Τοπικά

Οι υποψήφιοι ζητούν Λύκειο περισσότερων ευκαιριών

Ξυπνούν από τις 7 το πρωί και τουλάχιστον μέχρι τις 10 το βράδυ είναι με το βιβλίο στο χέρι για τον μεγάλο στόχο της εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αγχωμένοι και πιεσμένοι, αλλά αποφασισμένοι να επιμείνουν στον στόχο τους είναι οι φετινοί υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων στη μέση ουσιαστικά μιας σημαντικής διαδρομής μέχρι τη διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων, τον Ιούνιο. Οι υποψήφιοι αναφέρουν πως θα έπρεπε να συνυπολογίζεται και ο βαθμός του μαθητή σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, ώστε να μην κρίνονται όλα από τέσσερις ημέρες πανελλαδικών εξετάσεων.

 

 

Αυτές τις ημέρες το υπουργείο Παιδείας ζητεί τις προτάσεις επιστημονικών εκπαιδευτικών φορέων για τον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ-ΤΕΙ. Τελικά όλο συζητήσεις, αλλά το αποτέλεσμα πάλι το ίδιο θα είναι, δηλαδή εξετάσεις που σημαίνει άγχος, πίεση, ξενύχτι.
Τέσσερις μαθητές της Γ’ Τάξης του 3ου ΓΕΛ Βόλου κατέθεσαν στη «Θ» τις δικές τους απόψεις για την κατάσταση που βιώνουν ως υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων.
Σημειώνεται πως σε συνεργασία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας και του Κέντρου Ψυχικής Υγείας Βόλου θα πραγματοποιηθεί εντός των ημερών πρότυπη δίμηνη επιμόρφωση 42 καθηγητών, οι οποίοι διδάσκουν πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Η επιμόρφωση αφορά στη διαχείριση του άγχους των μαθητών για τις πανελλαδικές.
Ο μαθητής Κώστας Αραμπατζής της Θετικής Κατεύθυνσης που στοχεύει στην Ευελπίδων, επισήμανε πως «οι εξετάσεις είναι φυσιολογικό να υπάρχουν, γιατί από την επίδοση των μαθητών αποτυπώνεται σε έναν βαθμό η γνώση και η ικανότητά τους. Βέβαια είναι πολύ αγχωτικό, αλλά αυτό το σύστημα υπάρχει εδώ και χρόνια. Αυτό που θα μπορούσε να γίνει είναι να μετράει και ο προφορικός βαθμός για την εισαγωγή στις πανελλαδικές, γιατί κάποιος μαθητής μπορεί να αγχωθεί ιδιαίτερα στις πανελλαδικές και να μην αποδώσει, ενώ με τον προφορικό βαθμό η κατάσταση θα μπορούσε να εξισορροπηθεί».

 

Αξιολόγηση και για τα τρία χρόνια
Παίρνοντας τον λόγο ο μαθητής Ευγένιος Βλάχος της Θετικής Κατεύθυνσης με στόχο την εισαγωγή στη Σχολή Αξιωματικών Αστυνομίας ανέφερε πως είναι η δεύτερη χρονιά που οι υποψήφιοι θα διαγωνιστούν σε τέσσερα ή πέντε εξεταζόμενα μαθήματα. Και πιστεύω ότι είναι καλύτερα έτσι απ’ ό,τι έξι ή επτά μαθήματα, γιατί στον ίδιο χρόνο έχουμε να αφομοιώσουμε λιγότερη εξεταστέα ύλη και μπορεί να αυξηθεί η απόδοση του μαθητή».
Ο ίδιος πρόσθεσε πως «κύριο μέλημα του μαθητή είναι να ανταποκρίνεται σε κάθε μορφή εισαγωγικών εξετάσεων. Οι αλλαγές που ακούγονται για το Λύκειο θα περιβάλλουν την εικόνα του υποψήφιου για τη συνολική πορεία του στο Λύκειο και αυτό είναι καλό. Αλλάζει ουσιαστικά το Λύκειο και ο τρόπος αξιολόγησης του μαθητή. Βέβαια θα συνεχίσουν να υπάρχουν τόσο οι υψηλόβαθμοι, όσο και οι χαμηλόβαθμοι μαθητές, αλλά θα δοθεί η ευκαιρία να διακριθούν και οι μαθητές που και στα τρία χρόνια του Λυκείου διαβάζουν και προσπαθούν με επιμονή και υπομονή να καταφέρουν κάτι για το μέλλον. Επίσης δεν θα εξαρτάται το μέλλον του από τέσσερις ημέρες εξετάσεων όπου το άγχος, το στρες, μια λανθασμένη διατύπωση μπορεί να κοστίσει στον υποψήφιο μια Σχολή που ονειρευόταν».

 

Άγχος και στρες
Από την πλευρά της η μαθήτρια Ελευθερία Χατζηκουμπή της Θετικής Κατεύθυνσης στοχεύει στη Σχολή Φαρμακευτικής ή Εργοθεραπείας.
Όπως ανέφερε η ίδια, «οι υποψήφιοι καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς έχουν άγχος, ενώ όσο πλησιάζουμε στις πανελλαδικές, το στρες μεγαλώνει. Από τις 7 το πρωί μέχρι τουλάχιστον τις δέκα το βράδυ οι υποψήφιοι είναι χωρίς ανάσα στο σχολείο, στο φροντιστήριο, γενικώς στη μελέτη για τις πανελλαδικές με το πολύ ένα μισάωρο διάλειμμα για φαγητό. Και υπάρχουν υποψήφιοι που συνεχίζουν το διάβασμα μέχρι αργά το βράδυ».
Η ίδια εκτιμά πως αυτή η δύσκολη κατάσταση θα αλλάξει μόνο αν το υπουργείο Παιδείας προετοιμαστεί κατάλληλα και δώσει τη δυνατότητα διεξαγωγής των εξετάσεων από κάθε σχολή και έτσι να καταργηθούν οι πανελλαδικές. Αν όμως διατηρηθούν, η πίεση και το άγχος θα παραμένουν και στις επόμενες φουρνιές υποψηφίων.
Από την πλευρά του ο Δημήτρης Καναβάρης της Πολυτεχνικής Σχολής με στόχο την εισαγωγή στις Πολυτεχνικές Σχολές, επισήμανε πως στο Λύκειο τα μαθήματα γίνονται ακόμη εξειδικευμένα σε σχέση με το Γυμνάσιο, ενώ πολλά πράγματα σκεπάζονται από τις πανελλαδικές της Γ’ Τάξης. Δηλαδή στην Α’ και Β’ Τάξη ο μαθητής είναι πιο ήρεμος, αλλά οι πανελλαδικές στη Γ’ Τάξη τον αγχώνουν ιδιαίτερα. Πιστεύω ότι με τη θέσπιση του εθνικού απολυτηρίου ίσως να είναι καλύτερο από τις πανελλαδικές εξετάσεις. Αντί το μέλλον του κάθε μαθητή να κρίνεται μέσα σε τρεις ώρες, θα έχει την ευκαιρία να πετύχει τον στόχο του μέσα σε τρία χρόνια».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το