμένο δακτύλιο.

Όπως τονίστηκε στην προχθεσινή συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής το σύνθημα θα είναι «ανατροπή» της κατάστασης που επικρατεί σήμερα στην πόλη.

Στον δημόσιο διάλογο τίθεται και η προσωρινή απομάκρυνση των κορυνών από τους δρόμους, αλλά και οι αλλαγές στους ποδηλατοδρόμους.

Ρεπορτάζ: Κατερίνα Τασσοπούλου

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά τα μέτρα που θα ληφθούν χωρίζονται σε τρεις άξονες και συγκεκριμένα σε άμεσα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.

Στα άμεσα μέτρα προτείνεται τα βαριά οχήματα του λιμανιού να οδηγηθούν εκτός πόλης με τη λειτουργία τη νέας εισόδου-εξόδου του λιμανιού στον κόμβο του βιολογικού, θέση «Μπουρμπουλήθρα».

Τέλος θα πάρει η αυθαιρεσία με τις φορτοεκφορτώσεις εμπορευμάτων σε καταστήματα της πόλης σύμφωνα με πληροφορίες.

Όπως εξήγησε μέλος της δημοτικής αρχής θα υπάρξει επέκταση της υπάρχουσας απόφασης με ψήφιση νέας κανονιστικής διάταξης η οποία θα περιλαμβάνει πρόστιμα όχι μόνο στους φορτοεκφορτωτές αλλά και στους καταστηματάρχες.

Τα φορτηγά – πάνω από κάποιους τόνους – θα κινούνται υποχρεωτικά από τον περιφερειακό και η δημοτική αρχή εκτιμά ότι σε διάστημα έξι μηνών μπορεί να υπάρξει πλήρης εκτροπή της κυκλοφορίας από την Δημητριάδος και την Ιάσονος στον περιφερειακό με κάθετες συνδέσεις και ήπια κυκλοφορία προς τις κεντρικές περιοχές του Βόλου.

Στα πεζοδρόμια και στους πεζόδρομους θα τοποθετηθούν κολονάκια ή κάγκελα για την αποτροπή της παράνομης στάθμευσης, ενώ τα μέτρα αφαίρεσης πινακίδων για όσους παρανομούν δεν θα υποχωρήσουν.

Προτείνεται γι’ αυτό το λόγο η εισαγωγή γερανού άμεσης απόσυρσης των παράνομα σταθμευμένων αν αυτό κριθεί απαραίτητο.

Στο πλαίσιο των μέτρων θα υπάρξει εφαρμογή ηλεκτρονικού αυτοματισμού και κεντρικού ελέγχου του συστήματος φωτεινών σηματοδοτών των βασικών οδικών αρτηριών και επέκταση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στο σύνολο του δακτυλίου και εκτός αυτού.

Η αποτροπή εισόδου στο δακτύλιο πρέπει να συνδυαστεί και με την αποτροπή αναζήτησης ελεύθερων θέσεων στάθμευσης στην περίμετρο της ζώνης του κεντρικού τομέα.

«Εξαιρούνται βέβαια οι μόνιμοι κάτοικοι της περιοχής και της ζώνης του δακτυλίου», τόνισε στέλεχος της δημοτικής αρχής.

Η δημοτική αρχή θα προτείνει να αφαιρεθούν οι κορίνες δοκιμαστικά στο σύνολό τους σε συνδυασμό με την επιβολή δακτυλίου. Το μέτρο δεν πρόκειται να εφαρμοστεί στην οδό Λαμπράκη.

«Επιχείρηση» ελεύθερα πεζοδρόμια

αναθεώρηση των ποδηλατοδρόμων

Προτείνεται η άμεση απελευθέρωση των πεζοδρόμων, η σαφής οριοθέτηση του χώρου και η αυστηρή τήρηση της παραχώρησης επί ποινή ανάκλησης της άδειας λειτουργίας του καταστήματος.

Θα ξεκινήσει πρόγραμμα βελτίωσης της βατότητας με διαπλατύνσεις πεζοδρομίων τοπικές ή ολικές, βελτίωση των επιστρώσεων και απόσυρση των ιστών των φωτιστικών και αντικατάστασή του με αναρτημένες λάμπες.

Για την διευκόλυνση των ποδηλατών θα συνταχθεί και θα ενσωματωθεί στο υπό αναθεώρηση Σχέδιο Πόλης ένα γενικό προγραμματικό σχέδιο για την ανάπτυξη δικτύου ποδηλατοδρόμων που θα συνδέει τις συνοικίες με το κέντρο της πόλης. Στο πλαίσιο αυτό θα εξετασθεί ποια τμήματα του υπάρχοντος δικτύου θα αποξηλωθούν και ποιά τμήματα θα χρησιμοποιηθούν, ως α’ φάση, ενός έργου που στο επόμενο στάδιο θα προβλέπει ανύψωση του καταστρώματος στο ύψος του πεζοδρομίου.

