Photo Gallery, Τοπικά

«Παζάρια» στο ταμείο

Κάνουν οι καταναλωτές παρά τις μεγάλες εκπτώσεις

 

 

 

 

 

Με τιμές «σκοτωμένες» σε ρούχα, παπούτσια, είδη νοικοκυριού, έπιπλα και ηλεκτρονικά ξεκίνησαν οι θερινές εκπτώσεις, που θα διαρκέσουν μέχρι και τις 31 Αυγούστου. Μικροί, μεγάλοι της αγοράς προχωρούν σε γενναίες μειώσεις τιμών που  φτάνουν μέχρι και 70%. Πάντως οι δύο πρώτες ημέρες των εκπτώσεων στην αγορά του Βόλου ήταν διερευνητικές.

 

 

 

Είδη ένδυσης και υπόδησης έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό έκπτωσης, ενώ σε είδη νοικοκυριού, έπιπλα και ηλεκτρονικά οι μειώσεις είναι της τάξης του 30%, 40% και 50%. Επίσης στη… μάχη της προσέλκυσης καταναλωτών ρίχνονται οι άτοκες δόσεις, οι διαγωνισμοί με δώρα και διάφορες προωθητικές ενέργειες. Το διαφορετικό στοιχείο σε αυτές τις εκπτώσεις είναι το «παζάρι» που γίνεται ανάμεσα στους καταστηματάρχες και τους πελάτες τους, με τους δεύτερους να πιέζουν και να απαιτούν για ακόμη χαμηλότερες τιμές.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου δίνει συμβουλές για την περίοδο των εκπτώσεων τονίζοντας μεταξύ άλλων:

-Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική στα εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που αυτά τα προϊόντα εκτίθενται. Η αναγραφή ποσοστού δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης να αναγράψει ποσοστό.

-Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα που λόγω τέλους εποχής και αλλαγής σεζόν εκποιούνται σε χαμηλότερες τιμές.

-Οι καταναλωτές, πριν από τις εκπτώσεις, πρέπει να κάνουν έρευνα αγοράς στις βιτρίνες για έλεγχο τιμών, ώστε να διασφαλίσουν την καλύτερη δυνατή τιμή που προκύπτει μετά την έκπτωση και να ξεχωρίσουν τα καταστήματα που θα πρέπει να εμπιστευτούν.

 

Τι πρέπει να προσέχουμε

 

Οι περισσότεροι καταναλωτές περιμένουν τις εκπτώσεις για να επωφεληθούν από τις μειωμένες τιμές των προϊόντων.

Τηρούνται όμως οι «κανόνες του παιχνιδιού», ή επιχειρείται με διάφορα τεχνάσματα η εξαπάτηση του καταναλωτικού κοινού;

-Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της τρέχουσας περιόδου, για τα οποία η έκπτωση είναι συνήθως χαμηλή. Για τις προσφορές, η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αλλά αφορά είδη παρωχημένης εποχής.

-Σύμφωνα με τη νομοθεσία κατά την περίοδο των εκπτώσεων θα πρέπει να αναρτηθούν πινακίδες στις οποίες να αναγράφεται η εκατοστιαία έκπτωση (%) για κάθε είδος ή και για όλα τα είδη. Αντί για ποσοστιαία έκπτωση (%) μπορεί το κατάστημα να αναρτήσει πινακίδες με την τιμή πώλησης ΠΡΙΝ και ΜΕΤΑ την έκπτωση.

Η έκπτωση που αναγράφεται στη βιτρίνα σαν ενιαίο ποσοστό, δεν ανταποκρίνεται πάντα σε όλα τα είδη. Ποσοστά π.χ.: έως -50% αφορούν ελάχιστο αριθμό ειδών, που συνήθως έχουν εξαντληθεί.

– Πριν ξεκινήσουμε για ψώνια, πρέπει να προγραμματίσουμε τις αγορές μας, σύμφωνα με τις ατομικές και οικογενειακές μας ανάγκες. Δεν δημιουργούμε περιττές ή τεχνητές “ανάγκες” και δεν πέφτουμε στην παγίδα της υπερκατανάλωσης.

-Διερευνούμε την αγορά πριν τις εκπτώσεις για να δούμε τις πραγματικές τιμές (πριν την έκπτωση), και να επισημάνουμε τα είδη που ενδιαφερόμαστε να αγοράσουμε. Μόνο έτσι, θα έχουμε τη δυνατότητα σύγκρισης.

-Οι βιτρίνες των καταστημάτων δεν πρέπει να αλλάζουν ώστε να μπορεί να γίνει σύγκριση τιμών. Η αλλαγή της βιτρίνας λόγω εκπτώσεων πρέπει να σας προβληματίσει.

-Είμαστε επιφυλακτικοί στις μεγάλες εκπτώσεις: Εξετάζουμε την ποιότητα των προϊόντων και την προέλευσή τους. Κυκλοφορούν προϊόντα δεύτερης διαλογής, ελαττωματικά και «μαϊμούδες».

-Δεν αγοράζουμε πράγματα μόνο επειδή είναι φθηνά. Όσο φθηνό και αν είναι κάτι, όταν δεν το χρειαζόμαστε, είναι ακριβό.

-Δεν πρέπει να επηρεαζόμαστε από τις διαφημίσεις. Η πραγματικότητα δεν ανταποκρίνεται στην ωραιοποιημένη εικόνα της διαφήμισης.

-Αγοράζουμε μόνο εποχιακά είδη. Ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη σπάνια έχουν εκπτώσεις. Αντίθετα μπορεί να πετύχουμε καλές τιμές σε ρούχα, παπούτσια και είδη εποχής.

-Αν χρησιμοποιούμε δόσεις, ενημερωνόμαστε για τη μηνιαία δόση, το ετήσιο επιτόκιο και το σύνολο των δόσεων. Οι αγορές με πιστωτικές κάρτες έχουν πολύ υψηλό επιτόκιο, όταν υπερβαίνουμε το όριο.

-Ζητάμε για όλες τις αγορές μας απόδειξη. Είναι απαραίτητη αν παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα στο προϊόν που αγοράσαμε.

-Κάνουμε έλεγχο αγοράς και δεν ξεχνάμε ότι οι τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα. Προσέχουμε την τελική τιμή, και όχι το μεγάλο ποσοστό έκπτωσης. Αγοράζουμε μόνο όταν μας ικανοποιεί ο συνδυασμός ποιότητα – τιμή.

-Αν αγοράσουμε ελαττωματικό προϊόν, το επιστρέφουμε αμέσως. Οι δικαιολογίες του τύπου «είναι προσφορά» ή ότι στις εκπτώσεις «δεν γίνονται δεκτές επιστροφές» δεν ισχύουν για τα ελαττωματικά προϊόντα.

-Αν οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές επιβάλλονται σε βάρος των υπευθύνων κυρώσεις.

ΔΗΜΟ.Σ.

 

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το