Τοπικά

Βόλος: Προτίμησαν ολιγοήμερες διακοπές αντί για αγορές “Θ”

agora

Τελικά η εμπορική αγορά του Βόλου δεν μπόρεσε να χαμογελάσει στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου, αφού η κατανάλωση ήταν υποτονική και διαμορφώνεται στο μείον 20% σε σχέση με πέρυσι, με τους εμπόρους να αγωνιούν για την επόμενη ημέρα, καθώς σιγά-σιγά εκπνέει και ο «αέρας» που δημιουργούν στην ψυχολογία οι εκπτώσεις και σταδιακά τα φθινοπωρινά είδη διαδέχονται των αντίστοιχων καλοκαιρινών.

 
Σύμφωνα με τους εμπόρους, η αγοραστική κίνηση παρέμεινε υποτονική ακόμη και προπαραμονή του Δεκαπενταύγουστου, όπου ο κόσμος λόγω των γιορτών και των επισκέψεων που πραγματοποιεί σε φιλικά και συγγενικά πρόσωπα όλο και κάποιο δώρο θα κάνει. Παράλληλα για άλλους αυτές οι ημέρες είναι η έναρξη των διακοπών που πάντοτε στα παλιότερα χρόνια το συνδύαζαν και με κάποιο καινούριο ρούχο που θα το φορούσαν στα παραλιακά θέρετρα.
Όλα αυτά, όμως, μοιάζουν από εποχές που δύσκολα θα ξανάρθουν, πόσο δε περισσότερο άμεσα.
Γι’ αυτό και ο εμπορικός κόσμος δίνει αγώνα επιβίωσης προσπαθώντας να συντηρηθεί με τα λίγα.

 
Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου κ. Κώστας Τσέλιος υπογράμμισε πως «η αγοραστική κίνηση παρέμεινε υποτονική και τη δεύτερη εβδομάδα του Αυγούστου, αν και περιμέναμε, ελπίζαμε να υπάρξει κάποιο καλύτερο αποτέλεσμα. Φαίνεται πως οι πολίτες επέλεξαν να κάνουν διακοπές έστω και ολιγοήμερες παρά να αγοράσουν. Έχουμε πει πολλές φορές πως αν δεν αλλάξουν τα πράγματα στην οικονομία μέσα από συγκεκριμένες παρεμβάσεις το πρόβλημα θα είναι μεγάλο για τον εμπορικό κλάδο. Η πτώση της κατανάλωσης σε σχέση με πέρυσι ανέρχεται στο 20%».

 
Οι αίτιες της πολύ υποτονικής αγοραστικής κίνησης αυτή την περίοδο είναι τουλάχιστον τρεις:
Πρώτον, αν και τον Δεκαπενταύγουστο έχουν πολλοί την ονομαστική τους γιορτή, εντούτοις λόγω της εξάλειψης των σπιτικών γιορτών, ο κόσμος δεν κάνει και δώρα, τα οποία παλιότερα τόνωναν την αγορά.
Δεύτερον, με τη μείωση των μισθών και των εισοδημάτων οι Βολιώτες προσπαθούν την όποια εξοικονόμηση κάνουν, να τη διαθέσουν για κάποιες ολιγοήμερες διακοπές για να ξεκουραστούν. Επομένως δεν έχουν διαθέσιμους πόρους για αγορές ρούχων, παπουτσιών και άλλων ειδών. Κοινώς τα ψώνια μπαίνουν σε δεύτερη και τρίτη μοίρα.
Τρίτον, η πόλη δεν απολαμβάνει της ιδιαίτερης παρουσίας των ξένων τουριστών, οι οποίοι μεταβαίνουν στα παραλιακά θέρετρα και δύσκολα γυρίζουν στην πόλη για να κάποιο λόγο.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το