Photo Gallery, Τοπικά

Μεγάλα έργα του Νομού στο «ψυγείο»

Μετά το «ψαλίδι» στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και στη Θεσσαλία

 

 

Ανάμεσά τους φράγματα Παναγιώτικο-Μαυρομάτη, κατασκευή σχολικών μονάδων

 

 

Είναι μακρύς ο κατάλογος των έργων στη Θεσσαλία που «παγώνουν» από τις περικοπές στο πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων – θέμα που ανέδειξε χθες η «Θ».

Μεταξύ των έργων που «παγώνουν» στη Μαγνησία είναι τα φράγματα Παναγιώτικο και Μαυρομάτη, καθώς και κατασκευή σχολικών μονάδων.

Στην ουσία το πρόγραμμα έχει κηρύξει παύση πληρωμών και στη Μαγνησία δεν υπάρχει ροή χρηματοδότησης σε δημοπρατημένα έργα ύψους 16 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ προγραμματισμένες δημοπρατήσεις δεν πρόκειται να βγουν στον «αέρα» για να δώσουν μια μικρή ανάσα στην αγορά.

Οι πιστώσεις που μπορεί να διαθέσει η Περιφέρεια Θεσσαλίας από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων είναι σχεδόν μηδενικές μετά τις περικοπές, ενώ η Αποκεντρωμένη Διοίκηση διαθέτει στον «κουμπαρά» της 20 εκατομμύρια ευρώ για τα έργα της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας.

 

Το πρόγραμμα, που αποτελεί και το μεγαλύτερο μέσο άσκησης αναπτυξιακής πολιτικής, στην ουσία δεν μπορεί να χρηματοδοτήσει δράσεις και όλοι αναμένουν τα κονδύλια του ΕΣΠΑ, που σε πραγματικά νούμερα είναι πέντε φορές περισσότερα αναλογικά με τα ποσά του θεσσαλικού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Η διαφορά ωστόσο είναι ότι τα κονδύλια του ΕΣΠΑ δεν «τρέχουν» για να χρηματοδοτήσουν δράσεις. Το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων έχει γίνει «θυσία» στο βωμό μείωσης του ελλείμματος και από τα υπουργεία ζητούνται και απεντάξεις έργων για να προκύψει δημοσιονομικό όφελος.

Τέλη Ιουνίου θα πρέπει να έχουν ετοιμάσει οι Περιφέρειες σε συνεργασία με τα υπουργεία τα έργα που δεν θα υλοποιηθούν τα επόμενα χρόνια, ενώ η κατεύθυνση αφορά σε δραματικές περικοπές.

 

Τα έργα

Είναι χαρακτηριστικό ότι η Περιφέρεια Θεσσαλίας και ειδικότερα το Περιφερειακό Συμβούλιο όταν ενέκρινε το τεχνικό πρόγραμμα, έχει εντάξει για χρηματοδότηση τα παρακάτω έργα στη Μαγνησία: «Συντήρηση αγροτικού δρόμου στον Αλμυρό εντός αναδασμού, Γεωτεχνική μελέτη του δημοτικού διαμερίσματος Μουρεσίου, μελέτη για την ολοκλήρωση του λιμένα Αγίου Ιωάννη Πηλίου, μελέτη για αλιευτικό καταφύγιο Αγίας Κυριακής Τρικερίου, μελέτη έργων ολοκλήρωσης λιμένα Πλατανιά, Γεωτεχνική έρευνα έργων ολοκλήρωσης λιμένα Πλατανιά. Στα συγκοινωνιακά έργα περιλαμβάνονται οι παρακάτω προτάσεις: Βελτίωση-συντήρηση και αποκατάσταση του οδικού δικτύου νομού Μαγνησίας, αποκατάσταση επαρχιακού δικτύου της Σκιάθου, βελτίωση επαρχιακής οδού από Αερινό μέχρι Περίβλεπτο και Ελευθεροχώρι, Κατασκευή νέας γέφυρας στην επαρχιακή οδό Χόρτου-Μηλίνας, οδός δέλτα Αφήσσου-παράκαμψη Αφήσσου-Λεφόκαστρου- Κάλαμος-παράκαμψης Μηλίνας-Πλατανιά, βελτίωση και συντήρηση και αποκατάσταση του οδικού δικτύου Νομού Μαγνησίας, οδός Χάνια-Κισσός.