Για τα τμήματα που θα δοθούν σε χρήση άμεσα θα προηγηθεί σήμανση κάθετη και οριζόντια και ενημερωτική εκστρατεία για την διευκόλυνση και το σεβασμό στον ποδηλάτη.

Παράλληλα με την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου προς τις Αλυκές θα προχωρήσει και η αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου από Άναυρο μέχρι Πλατανίδια κάνοντας χρήση και του δικτύου των σιδηροτροχιών του τραίνου με ειδικά ποδήλατα επί σιδηροτροχιών.

Στην επιτροπή επισημάνθηκε ότι η παράνομη στάθμευση μπροστά στις ράμπες ΑΜΕΑ είναι δυο φορές παράνομη και ο δήμος θα προχωρήσει στην επέκταση πεζοδρομίων για την απρόσκοπτη κυκλοφορία πεζών και αμαξιδίων.

Τα πρόστιμα θα γίνονται επενδύσεις

Προτείνεται από την δημοτική αρχή επανασχεδιασμός του συστήματος μαζικών μέσων μεταφοράς που θα αφορά τα ίδια τα λεωφορεία όσο και τις γραμμές. Θα υπάρξει πρόβλεψη δημιουργίας δικτύου που θα υπακούει στις γενικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις με κάθετες και οριζόντιες γραμμές και mini bus προς το κέντρο της πόλης.

Η αποθάρρυνση της χρήσης των αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης προϋποθέτει επίσης τη δημιουργία περιφερειακών σταθμών στάθμευσης αυτοκινήτων και χρήση ποδηλατών ή μικρών λεωφορείων που με ακτινικές διαδρομές θα μεταφέρουν τους πολίτες στο κέντρο της πόλης.

Για να χρηματοδοτήσει όμως κανείς τόσο τις αστικές παρεμβάσεις όσο και την ενδεχόμενη επιδότηση της χρήσης του ποδηλάτου ή των ΜΜΕ από τους περιφερειακούς σταθμούς προς το κέντρο θα πρέπει να δημιουργηθεί ταμείο το οποίο θα χρηματοδοτήσουν τα πρόστιμα από την παράνομη στάθμευση στην πόλη. Τα πρόστιμα θα επιστρέφονται ως επενδύσεις στην πόλη.

Σύμφωνα με την δημοτική αρχή η οργάνωση και λειτουργία μιας συνεκτικής Δημοτικής Υπηρεσίας που θα παρεμβαίνει διαρκώς με αξιολογήσεις και διορθωτικές κινήσεις και ρυθμίσεις στο κυκλοφοριακό της πόλης και των οικισμών.

Ο περιφερειακός

Ένα τμήμα του περιφερειακού, από Λαρίσης μέχρι Ν. Δημητριάδα λειτουργεί ήδη μετά την προσωρινή απόδοση σε χρήση πριν από δύο χρόνια. Τα αποτελέσματα είναι ήδη πολύ θετικά με την εκτροπή του συνόλου των βαρέων οχημάτων αλλά με σημαντικό κόστος επιβάρυνσης της συνοικίας της Νέας Δημητριάδας λόγω της εμπλοκής του έργου στη σήραγγα της Γορίτσας. Άμεσος στόχος η ολοκλήρωση του τμήματος Γορίτσα-παραλία Αγριάς ώστε να επιτευχθεί η διαμπερής κυκλοφορία.

Στους μεσοπρόθεσμους στόχους περιλαμβάνεται η ολοκλήρωση των μελετών που έχουν προκηρυχθεί, «Μπουρμπουλήθρα» – Λαρίσης και παράκαμψη της Αγριάς ώστε να δημοπρατηθούν και δώσουν ανάσα στην Αγριά ενώ θα συνδέσουν τον Περιφερειακό με την είσοδο της πόλης από τις Αλυκές.

Τελικός στόχος είναι η ολοκλήρωση του Περιφερειακού με την προκήρυξη της μελέτης και την κατασκευή του έργου από θέση «Σωρός» μέχρι «Μπουρμπουλήθρα» καθώς και την παράκαμψη των οικισμών στα Λεχώνια.

Η εκτροπή της διαμπερούς κυκλοφορίας στον Περιφερειακό πρέπει να συνδυαστεί και με κίνητρα ταχύτητας. Πολύ σύντομα θα απαιτηθεί η κατασκευή ανισόπεδων κόμβων σε τρεις τουλάχιστον διασταυρώσεις και συγκεκριμένα στην Ιωλκού, Φυτόκου Μελισσάτικα.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το