Τοπικά

Βολιώτισσα σε Ευρωπαϊκό Συνέδριο Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας

Με τη συμμετοχή μίας Βολιώτισσας, της κ. Αθανασίας Ελευθερούλη, πραγματοποιήθηκε στις αρχές Σεπτεμβρίου στην Αθήνα το 3ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο της FIPF. Η κ. Ελευθερούλη είναι καθηγήτρια και συντονίστρια Γαλλικών στο Δημοτικό Σχολείο «Άγιος Ιωσήφ Βόλου» και μιλά στη «Θ» για τις εμπειρίες της, το συνέδριο, αλλά και τους στόχους αυτού.
Μετά τη Βιέννη και την Πράγα όπου διεξήχθησαν το 1ο και το 2ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας, η πόλη της Αθήνας ήταν ο τόπος της μεγάλης συνάντησης όλων των ερευνητών, των διδασκόντων της Γαλλικής και των ανθρώπων που ενδιαφέρονται για τη γαλλική γλώσσα, για τον πολιτισμό της και για τη διδασκαλία της.
Το 3ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο της FIPF «Γαλλικά, πάθος για το αύριο!» πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στις εγκαταστάσεις του Λεοντείου Λυκείου Νέας Σμύρνης, από τις 4 έως τις 8 Σεπτεμβρίου, γύρω από τη θεματική «Στοχασμοί πάνω στη θέση της Γαλλικής μέσα σε μεταλλασσόμενες κοινωνίες».

Σύμφωνα με την κ. Αθανασία Ελευθερούλη, «το συνέδριο είχε ως στόχο να ενημερώσει για τις καινοτομίες του γνωστικού αντικειμένου, να ενθαρρύνει την ανταλλαγή, την κοινοποίηση εμπειριών και τον εμπλουτισμό σε περιεχόμενο της διδασκαλίας της Γαλλικής» για να συμπληρώσει: «Ήταν μία μεγάλη ευκαιρία να συζητηθεί η θέση της γαλλικής γλώσσας σε μια εποχή που πολλά αλλάζουν και μαζί με αυτά και οι τάσεις στη γλωσσομάθεια, καθώς και άλλες γλώσσες παρουσιάζουν έντονη δυναμική στη σημερινή εποχή».
«Στο συνέδριο υπήρξε επίσης μία προβληματική πάνω στο ζωτικής σημασίας ερώτημα: Θα μπορούσαμε να φτιάξουμε από τη γαλλική γλώσσα τη γέφυρα μεταξύ πολιτισμών, την ενδιάμεση φωνή της αμοιβαίας κατανόησης και του διαπολιτισμικού διαλόγου, «το όχημα των πολιτισμικών γεγονότων και εκφράσεων, των ταυτοτήτων, των συστημάτων αξιών και των οραμάτων του κόσμου»;» ανέφερε η καθηγήτρια Γαλλικών.

Η ίδια τόνισε ότι είχε την τιμή να συμμετάσχει σε αυτή την τόσο σημαντική επιστημονική συνάντηση όχι απλά ως σύνεδρος, αλλά και ως ομιλήτρια με θέμα «L’ ecriture creative: un outil innovant pour l’ enseignement du F.L.E. a l’ ecole primaire» – «Δημιουργική γραφή: Ένα καινοτόμο εργαλείο στη διδασκαλία των γαλλικών στο Δημοτικό Σχολείο».
Η συντονίστρια Γαλλικών στο Δημοτικό Σχολείο «Άγιος Ιωσήφ Βόλου» επισήμανε πως παρουσίασε δραστηριότητες δημιουργικής γραφής και παιχνίδια γραφής που υλοποιούνται στο Δημοτικό Σχολείο «Άγιος Ιωσήφ», στο μάθημα των Γαλλικών, από τις μικρότερες έως τις μεγαλύτερες τάξεις και πολλές φορές σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων. «Μίλησα για το παιδαγωγικό όφελος από την αξιοποίηση της δημιουργικής γραφής στο μάθημα της γαλλικής γλώσσας, γιατί όπως οποιαδήποτε άλλη καινοτόμα δράση, λειτουργεί απόλυτα θετικά για τους μαθητές και την εκπαιδευτική διαδικασία. Η εισαγωγή της δημιουργικής γραφής στο μάθημα της ξένης γλώσσας αποτελεί μια επιτυχημένη προσπάθεια κινητοποίησης ακόμα και των πλέον απρόθυμων μαθητών, έτσι ώστε να καταβάλουν μεγαλύτερη προσπάθεια από ό,τι συνήθως, με αποτέλεσμα τη βελτίωση της απόδοσής τους στο μάθημα, τόσο στον προφορικό, όσο και στον γραπτό λόγο» τόνισε η ίδια.

Η κ. Ελευθερούλη πρόσθεσε πως «μαθητές που λειτουργούν συνήθως πιο περιθωριακά στο μάθημα αποκτούν φωνή, ακροατήριο, προσφέρουν στην ομάδα ο καθένας με τον δικό του τρόπο, ξεδιπλώνουν τις ικανότητές τους. Η εκμάθηση των Γαλλικών, στη σχολική διαδικασία, οφείλει να είναι μια συνεχής προσπάθεια να προσεγγίσουν τα παιδιά την ξένη γλώσσα χωρίς φόβο, να παίξουν, να χαρούν, να δημιουργήσουν, ώστε να την κατακτήσουν όσο το δυνατόν πιο ευχάριστα. Είναι η ανακάλυψη της ευχαρίστησης για τη γλώσσα, είναι να ακούγεται από το στόμα των παιδιών «έχουμε Γαλλικά, τέλεια» και όχι «ουφ τελείωσε το μάθημα των Γαλλικών». Μεγάλο κέρδος σε μια δύσκολη εποχή».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το