Για νέες μελέτες συγκοινωνιακών έργων περιλαμβάνονται οι προτάσεις: Μελέτη οδού Αγίου Λαυρεντίου-Χάνια, Παρακολούθηση-καταγραφή οδικού κυκλοφοριακού θορύβου στον Περιφερειακό δρόμο Βόλου και προκαταρκτική θεώρηση μελλοντικών ακουστικών επιβαρύνσεων και αστικών περιοχών που χρήζουν αντιθορυβικής προστασίας, παράκαμψη Χιονοδρομικού Κέντρου Πηλίου (μελέτη), βελτίωση οδού Αγριάς-Δράκειας (μελέτη).

Όλα τα παραπάνω έργα βρίσκονται πλέον στον «αέρα». Από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων λαμβάνει και το πρόγραμμα «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» στο οποίο είναι ενταγμένα έργα της Μαγνησίας, που υποχρηματοδοτούνται, ενώ η Περιφέρεια έλαβε εντολή να μην προχωρήσει σε δημοπρατήσεις έργων της Δυτικής Θεσσαλίας.

Όπως σημειώνει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κων. Αγοραστός, ήδη η χρηματοδότηση είναι μειωμένη κατά 30% σε σχέση με πέρυσι και αυτό θα έχει σημαντικές επιπτώσεις στην ολοκλήρωση έργων που είναι σε εξέλιξη, αλλά και στα έργα για τα οποία υπήρχε προετοιμασία ένταξης, όπως το αρδευτικό έργο της Κάρλας.

Επίσης για τη Μαγνησία εκκρεμεί και η ένταξη αλιευτικών καταφυγίων.

Όπως επισημαίνει ο κ. Αγοραστός πλέον δεν τίθεται θέμα ένταξης κάποιων νέων έργων αφού λόγω της καθυστέρησης των χρηματοδοτήσεων κινδυνεύουν να μην ολοκληρωθούν και κάποια συνεχιζόμενα έργα.

Συμπληρωματικά ο πρόεδρος του πανελληνίου συλλόγου εργοληπτών δημοσίων έργων κ. Γιάννη Τσιρνόβας τόνισε για το κλίμα που επικρατεί σήμερα στην περιοχή ότι η κίνηση νέων δημοπρασιών είναι πλέον μηδενική, εδώ και ένα χρόνο και προσθέτει: «Δεν υπάρχει καμία καινούργια δημοπρασία. Διαθέτουμε μία βάση δεδομένων. Πριν από ένα χρόνο έβγαιναν τρεις έως πέντε νέες δημοπρασίες. Τώρα πλέον υπάρχει μία λευκή σελίδα». Υπάρχουν επίσης οφειλές προς τους εργολήπτες από έργα του προγράμματος «Θησέας» που έχουν παραδοθεί από το Σεπτέμβριο του 2010 και ακόμη δεν έχουν πληρωθεί. Επίσης οφείλονται χρήματα σε εργολήπτες από το πρόγραμμα ΣΑΝΕ. Τονίζει ακόμη ότι όλη η κατάσταση έχει σοβαρές επιπτώσεις στην ομαλή λειτουργία των διαφόρων τεχνικών γραφείων, τα οποία νιώθουν να μην έχουν καμία προοπτική. Υπάρχουν, συμπληρώνει γύρω, στα 130-140 τεχνικά γραφεία, τα οποία για να αντιμετωπίσουν την κατάσταση έχουν μειώσει το προσωπικό τους, ενώ οι επιπτώσεις είναι σημαντικές στις παρεμφερείς δραστηριότητες που αναπτύσσονται όταν υπάρχουν και εκτελούνται δημόσια έργα.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το