Photo Gallery, Οικονομία

Μειώθηκαν 31% οι μισθοί στις ΔΕΚΟ

Η Κομισιόν χαρακτηρίζει προτιμησιακά τα τιμολόγια της ΔΕΗ προς την «Αλουμίνιον της Ελλάδος»

 

Κατά 31% μειώθηκαν οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού σε 17 ΔΕΚΟ, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών για το διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου 2011 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

 

Με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα της ΑΜΕΛ, της Αττικό Μετρό, της ΕΑΒ, την ΕΘΕΛ, τον ΕΛΓΑ, την ΕΡΓΟΣΕ, την ΕΡΤ, την ΕΤΑ, τον ΗΛΠΑΠ, τον ΗΣΑΠ, τη ΜΟΔ, τον ΟΑΣΑ, τον ΟΔΙΕ, τον ΟΣΕ-ΕΔΙΣΥ, τον ΟΣΚ, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το ΤΡΑΜ παρουσιάζεται μείωση των ζημιών προ επιχορηγήσεων κατά 44% το πεντάμηνο Ιανουαρίου-Μαΐου 211 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα ή μείωση 411,2 εκατ. ευρώ.

Το σύνολο των εξόδων την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου 2011 σε σχέση με πέρυσι παρουσιάζει μείωση κατά 501 εκατ. ευρώ ή 32%.

Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως σε μείωση κατά  το 2011 των δαπανών μισθοδοσίας, αποτέλεσμα της εφαρμογής του νόμου 3899/2010, της μείωσης του αριθμού των απασχολουμένων καθώς της εφαρμογής του νόμου 3845/2010 με έναρξη ισχύος από την 1η Ιουνίου 2010.

Επίσης υπάρχει μείωση κατά 35% το 2011 των αμοιβών και εξόδων τρίτων και μείωση των διαφόρων λειτουργικών εξόδων κατά 14% το 2011.

Όμως, την ίδια στιγμή παρατηρείται μείωση των πωλήσεων το α’ πεντάμηνο του 2011 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2010 κατά 17% (94 εκατ. ευρώ), ενώ μείωση κατά 29% παρουσιάζει και το συνολικό ύψος των επιχορηγήσεων το πεντάμηνο Ιανουαρίου-Μαΐου 2011 οποίες περιορίστηκαν κατά περίπου 90 εκατ. ευρώ.

 

Η Κομισιόν για τη ΔΕΗ

 

Τα μειωμένα τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος που χορήγησε η ΔΕΗ στην Αλουμίνιον της Ελλάδος την περίοδο 2007-2008 προσέφεραν αδικαιολόγητο πλεονέκτημα στην εταιρεία, κατά παράβαση των κανόνων της ΕΕ στον τομέα των κρατικών ενισχύσεων.

Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξε την Τετάρτη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία ζητά από την Ελλάδα να ανακτήσει την ενίσχυση ύψους 17,4 εκατ. ευρώ από την αποδέκτρια εταιρεία.

Η απόφαση αποτελεί συνέχεια διεξοδικής έρευνας που άρχισε τον Ιανουάριο του 2010. Η Επιτροπή κατέληξε ότι κατά τη σχετική περίοδο, η Αλουμίνιον της Ελλάδος επωφελήθηκε από τη διαφορά μεταξύ των προτιμησιακών τιμολογίων της και των συνήθων τιμών για τους μεγάλους βιομηχανικούς καταναλωτές, η οποία ισοδυναμεί με 17,4 εκατ. ευρώ.

Τα προτιμησιακά τιμολόγια ανάγονται στα 1960 και επρόκειτο να λήξουν το Μάρτιο του 2006. Ωστόσο, όπως αναφέρει η Επιτροπή, εφαρμόστηκαν εκ νέου από τον Ιανουάριο του 2007 έως το Μάρτιο του 2008, ημερομηνία κατά την οποία η ΔΕΗ επέτυχε, ύστερα από έφεση, να τεθεί τέρμα στα τιμολόγια αυτά.

