Τοπικά

Του «Κουτρούλη ο Γάμος» και πάλι με το κυκλοφοριακό στο κέντρο Βόλου (photos) “Θ”

φωτο 1

Το δίμηνο Δεκεμβρίου – Ιανουαρίου καταγράφηκε ρεκόρ παραβάσεων παράνομης στάθμευσης – Ανάγωγοι με τα οχήματά τους καταλαμβάνουν πεζοδρόμια, στενά και ράμπες ΑΜΕΑ.

Η χαλάρωση της αστυνόμευσης έχει αρχίσει να αποθρασύνει και πάλι τους οδηγούς. Οι απαγορεύσεις στάσης και στάθμευσης στο κέντρο, αρχίζουν να αγνοούνται από όλο και περισσότερους οδηγούς. Μερικοί δε εμφανίζονται πολύ προκλητικοί και αυθάδεις. Στάση με «αλάρμ» – το νέο κόλπο- ή οδηγοί στο τιμόνι που μόλις βλέπουν περιπολικό ή δίκυκλη μοτοσικλέτα της «Δίας» να κινείται, αποχωρούν για να μην πάρουν βεβαίωση παράβασης. Καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας – ειδικά τις πρωινές ώρες- οδηγοί σταθμεύουν στο λεωφορειόδρομο ή στις αριστερές πλευρές των δρόμων Ιάσονος- Ιωλκού, ενώ το αδιαχώρητο παρατηρείται σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια και στενά. Αυτοκίνητα «καβαλούν» πεζοδρόμια, μπλοκάρουν ράμπες ΑΜΕΑ, σπάνε κολωνάκια και κλείνουν γκαράζ. Η οδός Ιωλκού, από το ύψος της Περιφερειακής Ενότητας μέχρι την διασταύρωση με την Δημητριάδος (στο αριστερό μέρος) «ασφυκτιά» από τα σταθμευμένα οχήματα.

Στην οδό Δημητριάδος – πριν την οδό Ιωλκού- το «αμαρτωλό» σημείο εξακολουθεί να είναι αυτό μπροστά σε καφέ και σε καταστήματα κινητής τηλεφωνίας. Ο ένας οδηγός σταθμεύει πίσω από τον άλλο…. Αδιαφορώντας αν εμποδίζουν την ομαλή ροή των άλλων αυτοκινήτων ή των πεζών…

Μόνο τα κορναρίσματα των οδηγών λεωφορείων για τους οδηγούς που σταθμεύουν εντός του λεωφορειοδρόμου, ακούγονται αρκετά συχνά.

Κεντρικοί πεζόδρομοι (περιοχή Αγίου Νικολάου, Μεταμόρφωσης και αλλού) κατακλύζονται από αυτοκίνητα, οι οδηγοί των οποίων επιμένουν να τα σταθμεύουν παράνομα.

Η Τροχαία φαίνεται να αδυνατεί να συνεχίσει το καθημερινό «κυνηγητό» και σε 24ωρη βάση. Αρκετοί από τους τροχονόμους, όπως εξηγεί και ο διοικητής του τμήματος κ. Θανάσης Κουλούρης, βρίσκονται σε άδεια (τους οφείλονται πολλές ημέρες), άρα η δύναμη είναι μειωμένη, ενώ υπάρχουν και άλλες υποχρεώσεις της υπηρεσίας, όπως γήπεδα, ρυθμίσεις κυκλοφορίας, τροχαία ατυχήματα, περιφερειακός.

Ατελείωτο το «κυνηγητό..»

Δύο τροχονόμοι διατίθενται καθημερινά (ένας πρωί, ένας απόγευμα) για ελέγχους στο κέντρο. Είναι δε σημαντικό και πρέπει να τονιστεί ότι αστυνομικοί άλλων υπηρεσιών – όπως του τμήματος, ή της ομάδας «Δίας», ή της Δημόσιας Τάξης δεν έχουν εντολή να βεβαιώνουν παραβάσεις. «Γίνεται κατανοητό ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα να βρισκόμαστε σε κάθε οικοδομικό τετράγωνο. Ούτε να τρέχουμε πίσω από κάθε παραβάτη οδηγό. Πρέπει ο καθένας να σέβεται, να είναι νομοταγής και να μην προκαλεί με την συμπεριφορά του κυκλοφοριακό χάος. Το «κυνηγητό» δεν έχει τελειωμό…» τονίζει.

Σημειώνει πως ένα μεγάλο ποσοστό οδηγών σέβεται τον λεωφορειόδρομο και αυτό είναι ενθαρρυντικό στοιχείο ότι ίσως αλλάξει η νοοτροπία… Πράγμα δύσκολο στην πράξη…

Οι διπλοσταθμεύσεις «μεταφέρθηκαν» στο τμήμα της Δημητριάδος (από Ιωλκού μέχρι κόμβο Δημαρχείου). Η εικόνα, αρκετές φορές την ημέρα, θυμίζει … Αίγυπτο.

«Πήραν φωτιά» τα μπλοκάκια

Από τις 25 Ιανουαρίου και μετά (οπότε άρχισε η χορήγηση αδειών σε αρκετούς εργαζόμενους στην Τροχαία) είναι γεγονός ότι η αστυνόμευση είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Τι να σου κάνει ένας τροχονόμος την ημέρα;

Ρεκόρ βεβαίωσης παραβάσεων καταγράφεται – σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας – το δίμηνο Δεκεμβρίου 2014, Ιανουαρίου 2015. Τον πρώτο μήνα εφαρμογής των νέων κυκλοφοριακών δεδομένων βεβαιώθηκαν 600 παραβάσεις στάθμευσης και 550 τον Ιανουάριο.

Το ίδιο διάστημα απομακρύνθηκαν με το γερανό 35 οχήματα. Οι οδηγοί τους πλήρωσαν υψηλό πρόστιμο, φύλαξη και μεταφορά του οχήματος, όπως προβλέπει ο Νόμος. Σημειώνεται ότι ο μέσος όρος βεβαίωσης παραβάσεων ανά μήνα το 2014 ήταν 170 -180.

«Ουρά» σχημάτιζαν αρκετές φορές, παραβάτες οδηγοί έξω από το γραφείο του διοικητή Τροχαίας, ζητώντας την ακύρωση της παράβασης επικαλούμενοι διάφορες δικαιολογίες….

Υπάρχει άλλη λύση

πέραν της Τροχαίας;

Όλα δείχνουν πως συστηματικά και σε μόνιμη βάση η Τροχαία δεν μπορεί να υποστηρίξει την συνεχή και επίμονη αστυνόμευση. Συνεπώς, το ερώτημα είναι ποιά άλλη πρακτική μπορεί να εφαρμοστεί… Καμία, είναι η απάντηση. Αφού δικαίωμα ελέγχου και βεβαίωσης παραβάσεων έχει μόνο η Τροχαία.

Η νέα κυβέρνηση ανέφερε πως θα επιστρέψουν οι δημοτικοί αστυνομικοί. Οκτώ πάντως πρώην δημοτικοί αστυνομικοί – μετά την διάλυση της υπηρεσίας- βρίσκονται στο Αστυνομικό τμήμα Βόλου και επί μήνες χωρίς αρμοδιότητα…. Τυχόν επιστροφή τους όμως πρέπει να σημάνει και δυναμική παρουσία στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης.

φωτο2φωτο3φωτο4

φωτο5φωτο6

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το