Photo Gallery, Τοπικά

Αύξηση 100% στο εισιτήριο του τρένου στη γραμμή Βόλου-Λάρισας από Κυριακή

Ενώ οι παροχές σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνονται στη νέα τιμή – «φωτιά» 

 

 

 

Στα 35 Ε για την Αθήνα με ανταπόκριση – Επιπλέον επιβάρυνση 25% στον επιβάτη της «τελευταίας στιγμής»

 

 

Διπλασιάζεται η τιμή του εισιτηρίου στη δημοφιλέστερη σιδηροδρομική γραμμή της Θεσσαλίας, στη γραμμή Βόλου-Λάρισας, από την ερχόμενη Κυριακή, την ίδια στιγμή που οι παροχές του τρένου σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνονται στη νέα τιμή – «φωτιά» του εισιτηρίου. Το ηλεκτρονικό σύστημα κρατήσεων θα αλλάξει τις τιμές από την ερχόμενη Κυριακή 21 Αυγούστου, σύμφωνα με την ανακοίνωση της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ». Όπως έγινε γνωστό, το εισιτήριο στη γραμμή Βόλου-Λάρισας από 2,90 ευρώ θα διαμορφωθεί στα 5,80 και με επιστροφή από τα 4,60 στα 8,20 ευρώ. Αντίστοιχα η μετακίνηση με το λεωφορείο του ΚΤΕΛ κοστίζει 5,30 και με επιστροφή 9 ευρώ, ενώ χθες ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Μαγνησίας ανέφερε πως υπάρχει σκέψη για μείωση της τιμής μετ’ επιστροφής στα 8 ευρώ. Το εκπληκτικό δε είναι – όπως ανέφερε ο σταθμάρχης του ΟΣΕ στο Βόλο κ. Μιχάλης Χατζής, πως «τα εισιτήρια των τρένων έχουν δοθεί σε ιδιώτες μετά από διαγωνισμό».

 

Ρεπορτάζ:

ΤΟΥΛΑ ΚΕΚΑΤΟΥ

 

Το γραφείο πόλης έκδοσης εισιτηρίων του ΟΣΕ στο Βόλο (Δημητριάδος και Μαυροκορδάτου), όπως έγινε γνωστό, ανήκει ακόμη στην «TΡΑΙΝΟΣΕ». Έντονη ωστόσο είναι η φημολογία ότι πιθανότατα να μετατραπεί σε τουριστικό, καθώς η εταιρεία δεν αποκλείεται να προχωρήσει και στον τομέα του τουρισμού. Όσο για τις νέες τιμές των εισιτηρίων είναι χαρακτηριστική η αναφορά των υπαλλήλων έκδοσης εισιτηρίων και στο Βόλο πως «και πληροφορήθηκαν τις αυξήσεις από τον Τύπο».

Η τιμή του εισιτηρίου αυξάνεται όταν τα τρένα της γραμμής παρουσιάζουν καθυστέρηση, χαλάνε συχνά, ενώ βλάβη υπάρχει και στον κλιματισμό. Η ταχύτητα του τρένου μειώνεται καθώς – όπως ανέφερε ο σταθμάρχης – μετά τις μετατάξεις δεν υπάρχει επαρκές προσωπικό και υλικά για συντήρηση του τροχαίου υλικού. Μειωμένη εμφανίζεται και η κίνηση προς τη Θεσσαλονίκη, ενώ πολύωρο και κουραστικό είναι το ταξίδι από το Βόλο προς την Αθήνα, μέσω ανταπόκρισης. Η τιμή του εισιτηρίου μάλιστα στο δρομολόγιο της Αθήνας από την Κυριακή διαμορφώνεται στα 35 ευρώ. Η τιμή του εισιτηρίου με το λεωφορείο του Υπεραστικού ΚΤΕΛ είναι 27 ευρώ και το ταξίδι διαρκεί τέσσερις ώρες.

«Μόνο τα δύο από τα έξι δρομολόγια που εκτελούνται καθημερινά στη γραμμή Βόλου-Λάρισας είναι στην ώρα τους, στα υπόλοιπα καταγράφονται καθυστερήσεις» σημειώνει χαρακτηριστικά.

