Τοπικά

Διπλασιάστηκαν οι κλοπές στα σούπερ μάρκετ το 2010

Αιτία η ανέχεια και η συμπίεση του οικογενειακού εισοδήματος

Σε πρώτη… ζήτηση βρίσκεται, κυρίως, το κρέας

Ποιο είναι το φθηνότερο προϊόν σε μια αλυσίδα σούπερ μάρκετ; Αυτό που «βγαίνει» απ’ το κατάστημα, χωρίς να «χτυπηθεί» στο ταμείο…

Οι κλοπές θεωρούνται ένας από τους ισχυρότερους «πονοκέφαλους» των μεγάλων αλυσίδων και στις εποχές που το οικογενειακό εισόδημα δέχεται ισχυρές πιέσεις, στην κλοπή – κυρίως κρέατος – καταφεύγουν ακόμη και άνθρωποι υπεράνω πάσης υποψίας.

Διευθυντές μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ που αναπτύσσουν δραστηριότητα στο Βόλο δηλώνουν ότι οι κλοπές αυξήθηκαν και σε κάποιες περιπτώσεις διπλασιάστηκαν σε σχέση με το 2009.

Τα σούπερ μάρκετ είχαν να αντιμετωπίσουν μέχρι πριν δύο χρόνια τους κλεπτομανείς και τους εξαρτημένους από ουσίες, που από τα ράφια έκλεβαν φιάλες με ουίσκι για να τα πουλήσουν στη μισή τιμή και να εξασφαλίσουν τη δόση τους.

Τα τελευταία δύο χρόνια άρχισε να παρατηρείται το φαινόμενο κλοπών σε είδη διατροφής και σήμερα για πολλά καταστήματα αυτό το φαινόμενο έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις.

Υπάρχουν άνθρωποι που λόγω οικονομικής ανέχειας κλέβουν από τα μάρκετ, εκτός από κρέας, κάλτσες και εσώρουχα.

Ο φόρτος εργασίας δεν επιτρέπει στους υπευθύνους να παρακολουθούν συνεχώς τις κάμερες και τα προϊόντα δεν διαθέτουν «τσιπάκι».

«Απογραφή επίσημη ακόμη δεν έχει γίνει, αλλά είναι βέβαιο πως το 2010 το έλλειμμά μας θα είναι διπλάσιο σε σχέση με το 2009. Τα ποσά που χάνονται από τις κλοπές δεν είναι αμελητέα. Για παράδειγμα, αν το 2009 καταγράφηκε έλλειμμα 30.000 ευρώ, το 2010 θα είναι διπλάσιο. Με τα συγκεκριμένα χρήματα θα μπορούσαν να διασφαλιστούν πέντε θέσεις εργασίας» σημειώνει διευθυντής καταστήματος αλυσίδας σούπερ μάρκετ και προσθέτει:

«Στους τοξικομανείς και στους κλεπτομανείς προστέθηκε και η κατηγορία εκείνων που κλέβουν για να προσφέρουν φαγητό στην οικογένειά τους και στο ταμείο δεν πληρώνουν το κρέας», σημειώνει ο διευθυντής.

Από ένα μεγάλο καρότσι με άλλα προϊόντα προς αγορά, κάποιοι στο ταμείο «ξεχνούν» να ανεβάσουν στη ράμπα της ταμειακής μηχανής δύο-τρία αγαθά, τα οποία περνούν στη συνέχεια εκτός καταστήματος κάτω από τις σακούλες με τα ψώνια, που έχουν στο μεταξύ τοποθετήσει στο καρότσι.

«Τους βλέπουμε τι κάνουν, τους βλέπουν και οι άλλοι πελάτες, αλλά δεν πτοούνται. Υπάρχουν και άνθρωποι που κανείς ποτέ δεν μπορούσε να φανταστεί ότι θα έκλεβαν και όμως το κάνουν γιατί πλέον δεν έχουν χρήματα. Σε αυτούς εξηγούμε με καλό τρόπο ότι θα ήταν προτιμότερο να ζητήσουν από εμάς ό,τι χρειάζονται, από το να κλέβουν. Υπάρχουν βέβαια και οι κλεπτομανείς, αλλά και οι εξαρτημένοι, που κλέβουν φιάλες με ποτά, τις μεταπωλούν και εξασφαλίζουν τη δόση τους. Η αύξηση όμως του οικονομικού ελλείμματος λόγω κλοπών υπάρχει γιατί αυξήθηκαν οι άνθρωποι που αντιμετωπίζουν σοβαρό οικονομικό πρόβλημα», σημειώνει.

Η διευθύντρια μεγάλου υποκαταστήματος αλυσίδας τροφίμων επισημαίνει ότι στο δικό τους κατάστημα μπορεί η αύξηση του ελλείμματος λόγω κλοπών να μην αγγίζει το 100% σε σχέση με το 2009, αλλά το ποσοστό είναι μεγάλο.

«Η μεγάλη «πληγή» δεν είναι οι άνθρωποι που κλέβουν φαγώσιμα από πραγματική ανάγκη, οι οποίοι άρχισαν να αυξάνονται. Το πρόβλημα είναι οι εύποροι κλεπτομανείς που τους «συλλαμβάνουμε» και διαμαρτύρονται κιόλας. Μας απειλούσε μια κυρία ότι θα κόψει τις φλέβες της επειδή την εντοπίσαμε και έβγαλε να πληρώσει τα πράγματα με 500ευρω», τονίζει και εστιάζει και σε μια ακόμη κατηγορία, που είναι οι μετανάστες, οι οποίοι αφαιρούν ακόμη και εσώρουχα.

Στα μάρκετ έχουν διαπιστωθεί κλοπές και συσκευασμένων προϊόντων, όπως για παράδειγμα σε βαφές μαλλιών. Η «πελάτισσα» αφαιρεί τη βαφή από τη συσκευασία της, την τοποθετεί στην τσάντα της  και η επόμενη που θα αγοράσει το προϊόν θα έχει πληρώσει ακριβά ένα άδειο κουτί. Τέτοιου είδους κλοπές έχουν γίνει σε περιφερειακό υποκατάστημα αλυσίδας.

Πώς αντιδρούν όμως οι αλυσίδες στην επίθεση την οποία δέχονται από όσους επιμένουν στις κλοπές; Οι κινήσεις στρατηγικής που κάνουν περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την εγκατάσταση κλειστών κυκλωμάτων παρακολούθησης, την πρόσληψη ειδικού προσωπικού για την ασφάλεια των καταστημάτων και την εκπαίδευση του μόνιμου προσωπικού ώστε να είναι πάντα σε ετοιμότητα να εντοπίσει τον επίδοξο κλέφτη.

Κατερίνα Τασσοπούλου

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το