Τοπικά

Ανάδοχος στην ηλεκτροκίνηση Βόλου – Λάρισας

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ

Ολοκληρώθηκε η διαγωνιστική διαδικασία για την α` φάση της αναβάθμισης και ηλεκτροκίνησης του σιδηροδρομικού τμήματος Λάρισα-Βόλος.  Η δημοπράτηση πραγματοποιήθηκε στις 9 Ιουλίου και η συμμετοχή ήταν ικανοποιητική. Τελικά από την διαδικασία κατάθεσης προσφορών προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε η εταιρεία ΛΕΟΝΑΡΔΟΣ ΡΗΓΑΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΤΕ.

Το έργο (α’ φάση) «Αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος», είναι προϋπολογισμού 8.825.250 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Η α’ φάση του έργου θα χρηματοδοτηθεί με ποσό 5.350.500 ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ενώ το υπόλοιπο ποσό θα καλυφθεί από τον τακτικό προϋπολογισμό του ΟΣΕ. Η έκπτωση που έδωσε η ανάδοχος εταιρεία είναι 44% και πλέον τα επόμενα βήματα είναι η επικύρωση του αναδόχου, η σύνταξη της σύμβασης,  η αποστολή της στο Ελεγκτικό Συνέδριο και ακολούθως η υπογραφή της.

Αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις τότε οι εργασίες μπορούν να ξεκινήσουν έως το τέλος του έτους και να ολοκληρωθούν 24 μήνες μετά. Εκτός από αυτό το έργο περιμένουμε και την β` φάση που είναι η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και αποτελεί αρμοδιότητα της ΕΡΓΟΣΕ.

Η Α’ φάση αφορά στην αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής και των σταθμών και εμπίπτει στην αρμοδιότητα του ΟΣΕ, ενώ η Β’ φάση αφορά στην εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και αποτελεί αρμοδιότητα της ΕΡΓΟΣΕ. Το έργο αφορά στη βελτίωση-αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας-Βόλου με ανύψωση της γραμμής σε όλο το μήκος της, ανακαίνιση γραμμών και αλλαγών Σιδηροδρομικών Σταθμών, αντικατάσταση σιδηροτροχιών και εργασίες συντήρησης σε εντοπισμένα τμήματα.

Επίσης προβλέπεται η αναβάθμιση της λειτουργικότητας σταθμών και στάσεων, η υπερύψωση αποβαθρών, εργασίες αντιπλημμυρικής προστασίας και δημιουργία τριγωνομετρικού δικτύου γραμμής.

Συνολικά, το έργο «Αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος» (Α’ και Β’ φάση), είναι προϋπολογισμού 22.105.600 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

Ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι το ΤΕΕ Μαγνησίας, με επιστολή του το Μάρτιο του 2013 ζητούσε να γίνει άμεσα η παρουσίαση της μελέτης, διότι ο μειωμένος προϋπολογισμός γεννά πλείστα όσα ερωτήματα.

«Το συγκεκριμένο έργο, ανέφερε είχε αρχικά συνολικά προϋπολογιστεί για το ποσό των 80-100 εκ. ευρώ. Η αλλαγή της χάραξης (κατάργηση του λεγόμενου «S» μέσα στη Νέα Ιωνία Βόλου) και η διατήρηση της υπάρχουσας μειώνει αρκετά τον προϋπολογισμό. Και ίσως αυτή την αλλαγή μέσα στην παρούσα οικονομική συγκυρία, μπορούμε να τη δικαιολογήσουμε.

Δεν μπορούμε όμως να δικαιολογήσουμε κατασκευή της υποδομής της συγκεκριμένης σιδηροδρομικής γραμμής με προδιαγραφές μικρότερων απαιτήσεων από την κύρια σιδηροδρομική γραμμή Αθηνών – Θεσσαλονίκης και τη γραμμή Παλαιοφαρσάλων – Καλαμπάκας.

Στόχος όλων πρέπει να είναι:

α) Η επίτευξη ταχυτήτων μεγαλύτερων των 120 χλμ./ώρα και επομένως στην πραγματοποίηση της συγκεκριμένης διαδρομής σε χρόνο 30 έως 35 λεπτά.

β) Η δρομολόγηση των νέων ηλεκτροκίνητων αυτοκινηταμαξών Desiro.

γ) Η σύνδεση με τον προαστιακό Λάρισας – Θεσσαλονίκης.

δ) Η πραγματοποίηση των δρομολογίων Βόλος – Θεσσαλονίκη και Βόλος – Αθήνα σε χρόνους προσαυξημένους με τον παραπάνω σε σχέση με τα δρομολόγια προς Λάρισα».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το