Κατά μέσο όρο οι αυξήσεις στις τιμές του τρένου είναι στο 35%, ενώ οι όποιες εκπτώσεις διαφημίζονται από τον Οργανισμό αφορούν σε όσους κάνουν κράτηση εγκαίρως μέσω ίντερνετ – τουλάχιστον δύο ημέρες νωρίτερα – και με πιστωτική κάρτα. Είναι χαρακτηριστική η αναφορά ότι ο ΟΣΕ ανακοίνωσε «εκπτώσεις με κρυφές αυξήσεις και αφορούν μόνο όσους αποφασίσουν να βγάλουν εισιτήριο σε λιγότερες από 48 ώρες από την ημέρα του ταξιδιού τους».

Από την Κυριακή 21 Αυγούστου ξεκινά η εφαρμογή των νέων, εκπτωτικών τιμολογίων στις γραμμές Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα, Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη, Λάρισα-Βόλος και Παλαιοφάρσαλα-Καλαμπάκα. Δεν υπάρχουν αλλαγές τιμών στις γραμμές του προαστιακού. Προβλέπεται μείωση της τιμής κατά 15% σε όσους αγοράζουν το εισιτήριο νωρίτερα, δηλαδή σε χρόνο μεγαλύτερο των δύο ημερών από την αναχώρησή τους. «Αυτό πώς θα το κάνουν οι επιβάτες που χρησιμοποιούν το τρένο στη γραμμή Βόλου-Λάρισας για επαγγελματικούς λόγους καθημερινά; Στην ουσία αυτή – που είναι η μεγαλύτερη κατηγορία επιβατών – δεν φαίνεται να ωφελείται από την  έκπτωση» σημειώνεται χαρακτηριστικά. Επιπλέον έκπτωση 10% προβλέπεται για όσους κάνουν κράτηση μέσω Internet, ενώ άλλο ένα 20% θα κερδίσει όποιος αγοράζει εισιτήριο με επιστροφή.

Διευκρινίζεται πάντως ότι η συνολική έκπτωση δεν μπορεί να υπερβαίνει το 40% της τιμής, με εξαίρεση ορισμένες κατηγορίες του πληθυσμού, όπως τα παιδιά, όπου ισχύουν μεγαλύτερες εκπτώσεις. Οι εκπτώσεις θα ισχύσουν για ειδικές κατηγορίες, όπως άτομα τρίτης ηλικίας και νέοι έως 26 ετών. Αντίθετα, ο επιβάτης της «τελευταίας στιγμής» θα επιβαρυνθεί κατά 25%. Οι προαγορές και οι ηλεκτρονικές κρατήσεις έχουν ήδη ξεκινήσει εφόσον αφορούν δρομολόγια που θα πραγματοποιηθούν μετά την Κυριακή.

Με τα νέα τιμολόγια, η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη με αμαξοστοιχία Intercity που σήμερα για τη β’ θέση κοστίζει 36,30 ευρώ, με προαγορά και χρήση Intercity θα μειωθεί στα 34,70 ευρώ, αλλά ο επιβάτης που θα πάει στον γκισέ στο «παρά πέντε» θα πληρώσει 45,40 ευρώ. Για πρώτη φορά ο ΟΣΕ θα διαθέτει περιορισμένο αριθμό εισιτηρίων απλής διαδρομής για αμαξοστοιχίες Intercity στα 9, 19 και 29 ευρώ για τη β’ θέση, καθώς και στα 39 ευρώ για την α’ θέση, αλλά η συγκεκριμένη προσφορά αφορά μόνον όσους θα κλείσουν θέση μέσω Διαδικτύου.

Ο ΟΣΕ ανακοίνωσε επίσης ότι οι επιβάτες έχουν δικαίωμα να ζητήσουν αποζημίωση για καθυστερημένη άφιξη στον προορισμό τους, από 25-75% επί της τιμής του εισιτηρίου τους ανάλογα με την καθυστέρηση της αμαξοστοιχίας. Η αποζημίωση πρέπει να ζητηθεί μέσα σε ένα μήνα από την ημερομηνία του δρομολογίου. Για το Σεπτέμβριο ο ΟΣΕ ετοιμάζει νέο πακέτο με ειδικές τιμές για τα μέλη των συλλόγων «Φίλων του Σιδηροδρόμου», αλλά και για τους συχνούς χρήστες του τρένου.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το