Πολιτική

Επίσχεση εργασίας αναπληρωτών μέσω ΕΣΠΑ

Καταγγελία για τις καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων από εκπαιδευτικούς

Από την Πέμπτη 16/12 εκατοντάδες αναπληρωτές μέσω ΕΣΠΑ κατέθεσαν στις

αντίστοιχες διευθύνσεις πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αιτήσεις επίσχεσης εργασίας. Πέντε χιλιάδες οχτακόσιοι αναπληρωτές κλήθηκαν να στελεχώσουν το «καινοτόμο πρόγραμμα» των 800 αναμορφωμένων Δημοτικών Σχολείων που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ.

Σε σχετική ανακοίνωση επισημαίνουν: «Το Υπουργείο Παιδείας έκρινε ότι οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι οφείλουν να δουλεύουν εθελοντικά και καθυστερεί την καταβολή μισθού από τις 10/9/2010. Πάνω από τρεις μήνες οι απλήρωτοι εκπαιδευτικοί έκαναν υπομονή, προσδοκώντας την αποπληρωμή τους τουλάχιστον πριν τα Χριστούγεννα. Η οικονομική εξάντληση και το τσαλάκωμα της αξιοπρέπειάς μας δεν μπορεί να συνεχιστεί. Η επίσχεση ήδη θορύβησε τις Διευθύνσεις εκπαίδευσης καθώς τηλεφωνικά μας ενημερώνουν ότι θα πληρωθούμε. Απαντάμε ότι θα επιστρέψουμε στα καθήκοντά μας αμέσως μετά την εξόφληση των δεδουλευμένων. Μέχρι τότε όλο και περισσότεροι συνάδελφοι αναπληρωτές θα προσφύγουμε στην μοναδική και τελευταία λύση της επίσχεσης εργασίας. Μας τελείωσαν τα λεφτά, οι αντοχές, η υπομονή, αλλά μας έμεινε η αξιοπρέπεια».

Στάση εργασίας

Πανελλαδική στάση εργασίας δύο ωρών κήρυξε η ΟΛΜΕ για την Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου από τις 12:00 έως τις 14:00 για την πρωινή βάρδια και από τις 14:00 έως τις 16:00 για την απογευματινή.
Αφορμή για τη στάση εργασίας είναι η ψήφιση του προϋπολογισμού στη Βουλή και στόχος η συμμετοχή και των εκπαιδευτικών στην συγκέντρωση που διοργανώνουν ΑΔΕΔΥ και ΓΣΕΕ το μεσημέρι της Τετάρτης έξω από τη Βουλή.
Ανάλογες συγκεντρώσεις θα γίνουν και σε άλλες πόλεις της χώρας.

Καταργήσεις και

συγχωνεύσεις σχολείων!

Από την Αγωνιστική Κίνηση Εκπαιδευτικών μαγνησίας ανακοινώθηκαν τα εξής: «Το τελευταίο διάστημα διάχυτη ήταν η αγωνία των μαθητών του Μουσικού Σχολείου Βόλου, για το πότε θα έρθουν καθηγητές μουσικών οργάνων, καθώς έχουμε φτάσει στα μέσα Δεκέμβρη και ακόμη δεν έχουν προσληφθεί οι αντίστοιχοι καθηγητές. Για το λόγο αυτό, οι μαθητές του σχολείου έχουν διαμαρτυρηθεί με πορείες, αποχές και τις τελευταίες μέρες με κατάληψη του σχολείου τους.

Αν όμως οι μαθητές του μουσικού σχολείου διαμαρτύρονται για ελλείψεις, τι να πουν οι μαθητές και εκπαιδευτικοί των αθλητικών σχολείων της περιοχής, τα οποία ουσιαστικά καταργούνται;

Από την αρχή του σχολικού έτους, η ηγεσία του υπουργείου δεν προσλάμβανε γυμναστές για τα αθλητικά σχολεία, κάτι το οποίο είχε προξενήσει αναστάτωση, αλλά και διαμαρτυρίες. Μετά αρκετούς μήνες αποκαλύφθηκε το γιατί: Η υφυπουργός Παιδείας θεωρεί αντιπαραγωγικά τα σχολεία αυτά με τον τρόπο που λειτουργούσαν (δηλαδή αυτόν που το υπουργείο έχει θεσπίσει!) και πολύ απλά προτείνει την κατάργηση τους, εκτός κι αν ισχύουν τρεις προϋποθέσεις (για τις οποίες και πάλι το υπουργείο είναι υπεύθυνο!).

Το πρόβλημα εδώ είναι τριπλό: Πρώτον, η κατάργηση τμημάτων των αθλητικών σχολείων γίνεται στη μέση της χρονιάς, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν πολλά πρακτικά και παιδαγωγικά προβλήματα σε σχέση με τους μαθητές, την ύλη κτλ. Δεύτερον, δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική συζήτηση για το αν θα πρέπει να υπάρχουν αθλητικά σχολεία και το πώς θα πρέπει να λειτουργούν. Και τρίτον, μια σειρά από εκπαιδευτικούς χάνουν τις οργανικές τους θέσεις, κάτι που θα τους δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα στο μέλλον.

Τα προβλήματα όμως δεν σταματούν εδώ: Το υπουργείο Παιδείας έχει στείλει εγκύκλιο, σύμφωνα με την οποία μια σειρά από σχολεία που έχουν κάτω από 90 μαθητές θα πρέπει να κλείσουν, ενώ για αρκετά άλλα ετοιμάζονται συγχωνεύσεις, ιδίως στα ΕΠΑΛ.

Είναι φανερό πως κινδυνεύουν μια σειρά από μικρά περιφερειακά σχολεία, αλλά και κομμάτια της ιστορίας μας, όπως το Γυμνάσιο Μηλεών. Είναι επίσης σίγουρο πως η αναστάτωση, οι δυσκολίες και τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν σε μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς, αλλά και στις τοπικές κοινωνίες, είναι πολλά και πολυεπίπεδα.

Εν κατακλείδι, φαίνεται πως ο οδοστρωτήρας του ΔΝΤ, οδηγούμενος από τους υπαλλήλους του που παριστάνουν την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, έχει χτυπήσει την πόρτα μας. Το δικό μας καθήκον είναι να αποκαλύψουμε τον πραγματικό τους ρόλο και σκοπούς, που δεν είναι άλλος από τη διάλυση της δημόσιας παιδείας, όπως και κάθε άλλης «αντιπαραγωγικής» διαδικασίας.

Να τους σταματήσουμε πριν να είναι αργά!»

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το