Σύμφωνα με την Επιτροπή, η τιμολογιακή διαφορά προσέφερε αδικαιολόγητο πλεονέκτημα στην Αλουμίνιον της Ελλάδος έναντι των ανταγωνιστών της, οι οποίοι έπρεπε να καταβάλλουν τα συνήθη τιμολόγια και, συνεπώς, προκάλεσε στρέβλωση του ανταγωνισμού.

Εξάλλου, η Επιτροπή εξέτασε τη χρηματοδότηση, από την κρατικής ιδιοκτησίας Δημόσια Επιχείρηση Αερίου, αγωγού φυσικού αερίου που συνδέει την Αλουμίνιον της Ελλάδος με το εθνικό δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου, καταλήγοντας, στο συμπέρασμα ότι η χρηματοδότηση διεξήχθη σύμφωνα με τους όρους της αγοράς και ότι δεν συνιστά, συνεπώς, κρατική ενίσχυση.

Και αυτό διότι η χρηματοδότηση αυτή δημιούργησε επαρκή απόδοση κεφαλαίου.

Κατ’ εφαρμογή των κανόνων της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, οι παρεμβάσεις του δημοσίου σε εταιρείες που ασκούν οικονομικές δραστηριότητες δεν συνιστούν κρατική ενίσχυση, εφόσον πραγματοποιούνται υπό όρους αποδεκτούς για έναν ιδιωτικό φορέα που ενεργεί βάσει των συνθηκών της αγοράς (αρχή του ιδιώτη επενδυτή που ενεργεί υπό συνθήκες οικονομίας της αγοράς).

 

Το λιμάνι του Πειραιά

 

 

«Δεν θα κλείσει καθόλου το λιμάνι», «εμείς θα κάνουμε κάθε προσπάθεια ώστε όλα τα θέματα που υπάρχουν να επιλυθούν με κοινωνικό διάλογο, αλλά δεν είναι νοητό σε αυτή την περίοδο να κλείσει το λιμάνι και να τρωθεί η χώρα».

Τη δήλωση αυτή έκανε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Χάρης Παμπούκης, απαντώντας σε ερώτηση τι θα γίνει με μία πιθανή απεργία των ναυτεργατών το τρίτο δεκαήμερο του Ιουλίου, καθώς υπάρχει έντονη ανησυχία σε πολύ κόσμο, που θέλει να ταξιδέψει εκείνη την περίοδο προς τα νησιά.

Ο υπουργός σε δηλώσεις του ανέφερε επίσης ότι κανένας δεν θέλει ρήξεις για διάφορα θέματα της κοινωνίας και πρόσθεσε ότι δεσμευθήκαμε να εξετάσουμε όλα τα θέματα με κοινωνικό διάλογο, μέσα στο πλαίσιο του εφικτού. Δυστυχώς, ή ευτυχώς και η ναυτιλία είναι στο γενικό πλαίσιο της χώρας, είπε.

Δεν είναι η θέση της ναυτιλίας ή των Ελλήνων ναυτικών χειρότερη από αυτών που είναι στα βαρέα και ανθυγιεινά. Άρα έχουμε ένα πλαίσιο μέσα στο οποίο θα κινηθούμε. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο καταβάλλονται πολύ σημαντικές προσπάθειες να βρούμε ορισμένες λύσεις, τόνισε ο κ. Παμπούκης.

Οι απαντήσεις της κυβέρνησης στα αιτήματα της ΠΝΟ αναμένονται την επόμενη εβδομάδα.

Την Πέμπτη αναμένεται να συνεδριάσουν οι διοικήσεις των ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ, Στεφενσων, ΠΕΕΜΑΓΕΝ και ΠΕΠΡΝ, προκειμένου να αποφασίσουν αν θα προχωρήσουν ή όχι σε απεργιακές κινητοποιήσεις, το τελευταίο δεκαήμερο του Ιουλίου.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το