Πολιτισμός

Βολιώτισσα ζωγράφος ξεχώρισε με τα έργα της σε έκθεση δικηγόρων και δικαστικών υπαλλήλων της Κομοτηνής

tsiapa zografos

Η Γεωργία Τσιάπα κατάγεται από την Νέα Αγχίαλο, είναι δικαστική υπάλληλος στην Κομοτηνή και ζωγράφος. Το 1999 είχε παρουσιάσει την πρώτη έκθεση ζωγραφικής στο Γαλλικό Ινστιτούτο, στο Βόλο. Έκτοτε ακολούθησαν αρκετές προσωπικές εκθέσεις αλλά και συμμετοχές, με πιο πρόσφατη τη συμμετοχή στην ομαδική έκθεση ζωγραφικής δικηγόρων και δικαστικών υπαλλήλων της Κομοτηνής, στη διάρκεια της οποίας τα έργα της Γεωργίας Τσιάπα ξεχώρισαν για την αμεσότητα και το ιδιαίτερο ύφος τους.

Η έκθεση διοργανώθηκε από τις 20 έως τις 22 Μαϊου 2016, από τον Δικηγορικό Σύλλογο Ροδόπης και τον Σύλλογο Δικαστικών Υπαλλήλων Ροδόπης, ενώ στο παρελθόν, η Γεωργία Τσιάπα, κατά τη διάρκεια παραμονής της στην Κω, είχε πραγματοποιήσει ατομική έκθεση ζωγραφικής στη Χάβρα.
Γεννημένη στην Αθήνα, με καταγωγή από τη Νέα Αγχίαλο Μαγνησίας, σπούδασε ελεύθερο σχέδιο και ζωγραφική, στην Αθήνα, αγιογραφία και επισκευή-συντήρηση ιστορικών και παραδοσιακών κτιρίων στο Βόλο και Ιστορία – Εθνολογία στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Είναι μητέρα δύο παιδιών και σήμερα ζει και εργάζεται στην Κομοτηνή.
Για τα έργα της πρόσφατης έκθεσης στην Κομοτηνή η Βασιλική Κράββα Λέκτορας Κοινωνικής Ανθρωπολογίας στο Τμήμα Ιστορίας και Εθνολογίας του ΔΠΘ, έγραψε μεταξύ άλλων: «Τα έργα της Τσιάπα αντλούν κάτι από τα αλλεπάλληλα ψυχογραφήματα ανθρώπων και ιστοριών ζωής μέσα από την εργασία της (ως δικαστική υπάλληλος είναι σε καθημερινή επαφή με τους ανθρώπους, τα πάθη και τα «λάθη» τους). Η επαφή με τα έργα της μεταφέρει την εσωτερική τους δόνηση στον θεατή/επισκέπτη και τον καλεί να ισορροπήσει ανάμεσα στο συλλογικό και ατομικό, ανάμεσα στο ατακτοποίητο παρελθόν, το φόβο της μοναξιάς αλλά και το όνειρο, την επιθυμία δηλαδή να αποτραπεί ο κίνδυνος της ακινησίας. Με λίγα λόγια τα έργα της Τσιάπα, είναι δυνατά γιατί καταφέρνουν να κινητοποιήσουν, να εγείρουν συναισθήματα, να προβληματίσουν. Άλλωστε αυτό δεν είναι το ζητούμενο; Μια τέχνη προσωπική μέσα από την οποία καλούμαστε να χαρτογραφήσουμε τους δικούς μας παρελθοντικούς και παροντικούς κόσμους και να οραματιστούμε τους μελλοντικούς» (Βασιλική Κράββα, Πτυχίο Ιστορίας και Αρχαιολογίας, ΑΠΘ, MA, PhD Κοινωνική Ανθρωπολογία, Γκόλντσμιθς, Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, Λέκτορας Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, Τμήμα Ιστορίας και Εθνολογίας, ΔΠΘ)».
Εξάλλου, ο αείμνηστος ζωγράφος Ισίδωρος Κουτρούλης είχε γράψει για τα έργα που εκτέθηκαν στην Κω: «Σε εποχές δύσκολες για τη χώρα που γέννησε τις τέχνες, τη φιλοσοφία και το φως, που άπλετο έδωσε ο θεός των Ελλήνων, είναι παρήγορο να συνεχίζεται η δημιουργία έργων δίνοντάς μας τα αιώνια συναισθήματα ρομαντισμού, παρόντος, παρελθόντος και αγάπης που έκδηλα βλέπει ο επισκέπτης στα έργα της αξιότιμης Γεωργίας».
13393034_1831503353737467_1193994143_n (1) 13401027_1831503330404136_1984502702_n 13401346_1831503227070813_714768300_n 13401349_1831503287070807_968453501_n 13407357_1831503280404141_138253326_n

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το