Τοπικά

Ζητούν αλλαγή σχολείου 800 εκπαιδευτικοί στη Μαγνησία – 200 αιτήσεις για μετάθεση και 600 για βελτίωση θέσης 

 

Ένας στους τέσσερις νηπιαγωγούς, δασκάλους και καθηγητές της Μαγνησίας θέλουν να βελτιώσουν τη θέση περιοχής που διδάσκουν και να μετακινηθούν σε άλλο σχολείο, ώστε να βρίσκονται ακόμη πιο κοντά στον μόνιμο τόπο διαμονής τους.

Στη Μαγνησία 200 εκπαιδευτικοί έκαναν αίτηση για μετάθεση, ενώ άλλοι 600 υπέβαλαν αίτηση για βελτίωση θέσης.

Βέβαια τα τελευταία χρόνια τα ποσοστά μεταθέσεων εκπαιδευτικών μόνο ικανοποιητικά δεν είναι, καθώς λόγω των μειωμένων οργανικών κενών περιορίζονται και οι δυνατότητες για να γίνουν πολλές μεταθέσεις.

Τέτοια χρονιά αναμένεται να είναι και η φετινή. Ειδικότερα φέτος οι αιτήσεις μετάθεσης των εκπαιδευτικών έφτασαν πανελλαδικά περίπου στις 13.000, από τις οποίες πάντως εικάζεται ότι θα ικανοποιηθούν ελάχιστες.
Αξίζει να σημειωθεί πως τα προηγούμενα χρόνια ικανοποιήθηκαν τα εξής ποσοστά μεταθέσεων. Πέρυσι ικανοποιήθηκε μόλις το 6% των αιτήσεων για μετάθεση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το 2015 ήταν στο 21% το αντίστοιχο ποσοστό, το 2014 ήταν στο 9% και το 2013 στο 5%.

Προχθές έληξε η προθεσμία υποβολής των ενστάσεων των εκπαιδευτικών που έκαναν αίτηση για μετάθεση για τους αξιολογικούς πίνακες με τα μόρια που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας.

Πάντως φέτος απαιτήθηκε από το υπουργείο Παιδείας τα δικαιολογητικά να υποβάλλονται ηλεκτρονικά με πολλά στοιχεία που έπρεπε να σκαναριστούν. Αυτό προκάλεσε πολλές δυσκολίες σε εκπαιδευτικούς οι οποίοι δεν έχουν ειδικές γνώσεις στον ψηφιακό κόσμο. Ένα εμπόδιο ήταν αυτό, αν και πολλοί με βοήθεια γνωστών ή και των σχολείων το ξεπέρασαν. Υπήρχε, όμως, και ένα αίσθημα αποθάρρυνσης γενικότερα, καθώς λόγω των μειωμένων ποσοστών στην ικανοποίηση των μεταθέσεων κάποιοι εκπαιδευτικοί που έβλεπαν ότι δεν έχουν τα απαιτούμενα μόρια, δεν μπήκαν καν στον κόπο να υποβάλουν αίτηση.

Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Μαγνησίας υποβλήθηκαν 100 αιτήσεις για μετάθεση και άλλες τόσες ήταν οι αιτήσεις από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στόχος είναι να αλλάξουν περιοχή μετάθεσης. Αρκετές από αυτές τις αιτήσεις ήταν εκπαιδευτικοί από τα νησιά των Σποράδων που αποτελούν τη Β’ Περιοχή Μετάθεσης, ώστε να έρθουν στη χερσαία Μαγνησία (Α’ Περιοχή Μετάθεσης) και να γλιτώσουν την ταλαιπωρία της μετακίνησης.

Επίσης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση οι αιτήσεις για βελτίωση θέσης ξεπέρασαν τις 350, ενώ στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ανήλθαν στις 250.

Αν υπολογίσουμε πως οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί στη Μαγνησία ανέρχονται συνολικά στους 3.500, τότε οι 800, δηλαδή ένα 25%, θέλει να μετακινηθεί σε άλλη περιοχή για να διδάξει.

Φώτης Σπανός

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το