Τοπικά

«Βρέχει» βράχους και πέτρες από Σωρό μέχρι Χρυσή Ακτή “Θ

katolisthisi

Ιδιαίτερα επικίνδυνο κρίνεται για τους διερχόμενους οδηγούς το κομμάτι του δρόμου από τις στροφές μετά τον Σωρό μέχρι και την Χρυσή Ακτή Παναγιάς, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Αθήνα λόγω των κατολισθήσεων που σημειώνονται το τελευταίο χρονικό διάστημα από τις έντονες βροχοπτώσεις. Μεγάλα κομμάτια βράχων έχουν αποκολληθεί και στην κυριολεξία έχουν φτάσει μια «ανάσα» από το οδόστρωμα, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις στην προαναφερόμενη διαδρομή μεγάλες πέτρες έχουν πέσει στο ρείθρο και εγκυμονούν κινδύνους για την πρόκληση σοβαρού ατυχήματος. Για την αντιμετώπιση του φαινομένου η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων των Περιφερειακών Ενοτήτων Μαγνησίας- Β. Σποράδων ανέθεσε στο ΙΓΜΕ τη σύνταξη σχετικής μελέτης, μετά από αυτοψία που έγινε προ δεκαημέρου στα επίμαχα σημεία.

Με ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να κινούνται οι οδηγοί των ΙΧ στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Αθήνα μετά τον Σωρό μέχρι και τη Χρυσή Ακτή Παναγιάς, καθώς οι κατολισθήσεις βράχων και ογκωδών πετρών αποτελούν συχνό φαινόμενο το τελευταίο χρονικό διάστημα. Το φαινόμενο αποδίδεται από τους ειδικούς στη σαθρότητα του εδάφους, καθώς είναι συνεχόμενο, μετά και τις έντονες βροχοπτώσεις που σημειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο.

Η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων των Π.Ε. Μαγνησίας- Βορείων Σποράδων είναι αρμόδια για την αποκατάσταση του προβλήματος και ήδη έχει προχωρήσει σε απομάκρυνση βράχων και ογκωδών πετρών το χρονικό διάστημα από 19 έως 23 Οκτωβρίου, ενώ και πέρυσι το καλοκαίρι απομακρύνθηκαν μεγάλοι βράχοι από την περιοχή της Χρυσής Ακτής Παναγιάς.

Όπως ανέφερε ο τμηματάρχης της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων κ. Μιχ. Κουβαρδάς «πέρυσι έγινε αποκατάσταση στα σημεία που παρουσιάζεται το πρόβλημα, ενώ και φέτος έχει γίνει απομάκρυνση βράχων από τον Σωρό. Γνωρίζουμε το θέμα, καθώς από τη γέφυρα του Σωρού μέχρι και τη Χρυσή Ακτή Παναγιάς υπάρχουν τρία σημεία, όπου σημειώνονται συνεχείς καταπτώσεις λόγω της σαθρότητας του εδάφους. Προ δεκαημέρου προχωρήσαμε στην απομάκρυνση βράχου και πετρών, αλλά το φαινόμενο συνεχίζεται» προσέθεσε ο ίδιος.

Κάνοντας την προηγούμενη Κυριακή ένα οδοιπορικό από τον Σωρό μέχρι την Χρυσή Ακτή Παναγιάς, η εικόνα που κατέγραψε ο φωτογραφικός φακός είναι αδιάψευστος μάρτυρας του προβλήματος με τις κατολισθήσεις.

Σε δυο τουλάχιστον σημεία μετά τον Σωρό μεγάλες πέτρες έχουν φτάσει μέχρι το ρείθρο, καθιστώντας επικίνδυνη την οδήγηση για 500 περίπου μέτρα.

Προχωρώντας και συγκεκριμένα στην ευθεία του δρόμου στο ύψος του οικισμού της Βελανιδιάς, ένας μεγάλος βράχος έχει σταματήσει στην κυριολεξία λίγο πριν το οδόστρωμα.

Στην περιοχή της Χρυσής Ακτής Παναγιάς ογκώδεις πέτρες και βράχοι έχουν αποκολληθεί και σε ορισμένα σημεία έχουν σταματήσει στο ρείθρο.

Μελέτη από το ΙΓΜΕ

Προ δεκαημέρου βρέθηκε στον Βόλο ο διευθυντής Τεχνικής Γεωλογίας του ΙΓΜΕ κ. Νίκ. Νικολάου, ο οποίος συνοδευόμενος από υπηρεσιακά στελέχη της Διεύθυνση Τεχνικών Έργων των Π.Ε. Μαγνησίας- Β. Σποράδων προχώρησε σε αυτοψία στα σημεία που παρατηρείται το φαινόμενο των κατολισθήσεων.

Ο κ. Νικολάου διαπίστωσε ότι το φαινόμενο εξελίσσεται λόγω της σαθρότητας του εδάφους και αποφασίστηκε να μην γίνουν βιαστικές κινήσεις για την απομάκρυνση βράχων, αλλά να συνταχθεί μελέτη από το ΙΓΜΕ, από την οποία θα προκύψουν οι τρόποι αντιμετώπισης του προβλήματος.

Σύμφωνα με τον κ. Κουβαρδά «θα συνεχιστεί η παρακολούθηση του φαινομένου και θα περιμένουμε την ολοκλήρωση της μελέτης του ΙΓΜΕ, ώστε να δούμε πως πρέπει να παρέμβουμε. Από την πλευρά μας σαν Διεύθυνση Τεχνικών Έργων εφόσον απαιτηθεί, θα παρεμβαίνουμε για την απομάκρυνση βράχων και ογκωδών πετρών από τα σημεία που σημειώνονται κατολισθήσεις» συμπλήρωσε ο ίδιος.

Τρεις λύσεις

Σύμφωνα με την διεθνή πρακτική για την αντιμετώπιση κατολισθητικών φαινομένων, οι λύσεις που προτείνονται είναι συνήθως τρεις.

Ερωτηθείς σχετικά ο κ. Κουβαρδάς ανέφερε ότι η πρώτη από αυτές αφορά την τοποθέτηση διχτυού ασφαλείας στα σημεία που γίνονται καταπτώσεις, ενώ δεν αποκλείεται να κληθεί ομάδα αλπινιστών, ειδική στην απομάκρυνση των επικίνδυνων βράχων. Ως τρίτη λύση προτείνεται η κατασκευή τοιχίου με πλέγμα, όπως έχει γίνει σε πολλά σημεία ανά την Ελλάδα.

«Θα περιμένουμε την σύνταξη της μελέτης από το ΙΓΜΕ και αναλόγως της λύσης που θα προτείνεται, θα κινηθούμε ανάλογα για την αντιμετώπιση του φαινομένου» επισήμανε ο κ. Κουβαρδάς.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το