Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

Δύσκολα τα θέματα στα Μαθηματικά για τα ΕΠΑΛ

Η αποχή των μαθητών και χθες κυμάνθηκε στο 17%
Η αποχή των μαθητών και χθες κυμάνθηκε στο 17%

Δύσκολα ήταν τα θέματα στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας που διαγωνίστηκαν χθες, δεύτερη ημέρα των εξετάσεων, οι υποψήφιοι από τα Επαγγελματικά Λύκεια του Νομού Μαγνησίας και πανελλαδικά. Ιδιαίτερα το τέταρτο θέμα δυσκόλεψε πολύ τους υποψήφιους που τόνισαν ότι τα ζητήματα ήταν για πολύ καλά διαβασμένους. Η αποχή και χθες κινήθηκε στο 17%.

Οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ προσήλθαν λίγο πριν τις 8 το πρωί στα δύο εξεταστικά κέντρα, 1ο και 2ο ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας, για να διαγωνιστούν. Τα θέματα μοιράστηκαν κανονικά και γύρω στις 9 άρχισαν να γράφουν.

Σύμφωνα με την ενημέρωση από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, οι εξετάσεις διεξήχθησαν κανονικά και δεν δημιουργήθηκε κάποιο πρόβλημα.

Πάντως οι υποψήφιοι δεν ήταν ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από τις επιδόσεις τους. Ελάχιστοι τόνισαν πως έγραψαν καλά και ανταποκρίθηκαν σε όλα τα ζητήματα, ενώ οι περισσότεροι υπογράμμισαν πως δυσκολεύτηκαν να απαντήσουν στα ερωτήματα και ότι ήταν για καλά διαβασμένους.

Πλέον οι υποψήφιοι στρέφουν την προσοχή τους στο τρίτο εξεταζόμενο μάθημα που θα το διαγωνιστούν αύριο Σάββατο.

Σημειώνεται πως οι τελειόφοιτοι και οι απόφοιτοι της Ομάδας Α’ των ΕΠΑΛ έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε  πανελλαδικές εξετάσεις και εφόσον αποκτήσουν απολυτήριο εντός του Ιουνίου, συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής για την εισαγωγή τους σε τμήματα και σε σχολές των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΤΕΙ), της Ανωτάτης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε), των Ανωτέρων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.Τ.Ε.), των Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, της Σχολής Αστυφυλάκων της Αστυνομικής Ακαδημίας και των Σχολών της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού, εξεταζόμενοι σε τέσσερα μαθήματα – δύο Γενικής Παιδείας και δύο (2) ειδικότητας – και σε ποσοστό θέσεων που ορίζεται κάθε φορά με απόφαση του υπουργού Παιδείας.

Οι υποψήφιοι μπορούν μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Η υποψήφια από το ΕΠΑΛ Αγριάς Εύα Σταματίου μάς ανέφερε πως στοχεύει στο ΤΕΙ Διοίκηση Επιχειρήσεων, θέλοντας έτσι να συνεχίσει και στον τομέα ειδίκευσης που έχει επιλέξει στο σχολείο.

Μάλιστα τόνισε πως αν και με το πτυχίο είναι δύσκολο να βρεθεί εργασία υπό τις παρούσες συνθήκες, ωστόσο είναι αναγκαίο να υπάρχει ένα επιπλέον πνευματικό εφόδιο για το μέλλον.

Από την πλευρά του ο υποψήφιος Μανόλης Μαριέλης, τόνισε πως στόχος του είναι να πετύχει στη Σχολή Εμποροπλοιάρχων. Πέρυσι η βάση της Σχολής αυτής διαμορφώθηκε στα 12.000 μόρια περίπου και ελπίζει ότι μπορεί να τα καταφέρει. Σε κάθε περίπτωση χρειάζεται προσπάθεια.

Συμπλήρωσε δε ότι πολλοί υποψήφιοι από τα ΕΠΑΛ επιδιώκουν πλέον να εισαχθούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση πέρα από την κατάρτιση που λαμβάνουν, προκειμένου να ενισχύσουν τις πνευματικές τους δεξιότητες.

 

Συνέχεια σήμερα

πανελλαδικών

Συνεχίζονται σήμερα οι πανελλαδικές εξετάσεις για τους υποψήφιους των Γενικών Λυκείων και της Ομάδας Β’ των Επαγγελματικών Λυκείων. Οι υποψήφιοι θα διαγωνιστούν στα εξής μαθήματα: Στην Ιστορία οι υποψήφιοι της Θεωρητικής Κατεύθυνσης, στη Βιολογία οι υποψήφιοι της Θετικής Κατεύθυνσης, στη Χημεία-Βιοχημεία οι υποψήφιοι της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (Κύκλου Τεχνολογίας και παραγωγής) και στις Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων οι υποψήφιοι της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (Κύκλος Πληροφορικής και Υπηρεσιών).

 

Σοβαρό ζήτημα δεοντολογίας για τη Φυσική

Την έντονη αντίδραση της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών έχει προκαλέσει η υπόθεση του 4ου θέματος των πανελλαδικών, που επελέγη από την κεντρική επιτροπή εξετάσεων ως πρωτότυπο, αλλά δεν ήταν. Για «σοβαρό ζήτημα δεοντολογίας» κάνει λόγο η Ένωση Φυσικών.

