Photo Gallery, Τοπικά

«Εργαλείο» ανάπτυξης του Δήμου Βόλου ο Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας

Τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας παρουσίασαν χθες ο Δήμαρχος Βόλου Πάνος Σκοτινιώτης και η αντιδήμαρχος Νατάσσα Οικονόμου

 

 

 

Περιορισμός του πολυκερματισμού και ομογενοποίηση των υπηρεσιών

 

Από 13 διευθύνσεις θα αποτελείται ο νέος Δήμος

 

 

Το νέο εργαλείο διοίκησης του Δήμου Βόλου, τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας παρουσίασαν χθες σε συνέντευξη Τύπου ο Δήμαρχος κ. Πάνος Σκοτινιώτης και η αντιδήμαρχος Νατάσσα Οικονόμου.

Ο νέος Δήμος θα αποτελείται από 13 διευθύνσεις. Σε κάθε δημοτική ενότητα συγκροτούνται πολυδύναμα τμήματα αντιμετώπισης των ζητημάτων της καθημερινότητας, ενώ ο Δήμαρχος τόνισε χθες ότι η Δημοτική Αρχή στοχεύει μέσω της στρατηγικής της να λύσει ζητήματα τοπικού αναπτυξιακού προγραμματισμού και να δημιουργήσει αποτελεσματικές μονάδες τοπικής ανάπτυξης.

Αιχμή του δόρατος θα αποτελέσει η ηλεκτρονική διακυβέρνηση και η αναβάθμιση της διεύθυνσης προγραμματισμού, αλλά και η ανανέωση του στελεχιακού δυναμικού με την ανάδειξη υπαλλήλων σε θέσεις ευθύνης που έχουν ειδίκευση και μπορούν να υποστηρίξουν τη λειτουργία σύγχρονων δομών.

Όπως δήλωσε χθες ο Δήμαρχος, ο Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας βασίζεται στη δημιουργία ισχυρών μονάδων τοπικής ανάπτυξης για αποτελεσματική διαχείριση των υπηρεσιών. Εκτίμησε ότι η εργασία συγκρότησης του Οργανισμού χαρακτηρίζεται από καινοτομία, γι’ αυτό και ενσωματώνει τις αρχές της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.

Ο Δήμος θα διαθέτει ένα γενικό διευθυντή «που θα μανατζάρει με σύγχρονο τρόπο το μεγάλο διοικητικό μέγεθος του Δήμου. Η διοίκηση θα καταλήγει σε ένα πρόσωπο που θα λειτουργεί αυτόνομα από την πολιτική ηγεσία, με στόχο να υπάρχει περιορισμός της εμπλοκής πολιτικών προσώπων στη διοίκηση», τόνισε ο κ. Σκοτινιώτης.

Όπως ανακοινώθηκε χθες, αναβαθμίζεται ο ρόλος της διεύθυνσης προγραμματισμού-βιώσιμης ανάπτυξης και νέων τεχνολογιών, που θα αναλάβει υπό την εποπτεία της και το περιβάλλον. Η συγκεκριμένη διεύθυνση θα υπάγεται απευθείας στο Δήμαρχο και θα εντάξει στις δραστηριότητές της και τμήμα περιβάλλοντος.

Ο κ. Σκοτινιώτης μίλησε χθες και για το γραφειοκρατικό σύστημα που διαπερνά όλη τη λειτουργία του Δήμου, γι’ αυτό και επιδιώκεται η «οριζόντια» δραστηριότητα των διευθύνσεων, χωρίς «περιχαρακωμένο» ρόλο των τμημάτων στις αρμοδιότητές τους.

«Κάθε τμήμα σε κάθε διεύθυνση έχει τις δικές του αρμοδιότητες. Εμείς θέλουμε να γίνεται ορθολογική διαχείριση του προσωπικού και όλα τα τμήματα να δουλεύουνε ενιαία. Η φιλοσοφία της λειτουργίας των τμημάτων θα φανεί στις περιφερειακές ενότητες όπου εκεί χρειάζεται άμεση αντιμετώπιση των θεμάτων της καθημερινότητας. Εκεί δημιουργούμε πολυδύναμα τμήματα αντιμετώπισης θεμάτων της καθημερινότητας», τόνισε ο Δήμαρχος. Τα πολυδύναμα τμήματα θα υπάγονται στην κεντρική διεύθυνση της Υπηρεσίας Καθαριότητας.

Η αντιδήμαρχος Νατάσσα Οικονόμου δήλωσε πως ο Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας συγκροτήθηκε με γνώμονα τη σωστή παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες, ενώ συνεκτιμήθηκαν οι τοπικές ιδιαιτερότητες.

Ο περιορισμός του πολυκερματισμού της διοίκησης και η ομογενοποίηση των υπηρεσιών ήταν η φιλοσοφία συγκρότησης του Οργανισμού.

Ο νέος Οργανισμός μπορεί να μην περιλαμβάνει νέες διευθύνσεις, αλλά περιλαμβάνει νέα τμήματα όπως αυτό του Παιδείας – διά βίου μάθησης – απασχόλησης και πολιτισμού.

Επίσης περιλαμβάνει γραφείο διοικητικής βοήθειας και επικοινωνίας των πολιτών.

Στη διεύθυνση διοικητικών υπηρεσιών θα δοθεί βάρος στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού, ενώ το τμήμα δημοσίων σχέσεων θα αναλάβει και τις διεθνείς σχέσεις. Ενοποίηση δράσεων θα υπάρξει και στην κοινωνική πολιτική με ενιαία διεύθυνση υγείας, ΚΑΠΗ και κοινωνικής πολιτικής. Βάρος θα δοθεί και στη δημιουργία αποθήκης.

Επίσης θα δημιουργηθεί διεύθυνση τοπικής οικονομίας και ανάπτυξης με τμήμα τουρισμού, ενώ θα δημιουργηθεί και διεύθυνση βιώσιμης κινητικότητας.

«Θα υπάρχουν αποκεντρωμένες υπηρεσίες στις περιφερειακές ενότητες για την αντιμετώπιση των θεμάτων της καθημερινότητας και όπως τόνισε ο κ. Σκοτινιώτης, αμέσως μετά την ψήφιση του Οργανισμού, υπάρχει ενδεχόμενο αναπροσαρμογής των αρμοδιοτήτων των αντιδημάρχων.

Οι διευθυντές θα οριστούν στις υπηρεσίες το φθινόπωρο, που θα ολοκληρωθούν οι κρίσεις και η Δημοτική Αρχή στοχεύει στη μεγαλύτερη δυνατή κινητοποίηση του προσωπικού.

«Έχουμε ελλείψεις σε προσωπικό με ειδίκευση και σε μάχιμους υπαλλήλους, όπως τεχνίτες. Από μεσαία στελέχη καλά πάμε. Οι υπάρχοντες διευθυντές του Δήμου, απελευθερωμένοι από προσωπικές ανασφάλειες πρέπει να καταθέσουν τις καλύτερες προτάσεις», κατέληξε ο Δήμαρχος.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το