Όπως καταγγέλθηκε το πρωί της Πέμπτης, χθες η εν λόγω άσκηση είχε αναρτηθεί σε ιστοσελίδα προ δύο μηνών και είχε σχολιαστεί από δεκάδες καθηγητές, μεταξύ των οποίων και από το μέλος της κεντρικής επιτροπής εξετάσεων που το πρότεινε ως θέμα για τις πανελλαδικές.

Σύμφωνα με την καταγγελία, το μέλος της κεντρικής επιτροπής εξετάσεων, που πρότεινε το θέμα, είναι και συνδιαχειριστής της ιστοσελίδας. Μάλιστα, σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο εν λόγω καθηγητής είχε επαινέσει την άσκηση για την πρωτοτυπία της.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το μέλος αυτό της κεντρικής επιτροπής εξετάσεων παρουσίασε την επίμαχη άσκηση στην επιτροπή επιλογής των θεμάτων ως πρωτότυπη. Ο εκπρόσωπος της Ένωσης Φυσικών, που ήταν παρών, διαφώνησε με την επιλογή αυτή. Αντίθετα, τα άλλα μέλη της επιτροπής συμφώνησαν ότι το θέμα αυτό είναι σωστό και το επέλεξαν.

Ο α’ αντιπρόεδρος της Ένωσης Φυσικών Π. Φιλντίσης, που έκανε την καταγγελία, δήλωσε: «Όταν κάποιος δηλώνει στην Επιτροπή ότι έφερε ένα πρωτότυπο θέμα και ο εκπρόσωπός μας του απαντάει ότι δεν είναι και παρόλα αυτά το θέμα επιλέγεται, δεν μπορούμε να μην διαπιστώσουμε ότι υπάρχει θέμα ηθικής τάξης».

Δεν τίθεται ζήτημα απαντά το υπουργείο Παιδείας

«Είναι φυσικό σε όλα τα μαθήματα τα θέματα που τίθενται στις εξετάσεις να προσιδιάζουν με κάποια από τα χιλιάδες δημοσιευμένα, ιδιαίτερα στο διαδίκτυο» αναφέρει σε απάντησή της η κεντρική επιτροπή εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας. Κατόπιν τούτου, προστίθεται στην ανακοίνωση, δεν τίθεται ζήτημα δεοντολογίας και τάξης».

Η απάντηση ήρθε μετά τις καταγγελίες ότι το 4ο θέμα στη Φυσική Κατεύθυνσης δεν ήταν πρωτότυπο, αλλά η εν λόγω άσκηση είχε αναρτηθεί σε ιστοσελίδα προ δύο μηνών και είχε σχολιαστεί από δεκάδες καθηγητές, μεταξύ των οποίων και από μέλος της κεντρικής επιτροπής εξετάσεων. Ο ίδιος πρότεινε το θέμα για τις πανελλαδικές.

Η καταγγελία έγινε το πρωί της Πέμπτης (χθες) και προκάλεσε την έντονη αντίδραση της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών. Ακολούθησε η ανακοίνωση της κεντρικής επιτροπής εξετάσεων.

Η ανακοίνωση έχει ως εξής: «Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ) με αφορμή δημοσιεύματα για τα θέματα στο μάθημα «Φυσική Κατεύθυνσης» ΓΕΛ και ΕΠΑΛ-Β’, ανακοινώνει τα ακόλουθα:

1. Όλα τα θέματα και τα επιμέρους ερωτήματα είναι αυστηρώς εντός της διδακτέας-εξεταστέας ύλης και σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα των Λυκείων.

2. Όλα τα θέματα διαμορφώθηκαν εντός της ΚΕΕ από την εισηγητική επιτροπή του μαθήματος με τη διαδικασία που προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις. Τα θέματα συζητήθηκαν και εγκρίθηκαν ομόφωνα από την ολομέλεια της ΚΕΕ.

3. Είναι φυσικό σε όλα τα μαθήματα τα θέματα που τίθενται στις εξετάσεις να προσιδιάζουν με κάποια από τα χιλιάδες δημοσιευμένα, ιδιαίτερα στο διαδίκτυο.

4. Κατόπιν τούτου, δεν τίθεται ζήτημα δεοντολογίας και τάξης για τα θέματα στο μάθημα Φυσική Κατεύθυνσης ΓΕΛ και ΕΠΑΛ-Β’».

Αιτήσεις για το Μουσικό Σχολείο

Οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών που επιθυμούν να συμμετάσχουν στη διαδικασία επιλογής για την εγγραφή μαθητών στα Μουσικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2013-2014, οφείλουν να υποβάλουν αίτηση στο Μουσικό Σχολείο κατά το χρονικό διάστημα από 10 Μαΐου έως 31 Μαΐου 2013.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, «η διαδικασία επιλογής θα διενεργηθεί από τις 17 έως 19 Ιουνίου 2013 και η οποία θα ξεκινήσει ταυτόχρονα σε όλα τα Μουσικά Σχολεία της χώρας τη Δευτέρα 17-6-2013.

Οι θεματικές ενότητες στις οποίες αξιολογούνται οι υποψήφιοι είναι: «Ρυθμός», «Ακουστική ικανότητα», «Φωνητική Ικανότητα», «Διάκριση Ηχοχρωμάτων» και προαιρετικά ένα μουσικό όργανο (ευρωπαϊκό ή παραδοσιακό) σε επίπεδο τουλάχιστον της Κατωτέρας Σχολής.

Πληροφορίες: Μουσικό Σχολείο Βόλου, 54ου Συντάγματος ΕΛΑΣ, τέρμα – Αρσινόης, τηλ. 24210 – 47155 και 24210 – 71096.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το